• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • 28 Aug

Idag ska jag kolla material och köpa så jag kan göra ett provkort Eller två. Lägger in dem här sen får ni gärna tycka till!

• Fenixx

FruH>> mums, låter som det kan bli en god tårta.
    det lutar faktiskt för oss också att ha dj-in-a-box! sparar lite pengar och yta då det inte är så stort där vi ska vara.
    men med tanke på allt annat som ska fixas så funderar vi på att säga dem "måste-låtar" vi vill ha med och sen just att blanda lite stilar men att överlåta åt en kompis som är jädra grym på att fixa med låtar och musik, så han får göra listan åt oss. annars kommer jag sitta där och ha prestationsångest över att få till bra blandat med låtar.

28aug>> skoj, hojta sen så får vi kika.

• mariemonroe
    Sussii skrev 2009-02-22 22:23:27 följande:
    precis ska man ha det väl fint gjort är det värt att anlita nån bra. det handlar ju säkert bar aom denne gång lixom. hur många tillfällen gifter man sig. Men det jag skrev var mer för dem som kanske inte har budgeten för en dyr bra. =) finns Hobby fotografer som oxå är lika bra som profs. =)smaken är som baken delad bland alla.Jag själv fööredrar nån som kan sina grjer än abra slumpa ur gästlistan ;):)
    heej bejb :) Ska ni gifta er? :D
  • Sussii

Halleluja yes det ska vi hihihi

Ni med eller? :D

mariemonroe skrev 2009-02-23 08:54:06 följande:
    heej bejb :) Ska ni gifta er? :D
  • Malin och Joel

Usch, nu är jag lite ledsen . Vi bestämde ju oss i helgen och har inte berättat för våra familjer än, jag var lite orolig för att alla skulle tycka det var för tidigt men när vi pratade om det kom vi överens om att göra det som känns rätt för oss, inte vad andra tror är rätt för oss.
    Men jag "provberättade" för en vän i morse och den första kommentaren var "tycker du inte det är för tidigt?".
    När vi gifter oss kommer vi har varit tillsammans i två år. Det kanske är snabbare än vanligt men det har känts rätt från början. När vi hade känt varandra ett par månader och varit ett par i en månad så kom han hem till mig för att stanna en vecka och blev kvar sedan dess. Vi är övertygade om att vi vill leva tillsammans resten av livet och jag anser att det är upp till oss att bestämma. Men jag vill ju att min familj och mina vänner ska vara glad för min skull också .

• Fenixx

fru 310910>> ja tyvärr så är folk duktiga på att lägga sig i andras liv och beslut!

men ni vet ju själva bäst hur ni känner för varandra och framtiden.
    även om man varit ihop 10år och sen gifter sig är det ju aldrig en garanti.

stå på er! många folk är ju ganska svalna så när det är ett tag innan, men när dem ser att ni menar allvar och det närmar sig så ska du se att det blir bättre.

• Malin och Joel

Fenixx - tack för uppmuntran! Jo, nu funderar jag faktiskt på att vänta tills vi förlovat oss på riktigt. Vi tänkte ju vänta med det till sommaren. Samtidigt är jag ju sprickfärdig av att vilja berätta men vill inte behöva bli ställd till svars för att jag vill gifta mig med min sambo om ett och ett halvt år...

• Fenixx

ja själv håller jag på att spricka själv!
    är bara våran toastmadame, tärna och en nära vän som vet om våra planer än så länge.

men vi tänkte kläcka det till sommaren, om vi kan vänta så länge.

dock så spionerar hans bror väldigt och har frågat sen ett år tillbaka när vi ska gifta oss osv, nu för nån vecka sen försökte han lura mig att försäga mig, så folk kanske tycker det är dags för oss.

som när jag var på bio med mamma för några veckor sen, då berättade jag att vi skulle på ett medeltidsarrangemang och jag hade skaffat så fina kläder till barnen, då kläcker mamma "som ni ska ha på bröllopet då?" fatta att jag blev helt ställd!! var nog tyst flera sekunder innan jag kläckte ur mig nån dålig ursäkt hahaha.

men vi har väldigt mycket att fixa med hus och annat så det är bra att skylla på att vi vill ha gjort först så vi bortleder en stund till.

oj blev långt...

• Zavannah

fru 310910: Vi är lite i samma situation som ni. Vi kommer att gifta oss på vår 2-årsdag nästa år. Alltså har vi inte ens varit ihop i 1 år än, men vi är ändå helt säkra på vad vi vill. Vi kommer att förlova oss om drygt två veckor o det känns som det mest rätta beslut vi nånsin tagit.

Innan har jag haft ett förhållande på 7 år o ett på 5 år, men jag visste alltid att det aldrig var "helt rätt". Alltså så rätt att man vill gifta sig.
    Min blivande har ganska liknande situation, han har oxå haft långa förhållanden. Därför vet vi ju vilka "fällor" som finns, att ett förhållande blir vardag efter ett tag osv osv osv.

Som Fenixx säger, det finns aldrig några garantier för att det ska hålla för evigt, om man så har varit ihop i 10 år innan man gifter sig - o jag tycker att man ska strunta i vad andra tycker o känna efter hur det känns i sitt eget hjärta

GRATTIS till er kommande förlovning!

• Malin och Joel

Fenixx - Haha, det låter inte lätt! Man vill ju så gärna berätta men det gäller väl att välja rätt tillfälle.

Zavannah - Tack! Och grattis själv Vad roligt att höra från ett annat "snabbis-par" Jag har haft ett längre förhållande innan, 1,5 år. Han friade också men jag sa nej, sen pratade vi om att förlova oss men som du säger, det kändes aldrig riktigt rätt. Nu känns det så självklart, det är ju Han! Eller som min sambo sa när vi varit tillsammans ett tag; "det känns som att jag väntat på dig hela mitt liv och jag tänker inte släppa dig nu när jag hittat dig".

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5