• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Sussii

Ja det lutar så här för oss med efter lite prat och tittande. kortet ska bli kortare med ska pyssla om senare när orken finns :D

tack för tipsen

MV85 skrev 2009-02-22 13:20:59 följande:
    Jag hade tagit designen från det långa kortet, fast gjort det i storlek som det fyrkantiga... Förstår du hur jag menar? Alltså att du vänder på "borden" på det fyrkantiga kortet......
  • MV85

Så lite så Jag har själv haft mycket ångest innan jag kunde bestämma mig när det kom till våra.. Han är inte så engagerad o tycker att jag kan bestämma inbjudningskorten då det inte är det viktigaste (enligt honom)... han litar på min smak - det kanske har med saken att göra oxå hehehe
    Ta gärna en kik på mitt provkort oxå o säg vad du tycker.. Det är ett väldigt enkelt och ganska stilrent - något som passar oss

• Fenixx

jag håller med MV85 om att ta det avlånga designen, men i den andra storleken.

rosesarered>> tråkigt med vigselplatsen, hoppas ni kan hitta något annat bra.

välkommen nya om jag missat nån.

• MissMijah
    EllaBellaG skrev 2009-02-22 13:13:06 följande:
    Hej vad det skrivs denna helgen! Hinner knappt med! Välkommna alla nya! Det börjar bli ett stort glatt gäng nu!Nu gifter vi oss: Jätteläcker klänning!MissM: Synd att mässan inte var nåt att ha, Hoppas det var lite värt det eftersom ni fick tårtinspiration iaf!Rosesarered: Synd att det inte verkar OK med platsen ni tänkt er, alltid tråkigt att behöva tänka om när man har haft en bild i huvudet ett tag.Har en pysseldag idag och har precis gjort eget papper som ligger på tork. Blev tyvärr fel färg (grönt ist för lila) men det är ju mest för att se om det funkar. Ser lite ut som hulken om händerna nu . Hopps på att kunna lägga ut en bild senare i veckan!Verkar inte som om festplatsen blir där jag tänkt. Var alldeles för litet.
    Nu blir det till att tänka om, ibland är man glad att man ha gott om tid Nu sitter jag och försöker samla ihop en musiklista, som jag tänkt överaska sambon med nästa helg, så kan vi sitta och lyssna på vilka mysiga låtar vi ska ha med på festen, samtidigt som vi myser med god mat och vin . Några låtförslag kanske?
    ja en tårtan var helt underbart god! det var tänkt att min syster skulel gjort våra tårtor, hon är utbildad konditor. Men nu överväger vi om vi inte ska beställa tårta från dessa. men be dem att personalisera (säger man så? ) dem lite.
  • Fenixx

vilket ställe var det som hade så god tårta?

• EllaBellaG

MissMijah skrev 2009-02-22 14:43:04 följande:

ja en tårtan var helt underbart god! det var tänkt att min syster skulel gjort våra tårtor, hon är utbildad konditor. Men nu överväger vi om vi inte ska beställa tårta från dessa. men be dem att personalisera (säger man så? ) dem lite.
    Hmm, kan du inte kontakta dem och be om ett nytt provtillfälle, så kan du ta med din syster så kan hon försöka "kopiera" den sen? Det kan bli deras straff för dålig service! Hihi!
  • sarahkka76

Tjejer, hur gör ni med fotografering? Ska ni anlita fotograf eller ska ni be ngn av gästerna att fota? Hur mkt pengar ska ni lägga ut?
    Vi tycker att fotona är viktiga för oss men å andra sidan så vill vi inte lägga 10.000kr för det, det känns som väldigt mkt pengar. Hur har ni tänkt kring det hela?

• molnis
    MissMijah skrev 2009-02-22 14:43:04 följande:
    Är det moussetårtorna från pourbon du menar?
    Smakade med på dem, jätte goda. Är något sånt vi tänkt oss med. Fast pratade även med steinbrenner och satte upp oss på deras lista för mässerbjudandet. Vi ska ha en liten tårta sedan bakelser under. Tänker mig dem rätt enkla i dekoration på en bädd av rosblad, viktiga är att de e goda=) Hon sa att om man inte valde deras bröllopsbakelser så kom man ner rätt bra i pris eftersom man slipper göra dekoration, så kändes bra. Men ska nog kolla lite med porbon med.
  • Sussii

Vi ska kolla med min pappa som är typ fotograf. även om det är en speciell dag vill man kanske inte slänga ut så jätte mkt på just den biten. men man kan säkert hitta rätt billiga fotografer oxå. om inte annat gå in på modellbilder.se och sök där om du hittar nån har du tur hittar du nån som är bra och gör det gratis så får ni en cd skiva med alla bilder. =)
    eller har du en släkting eller vän som du vet gillar att fotografera mkt be dem göra det :)

sarahkka76 skrev 2009-02-22 19:34:55 följande:
    Tjejer, hur gör ni med fotografering? Ska ni anlita fotograf eller ska ni be ngn av gästerna att fota? Hur mkt pengar ska ni lägga ut?Vi tycker att fotona är viktiga för oss men å andra sidan så vill vi inte lägga 10.000kr för det, det känns som väldigt mkt pengar. Hur har ni tänkt kring det hela?
  • mysifer

vi kommer att anlita fotograf vi inte har någon bland gästerna som kan eller vill ta riktigt bra bilder. har en kompis som är fotointresserad men hon ville inte ha det ansvaret så jag har hittat en jätteduktig tjej som vi kanske ska boka. kommer gå på runt 5-6000 för vigsel + porträttfotografering. visserligen en del pengar men jag tycker att ringarna och fotona är det viktigaste på hela dagen för det är de sakerna som varar längst.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5