• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Malin och Joel
    MV85 skrev 2009-02-23 14:58:13 följande:
    Fru 310910: Som sagt, det viktigaste är att man tycker det är rätt själv Jag förstår er - även om jag förstår de som reagerar på att det är tidigt oxå Det hade jag gjort! Även om det inte är en negativ sak nödvändigtvis Bara man pratat igenom de stora viktiga sakerna (vill man ha barn? i så fall hur många? Hur vill man bo i framtiden? Religion? Politik? osv )o är överens (tycker lika eller accepterar varandras åsikt utan att den ställer till problem) där tror jag inte det spelar någon roll så länge känslorna är rätt
    Jodå, jag hade förmodligen också reagerat om ngn jag kände berättade att de skulle gifta sig så snart, så jag förstår absolut.
    Allt det där och mkt mer har vi pratat igenom och är överens om
  • sarahkka76

sussie: tack för tipset! Nä man vill inte lägga ut en förmögenhet direkt.

Vi har en vän som är proffsfotograf men han tar rätt mkt betalt och jag tror inte att vi har råd.
    Min kusin är jätte duktig fotograf men hon har inte erfarenhet av just porträtt så det är väl det vi skulle behöva hjälp med. Annars är hon jätte duktig och jag har alltid gillar hennes bilder.
    Vi har bara en budget på 5000kr för fotografi och det är rätt lite när man tittar på alla dessa paket.

• rosesarered

Hej,
    kikar in

Leilani,
    nja alltså vi har inte skrotat idén om vigselplatsen ännu, kommer nog att vänta till i sommar och se hur det ser ut och försöka hitta någon bra lösning. Men det kommer nog att behövas nånslags undanröjning av allt skrot och lite markarbete. Det enklaste för oss är ju faktiskt att gifta oss där och sambon vill jättegärna göra det. Det är bara jag som är lite skeptisk

Ser att ni diskuterat längd på förhållande och efter hur många år man gifter sig.
    Vi kommer att ha varit tillsammans i över sex år när vi säger ja och det känns perfekt för oss.
    Tror inte att vi är mindre kära än de som flyttar ihop och gifter sig snabbt. Har nämligen hört det argumentet förr
    Personligen skulle jag inte gifta mig efter väldigt kort tid eftersom jag anser att man fortfarande är nykär då och inte har lärt känna varandra ordentligt i vardagen. Under våra år har vi haft kriser och ifrågasatt förhållandet rejält vilket har stärkt oss som par. Jag tror att det är en bra grund för äktenskapet.
    Sen är vi alla olika Själv vägrade jag flytta ihop med blivande maken rätt länge för att jag inte ville att vi skulle komma in i sambolunken för snabbt och jag njöt av att kunna hålla förhållandet på dejtingnivån då man fortfarande kunde slippa den tråkiga måndagen i tvättstugan. Det hade inget med mina känslor för honom att göra men jag ville bara skynda långsamt och suga på den karamellen lite längre
    Oavsett antal år så vet man ju aldrig vad som händer om 1 eller 10 år, vem vet alla i denna tråden kanske är skilda eller också lyckligt gifta. ( om 10 år då)

• Malin och Joel

rosesarered - Jag hade gärna sugit på karamellen lite längre, inte minst då jag inte varit singel särskilt länge.
    Men när jag träffade min sambo bodde han 30 mil bort och vi blev snabbt rejält förälskade. Att bara kunna ses varannan helg var en plåga... så det gick som det gick

Däremot är det sant med sambolunken... känner ibland att jag borde fixa till mig lite oftare för min sambos skull. Just nu är jag arbetslös och sambon jobbar hemifrån och det händer liiiite väl ofta att jag sitter i mysbyxor hela dagen och glömmer borta tänderna efter frukosten... men han påstår att jag är vacker ändå så jag får väl tro på det

• Zavannah

rosesarered: Jo jag förstår dig helt oxå - och jag tror absolut inte att man är mindre kär efter 6 år. Min första kille var jag ihop med i 7 år som sagt, o vi var lika kära på slutet.
    En av anledningarna till att vi gjorde slut var att vi blev ihop när vi var 15 o 18 år, och vi båda kände väl att vi ville gå vidare.

Nu fyller jag 30 år i år, så man har ju hunnit uppleva en del o jag vet precis vad jag vill med livet nu.
    Vi har pratat om allt, det du nämner, eftersom allt sånt är mkt viktigt för mig (och för honom).
    Hade jag däremot varit 25, så hade jag nog säkerligen väntat ett par år med giftemål oxå - men eftersom vi känner att vi vill bilda familj rätt snart, så känns det rätt att inleda med giftermål

Som sagt, jag tror inte att det finns något rätt eller fel, man får följa sitt eget hjärta

• rosesarered

Haha mysbyxor ska man ju ha på sig hemma! så det e så

Jo det är klart att åldern spelar stor roll också, vi är rätt så unga vilket kanske gör att man känner att det går bra att vänta nåt år. Håller med om att det är en klar fördel att gifta sig innan man skaffar barn.
    Det är så otroligt olika med förhållanden, det ser man bara i sin egna bekantskapskrets. Känner både par som gjort allt snabbt och par som varit ihop länge men varken har barn eller är förlovade. Ett är iallafall säkert och det är att ingen har ett perfekt förhållande, det går upp och ner precis som allt annat i livet

• rosesarered

Förresten är det någon här som är plusmedlem? vad kostar det och är det värt det?
    Överväger att bli det för då kan man styra över vem som ser ens profil om jag har förstått det rätt.

• Sussii

Jag var plusmedlem men råka radera mit konto när jag i farten skulle (göra nått jag inte minns det var med barnen iaf) så 170kr i sjön ;) men skapa ett nytt och här. har nu vanligt bara. det är rätt Ok priser för plus tycker jag för det är 3månader eller 6 månader eller 1 år man betalar för och dedt är och kan var askönt att inte tänka varje månad på att betala högre medlemskap. Man har mer möjligheter inom fotoalbumen och kan begränsa sina besökare. tycker det är en bra funktion här likså är det på familjeliv. :)

rosesarered skrev 2009-02-23 16:06:27 följande:
    Förresten är det någon här som är plusmedlem? vad kostar det och är det värt det?Överväger att bli det för då kan man styra över vem som ser ens profil om jag har förstått det rätt.
  • Krystal
    rosesarered skrev 2009-02-23 15:34:56 följande:
    Ser att ni diskuterat längd på förhållande och efter hur många år man gifter sig.Vi kommer att ha varit tillsammans i över sex år när vi säger ja och det känns perfekt för oss...
    Jag och min m2b kommer att har varit ihop i 7 år och några månader (förlovade i nästan exakt 6 år) när vi gifter oss.
  • Sussii

kul fråga ang förhållanden.

Jag och min blivande man, låter så kontigt att säga så! även låter gammalt då vi är under 25 då vi säger ja ;)

Men iaf det året vi säger ja i kyrkan blir det 10:e året med varandra (dock med lite uppehåll bland åren då vi var unga, som det känns som att vi inte räknar helt med) vi har bara vart förlovade sen september 2008 :)

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5