• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • molnis

vi väntar på prisuppgifter från en fotograf min m2b jobbat lite med innan som är jätte duktig. Så är väldigt spända på vad hon ger oss för pris. Funderar på att ha fograf som fotar oss någon + någon som man känner som dokumenterar typ. Men beror lite på vad vi får tag i.

• Fenixx

vi kommer också anlita en proffsfotograf. nu har vi många duktiga hobbyfotografer bland vänner och släkt, men man vet ju aldrig om något blir fel och sen känns det bra att nån utanför tar så inte känslorna tar över så att säga.
    har hittat en jättebra fotograf, vi får både vanliga papperkort och på cd och får alla rättigheter. sen tar hon inte ut nån reseersättning för hon tyckte det var i rimligt avstånd ändå.
    vi ska träffa henne i höst, spännande!

• Sussii

precis ska man ha det väl fint gjort är det värt att anlita nån bra. det handlar ju säkert bar aom denne gång lixom. hur många tillfällen gifter man sig. Men det jag skrev var mer för dem som kanske inte har budgeten för en dyr bra. =) finns Hobby fotografer som oxå är lika bra som profs. =)

smaken är som baken delad bland alla.

Jag själv fööredrar nån som kan sina grjer än abra slumpa ur gästlistan ;):)

• Fenixx

ja sen kommer man nog få massa fina kort av gästerna då dem flesta har digital eller systemkamera idag.

vet sambons bror berättade det när dem gifte sig att dem fick ju totalt tusentals kort sammanlagt.

• MissMijah
    molnis skrev 2009-02-22 19:37:34 följande:
    Är det moussetårtorna från pourbon du menar? Smakade med på dem, jätte goda. Är något sånt vi tänkt oss med. Fast pratade även med steinbrenner och satte upp oss på deras lista för mässerbjudandet. Vi ska ha en liten tårta sedan bakelser under. Tänker mig dem rätt enkla i dekoration på en bädd av rosblad, viktiga är att de e goda=) Hon sa att om man inte valde deras bröllopsbakelser så kom man ner rätt bra i pris eftersom man slipper göra dekoration, så kändes bra. Men ska nog kolla lite med porbon med.
    just precis den är det! är den inte helt oohhh goood!???

Mailade dem idag och hon trodde det skulle landa på ungeför 50 kr biten. men kostar det så smakar det?

min syrra skulle lätt kunna göra dem. men vi tänker mer praktiskt nu. hon bor i sthlm, och skulle hon behöva komma hit och böka med att göra tårtor dagen/natten till bröllopet lr tidig morgon. fixa tårtställning, beställa massa sugerpaste o grejjer från nätet.
    det kanske kostar lite mer att beställa från ett bageri, men det kanske är värt det, vi kan bara släppa det sen och syrran kan slappna av och bara vara normalt nervös

ska boka möte med den på pourbon så får vi se sen.
  • MissMijah
    molnis skrev 2009-02-22 19:37:34 följande:
    Är det moussetårtorna från pourbon du menar? Smakade med på dem, jätte goda. Är något sånt vi tänkt oss med. Fast pratade även med steinbrenner och satte upp oss på deras lista för mässerbjudandet. Vi ska ha en liten tårta sedan bakelser under. Tänker mig dem rätt enkla i dekoration på en bädd av rosblad, viktiga är att de e goda=) Hon sa att om man inte valde deras bröllopsbakelser så kom man ner rätt bra i pris eftersom man slipper göra dekoration, så kändes bra. Men ska nog kolla lite med porbon med.
    just precis den är det! är den inte helt oohhh goood!???

