• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • maj2010

Vi har inte riktigt bestämt hur vi ska göra med inbjudningskorten. Vi gifter oss 15 maj. Eftersom nästan hälften av gästerna bor utomlands kommer vi att skicka ut ett save the date-meddelande (troligvis mail) nån gång i höst. Sen skickar vi de riktiga inbjudningskorten i januari-februari.

Jag har spanat lite på papper och beställt prover från Calligraphen för inspiration, men kommer troligtvis att be en kompis om hjälp. Hon är både kreativ och jobbar på tryckeri

Vad har ni för er idag? Själv var jag ute och drack öl med en kompis igår kväll, så jag är lite trögstartad. Har en bröddeg på jäsning och sitter nu i vår nyinköpta soffa (den kom i förrgår!) med laptopen i knät...

• melonbuske

Sussii: dock blev jag inte nöjd med min design :( I huvudet var den jättefin men blev besviken när jag fick den framför ögonen... funderar dock på att beställa kort och sen göra inlagan själv.

• MissMijah

Hej!!

Hoppas att ni har det bra. Idag är det bröllopsmässa! Jippi!

men jag undrar, vad tror ni, kan man ta emd sig sitt barn? Vi har inte lyckats skaffa barnvakt men har ju bara biljetter till oss två vuxna..??

Kram på er

• melonbuske

maj2010: va super att ha en kompis som jobbar på tryckeri :) idag ska sambons vänner från hans tidigare område komma hit för första gången (vi flyttade hit i november), sen har jag match ikväll. så det är fullt upp!! ^^

• Leilani

melonbuske: jag tittade precis på stället du ska ha festen på. Verkar jätte fint! och mysigt vid vattnet. Det har vårat ställe som vi ska titta på i morgon med.

haennish: Vadå ta med sig kompis som +1 vid bröllop? det skulle jag aldrig ens tänka på att göra vid ett bröllop. Jag skulle tom tycka det var okej att folk bara bjuder mig till ett bröllop om de inte känner min m2b även om vi varit tillsammans i över 3,5 år. Men att ta med någon du inte ens känner är ju bara helt dumt.

MissMijah: var många som tog med sig barn på bröllopsmässan i sthlm så borde nog inte vara någon fara.

och ett stort välkommna till alla nya.

• melonbuske

Leilani: tack! :) ja, jag tycker verkligen om det stället, lite orolig för att det drar iväg rent ekonomi-mässigt... men får se vad vi kan komma överens om på onsdag. mitt andra alternativ är www.restjungfrusund.se, också ganska mysigt och där vet jag att de har jättebra mat! har dock hört att skytteholm har gudomlig mat också så :)

• Humlan66

Hej alla

jasså ni är vakna och på G med allt *s*

själv har jag precis haft en toning i håret för att få lite glans i det , ska torka och locka det och sen ut i det vackra men kalla vädret

• melonbuske

Humlan66: jupp, här är det full fart redan ;)

• MissMijah
    Leilani skrev 2009-02-21 10:53:12 följande:
    melonbuske: jag tittade precis på stället du ska ha festen på. Verkar jätte fint! och mysigt vid vattnet. Det har vårat ställe som vi ska titta på i morgon med.haennish: Vadå ta med sig kompis som +1 vid bröllop? det skulle jag aldrig ens tänka på att göra vid ett bröllop. Jag skulle tom tycka det var okej att folk bara bjuder mig till ett bröllop om de inte känner min m2b även om vi varit tillsammans i över 3,5 år. Men att ta med någon du inte ens känner är ju bara helt dumt.MissMijah: var många som tog med sig barn på bröllopsmässan i sthlm så borde nog inte vara någon fara.och ett stort välkommna till alla nya.
    Okej vi hoppas på det bästa! tack!
  • Humlan66

Åhh ursäkta att jag kommer in och skryter med fy fasen va snyggt mitt hår blev idag , hur ofta känner man så lixom

synd att jag inte ska gifta mig idag med det här håret ha ha ha

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5