• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • haennish

Här har vi inte tänkt på bröllop på hela helgen. Har nog aldrig hänt sen vi började prata om att gifta oss tror jag... :P Vi har nämligen världens dilemma. Vi har alltid pratat och drömt om att bygga ett eget hus, men tänkt att vi skulle göra det först efter bröllopet. Nu har vi hittat en timmerstomme som är perfekt... Så frågan är om vi ska sätta igång med ett husbygge, men ändå gifta oss, även om det kommer kännas i plånboken. Eller om man ska skjuta på bröllopet tills huset är klart, trots att det kommer ta flera år... :(

• mariemonroe
    Sussii skrev 2009-02-23 09:04:16 följande:
    Halleluja yes det ska vi hihihiNi med eller? :D
    vad kuuul :D
    yes det ska vi =)
  • MissMijah

Fru 310910 skrev 2009-02-23 09:37:57 följande:

Usch, nu är jag lite ledsen . Vi bestämde ju oss i helgen och har inte berättat för våra familjer än, jag var lite orolig för att alla skulle tycka det var för tidigt men när vi pratade om det kom vi överens om att göra det som känns rätt för oss, inte vad andra tror är rätt för oss.Men jag "provberättade" för en vän i morse och den första kommentaren var "tycker du inte det är för tidigt?".När vi gifter oss kommer vi har varit tillsammans i två år. Det kanske är snabbare än vanligt men det har känts rätt från början. När vi hade känt varandra ett par månader och varit ett par i en månad så kom han hem till mig för att stanna en vecka och blev kvar sedan dess. Vi är övertygade om att vi vill leva tillsammans resten av livet och jag anser att det är upp till oss att bestämma. Men jag vill ju att min familj och mina vänner ska vara glad för min skull också .
    det luktar avundsjuka?

det handlar väl inte om hur länge man varit tillsammans utan vad man känner för varann?

Ingen annan kan säga till er vad som är rätt eller fel, upp med hakan!
  • Evepeve

Vi förlovade oss efter ca nio månader tillsammans, flyttade ihop efter 4 månader. Nu har vi varit ihop i två år och det känns fortfarande helt rätt. Jag har inte haft några längre förhållanden tidigare o min syster undrar hur jag kan vara säker om jag inte har haft det. Blir trött! Vad tycker folk att jag ska göra, bryta upp för att "leka av mig" verkar det som... Om det känns rätt så gör det! Tycker också det är sköt att det finns ni andra som också bestämt er snabbt :)

• MissMijah
    Evepeve skrev 2009-02-23 11:55:41 följande:
    Vi förlovade oss efter ca nio månader tillsammans, flyttade ihop efter 4 månader. Nu har vi varit ihop i två år och det känns fortfarande helt rätt. Jag har inte haft några längre förhållanden tidigare o min syster undrar hur jag kan vara säker om jag inte har haft det. Blir trött! Vad tycker folk att jag ska göra, bryta upp för att "leka av mig" verkar det som... Om det känns rätt så gör det! Tycker också det är sköt att det finns ni andra som också bestämt er snabbt :)
    ja här är en till! Vi blev störtkära direkt! allt kändes bara så rätt från första början.
    Vi flyttade ihop efter 3 månader, förlovade oss efter 8 (idag har vi varit förlovade i ett halvår..wiiee)
    och ska gifta oss innan vi ens varit tillsammans i 2 år
  • Fenixx

ja själva så blev jag gravid efter vi varit ihop i 3mån bara. förlovade oss året efter 1a barnet kom sen har det rullat på.

kan tänka mig att några släktingar säkert inte trodde det skulle hålla....tjii fick dem haha... nästa år har vi varit ihop 7år.

• Malin och Joel

Tack för peppen allihop! Känns skönt att det fler som är "snabba" Känns mkt bättre nu

• makupala

jag o min sambo flyttade ihop efter bara 2 veckor, förlovade oss på vår 1 månads-dag och jag blev gravid när vi hade varit tillsammans i 3 månader.

Nu har vi en underbar son på 1,5 år och är inne på vårt 3:e år tillsammans.. När vi gifter oss kommer vi att ha varit tillsammans i 3 år o nästan 9 månander..

• MissMijah

Härligt med fler snabba "beslut o frierier" många ser ju konstigt på en bara för att man inte varit ihop i 15 år osv.

Huvudsaken är ju hur det känns :) inte hur lång tid det gått.

nu mina vänner ska jag bege mig till jobbet. första dagen efter en envis förkylning med feber och så, hoppas att det går bra..

vi hörs la ikväll

kram på er

• Zavannah

Vad kul att läsa att vi är så många som snabbt har vetat vad vi vill

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5