• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Fenixx

ja det var ingen tvekan, kändes rätt från första stund. ingen av oss hade ens nån tvekan om att behålla barnet heller fast vi hade varit ihop så kort tid..det kändes bara helt rätt för oss.

• Humlan66

Jag tror det är det att dom månaderna eller tom upp till 2:dra året visar man sin bästa sida och det är efter det ens rätta jag kommer fram och det är en av skälen till att många snabba bröllop blir till skillsmässa.Man märker då att man trots allt inte passade så bra ihop som man först trodde. Så kan det vara.

men så är det ju såklart inte för alla, men för en del tyvärr

• MV85

Fru 310910: Jag tror ni kommer få väldigt mycket mer glada kommentarer om ni väntar med att berätta ett år, eftersom det faktiskt ÄR snabbt att gifta sig efter 2 år - och väldigt mycket kan hända på 1½ när man varit ett par i 6 månader (även om det inte är det du vill höra tycker jag det är bäst att vara ärlig).

Vi har inte berättat för mer än några få av mina vänner (tärna + 3 vännerna jag umgås mest med och en som "hotade" med bröllop nästa år för sin del) just för att det är långt kvar, och för att när vi gifter oss har vi varit ett par i drygt 3 år.
    Istället håller vi tyst inför dem som kan tänkas vara kritiska (våra familjer och mer avlägsna kompisar och bekanta) eftersom vi känner att vi vill göra detta och att alla ska vara glada för vår skull - och det blir de betydligt lättare i början på nästa år, när vi varit ett par 3 år nästan när vi berättar det - OCH köpt hus tillsammans, något som ändå visar att vi är "fast" vid varandra.

Jag förstår er som vill gifta er "redan" eftersom jag själv efter ett halvår kände att jag gärna förlovade mig med min m2b, även om det för min del inte kändes viktigt att gifta mig på en gång då utan redan 2007 hade tanken att 2010 vore lagom

• maj2010

Vi förlovade oss ifjol efter ett år och tre månader tillsammans. Det kändes helt självklart för oss, men vi funderade så klart på vad folk skulle säga... Egentligen hade vi båda i smyg tänkt att vi skulle förlova oss i år, men varför vänta när man har bestämt sig?

Men vi fick inga konstiga reaktioner, alla har varit glada för vår skull.

Alla förhållanden är ju olika. Med mitt ex hann jag vara tillsammans 2,5 år utan att äktenskap ens kom på tal...

• Sussii

måste bara får sprida min glädje
    Idag blev önskad kyrka bokad för bröllop den 26/6-10 hihi
    och lokal bara kvar men det är nästan fixat då vi har pratat nyss med dem om priser och sånt.

Glad dag i min förskylning

• Malin och Joel

MV85 - Jotack, jag vet på 1,5 år gick mitt förra förhållande från att vara jättebra till att vara på upphällningen, till att vara tryggt och bra till att min dåvarande var otrogen, bröt ihop och hamnade på psyk. Så jag är mkt väl medveten om att mkt kan hända på den tiden. Och det var långt ifrån mitt första förhållande, även om det var det längsta. Personligen tycker jag att det säger en hel del om hur den här relationen att jag vågar satsa trots hur mitt senaste förhållande var.

Jag tror inte jag kommer kunna hålla mig ett helt år till, men jag ska försöka hålla mig till sommaren (om inte annat så kommer vi titta på lokaler då och behöva skjuts ).

Anledningen till att vi valde redan nästa år var för att vi inte såg ngn anledning att vänta. Personligen ansåg jag att vi tog det största steget när vi flyttade ihop.

Sussii - Grattis!

• MV85

Fru 310910: Som sagt, det viktigaste är att man tycker det är rätt själv Jag förstår er - även om jag förstår de som reagerar på att det är tidigt oxå Det hade jag gjort! Även om det inte är en negativ sak nödvändigtvis
    Bara man pratat igenom de stora viktiga sakerna (vill man ha barn? i så fall hur många? Hur vill man bo i framtiden? Religion? Politik? osv )o är överens (tycker lika eller accepterar varandras åsikt utan att den ställer till problem) där tror jag inte det spelar någon roll så länge känslorna är rätt

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5