Mailade dem idag och hon trodde det skulle landa på ungeför 50 kr biten. men kostar det så smakar det?

min syrra skulle lätt kunna göra dem. men vi tänker mer praktiskt nu. hon bor i sthlm, och skulle hon behöva komma hit och böka med att göra tårtor dagen/natten till bröllopet lr tidig morgon. fixa tårtställning, beställa massa sugerpaste o grejjer från nätet.
    det kanske kostar lite mer att beställa från ett bageri, men det kanske är värt det, vi kan bara släppa det sen och syrran kan slappna av och bara vara normalt nervös

ska boka möte med den på pourbon så får vi se sen.
  • Leilani

rosesarered: nej vad tråkigt att det inte ser så fint ut som du tänkt dig. Själv var jag också tvungen att tänka om då ön där vi hade tänkt gifta oss på min fars tomt ligger alldeles för lågt i vattnet. Men då kom vi på att han har ju massa fina platåer på baksidan av huset som han byggt upp så nu kommer jag stega upp för en massa trappor i min fina klänning medan alla väntar runt i skogsdungen typ. Kommer vara ännu finare än jag tänkt mig!

• Leilani

Vi ska ha en kompis till mina föräldrar som ska fota oss. Han jobbar som fotograf sen han gick i pension för sin tidiga tjänst och är riktigt duktig, nästan bättre än det han jobbade med tidigare. Så för oss blir det gratis pga detta :)

Sen för er som läste häromdagen var jag ju iväg och kollade där vi antagligen ska ha festen och det var jätte fint! Men sen kastade min styvmor ut sig en idé som jag själv tog upp med pappa tidigare men han sa nej då. och det är att vi kan ha bröllopsfesten på deras tomt. Så nu velar jag en massa vad somi är för eller emot. I och med att vigseln kommer vara på deras tomt kommer ju dukningen vara mitt i där jag ska gå när jag går upp mot "altaret" men sen kan man göra jätte fint där (haft många fester där förut) plus att det är mitt barndomshem och plus att man tjänar kanske 30 000 på att ha vigseln där som man kan spendera på annat.
    Men samtidigt om man ska ha vigseln på lokalen (www.bomans.se om någon är intresserad) så var de jätte tillmötesgående plus att jag kommer få jätte mycket rabatter och liknande om vi har festen där då min far är en av deras storkunder.
    Jag som trodde den här helgen skulle klara upp en del för oss men icke sa nicke.
    Vi bestämde i varje fall vilka mouserande roséviner vi ska ha :)

• FruHögstadius

tjoho alla nya och gamla, nu är jag äntligen klar med mina inlämningar så jag kan koncentrera mig på bröllopet ett tag fram över.
    vi smakade också lite innehåll till tårtan å bröllopsmässan vi var på i januari och vi bestämde oss ((läs GUBBEN)), för att vi skulle ha svartvinbärs och vitchoklad mousse tårta. nu ska vi bara hitta en konditor i närheten som kan göra den

annars då, ska börja spara till bröllopet nu, annars kommer vi aldrig ha råd, leta reda på billigare saker och ta bort onödigt, vi ska fixa en egen låtlista , min mamma hade en liknande när hon fyllde 40, och det funkade super, typ dj-in-a-box med gratis för oss då, så där sparade vi typ 2000:-.

ska börja räkna lite på alkoholen, hittade en sida som man kunde bestäla från tyskland, men eftersom jag inte dricker så har jag INGEN koll på vad det ska kosta och vad som är billigt. kollade igenom alkoholfritt och där kostade ett flak 120 :- det kostar typ 79:- på i vårat lokala affärscentrum. men alkoholfritt kan ju vara dyrare om de "ska" sälja alkohol. men ni kanske kan hjälpa mig, och kolla vad ni tror ?
    www.vinsajten.com
    allmänt bara vad ni tror att priserna ligger?

• Leilani

FruH: Jag kollade på lite viner och öl där jag känner till priserna. De viner jag kände till var kanske 10-15 kr billigare och ölen var allt mellan ungefär samma pris upp till 100kr billigare per flak. Beror väl på lite vad du köper för typ av öl och om du köper icke svenskt öl verkade det billigare oftast. Sen vet jag iofs inte vad frakten blir på allt men det har något under systemet priser på det mesta i varje fall men är ju mycket som inte ens finns på ett svenskt system där så du kanske inte har möjligheten att smaka innan och se att det är gott.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5