• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • haennish

Igår lunchade jag med min tärna och vi började prata om gästlistan. Helt plötsligt säger hon att S kommer följa med som hennes dejt. S är inte hennes pojkvän, utan en tjejkompis till henne...som inte jag känner. (!)
    Räknar man som singel med att man kan ta med sig en dejt?? Jag har jättemånga singelkompisar och blev lite nervös nu... Pojkvänner är en sak, men "dejter" och personer som jag inte ens träffat... Är det verkligen okej?
    Jag har skitsvårt att säga ifrån...

Vi har sagt så att om de som är singel nu hinner få ett seriöst förhållande innan vi skickar ut inbjudningarna kommer vi bjuda båda. Är inte det rimligt? Eller hur skulle ni göra. Känner mig så snål... :(

• mysifer

haennish: vi tänker precis likadant. mer seriösa partners blir inbjudna men det är ju inte "+1, vem som helst". har man inget stadigt förhållande så kommer man själv. så skulle jag iaf gjort.

• Fenixx

oj men så kan hon väl inte göra??
    är man singel så får man komma själv på vårat iallafall. sen om dem träffar någon ett tag innan bröllopet och blir ihop, då är det en annan sak. men ta med en kompis som du inte ens känner lät väldigt konstigt. tycker du ska ta upp det me dhenne.

sussii>> vet inte hur tårtan ska se ut riktigt, gärna som passar vårat tema, hade hittat en jätteduktig tjej men hon drog sig tyvärr ur pga av privata grejer vad jag förstod.
    men så är sambons kusin väldigt duktig bagare och äger eget konditori, så ska se med honom.
    men vill inte ha nån vanlig prinsesstårt-fyllning utan nåt med choklad!!

• sarahkka76

MV85: haha ja, det var stor skillnad!

Fru H: personalen burkar de räkna ca 2-3 timmar innan alla anländer och ca 1 efter alla lämnat. Men det är olika från lokal till lokal.

melonbuske: det enda jag tycker det är dyrt är tårtan faktiskt, så ni skulle kunna ta den från ngn annan. Kolla att ni får, för det är inte alla som tillåter det. Det var lite det problemet vi hade när vi letade lokal. Vi fick rata en hel del lokalen pga av att man var tvungen att ta deras tårta.

Vi kommer att ha vigseln kl. 1500 och sen kommer vi att lämna festen kl 01.00. Man kan stanna till 03.00 men det kostar en massa extra pengar och jag tror inte att det är så många som stannar så sent. Vi ska inte ha fest så utan mest en mingel med möjlighet till dans.

• melonbuske

sarahkka76: jo, det var helt okej att ta med egen tårta men då tar de en serveringsavgift på 20:-/bit men det går fortfarande att få det mycket billigare eftersom det går att få tårta som är bra mycket billigare än 55:-/bit som det skulle bli för att komma upp i 75:-/bit... rörigt... förstod du??

• maj2010

haennish, jag tycker inte heller att det är ok att ta med kompisen som du inte ens har träffat. Nån slags etablerat förhållande får det väl ändå vara för att man ska räknas som par? Jag blev t.ex. inte bjuden när min sambos kompis gifte sig ca 4 månader efter att vi hade träffats. Det tyckte jag inte var ett dugg konstigt, jag kände ju inte människorna då!

• MV85

Humlan66: Aj aj... låter som du sträckte dig på nått sätt, eller kanske åkte på ryggskott! Trösta dig med att det "bara" tar 1-3 veckor innan ett ryggskott är helt läkt

Jag är glaaaaaaaaaaaaaaaaad Jag har beställt material till våra inbjudningskort idag Jag vet jag vet, det är tidigt... men va *censur* Nått ska man väll göra!

• källerudd

Oj jag har verkligen inte tiden som krävs för att hänga med i den här tråden...men jag hoppar in med jämna mellan rum...

...tänkte höra om det är någon här inne från eksjötrakten?? Hade varit kul att snacka tankar och idéer med någon på närmare håll.

Bröllopsplanerna ligger på slutet av juli 2010

• Humlan66

Godkväll brudar

Kommer ni att titta på Let's dance ikväll då ??

Mina favoriter är morgan och Laila, gud va bra dom är

Jag sitter och tittar om det finns några moves man skulle kunna sno till att göra en bröllopsdans av, för ni ska ju inte tro att jag dansar en vanlig vals, nej nej nej *s*

• Humlan66
    MV85 skrev 2009-02-20 18:25:25 följande:
    Humlan66: Aj aj... låter som du sträckte dig på nått sätt, eller kanske åkte på ryggskott! Trösta dig med att det "bara" tar 1-3 veckor innan ett ryggskott är helt läkt Jag är glaaaaaaaaaaaaaaaaad Jag har beställt material till våra inbjudningskort idag Jag vet jag vet, det är tidigt... men va *censur* Nått ska man väll göra!
    Nää ryggskott är det inte iaf, igår då kunde jag peka ut ett ställe det gjorde ont på men idag :-s Nää känns som HELA ryggen värken mer eller mindre. suck
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5