• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Sussii

Får jag fråga er hur långt ni är i er planering för er kommande bröllop? har ni tittat ut klänningar redan eller har ni inte gjort något ännu? :)

• Fenixx

välkommen sussii.

vi har kommit en bit på vägen och har även bokat osv. du kan se på min sida hur långt vi har kommit.
    men så har man hängt här ganska länge med så hehe.

• mysifer

Sussii: välkommen!

du behöver inte oroa dig för att inte hänga med. kan vara lite svårt att hålla koll på alla, vem som bokat vad osv, men det är ungefär samma saker som diskuteras i omgångar så du är snart inne i svängen

• Sussii

Tack så hjätligt för mitt välkommande ;):)

Ja det kommer nog vara svårt att hålla koll på allt :D hahaha

"FENIXX"
    Såg nyss att du hade kommit en bit på vägen skönt att nån iaf har gjort det, jag är sååå uppspelt över detta och har redan hittat efter ett tag min drömklänning och datum är bestämt men måste se att kyrka och lokal är ledigt tills då.
    trodde jag var galen som redan har kollat ut så mkt och börja redan nu tänka på att vilja pyssla med inbjudnadskorten för att hitta en favorit sen att skicka.

• mysifer

Sussii: har redan prel.bokat vårt ställe med lokal och vigselplats och gjort testkort till inbjudan så du är verkligen i gott sällskap

• maj2010

På min sida kan du se hur långt vi har kommit. Inga detaljer är klara så här långt, men vi börjar få en uppfattning om hur vi vill ha det. Vågar inte riktigt köpa klänning och sånt än, eftersom jag är rädd att hinna ändra mig...

• Fenixx

sussii>> ja man är nu ändå i bra tid, för nu när man pratar med alla ställen osv så ser ingen det konstigt utan vill boka in datum för första träffen och gå igenom saker osv.

ett tips är att du/ni kollar upp fotograf ni vill ha också, för dem blir uppbokade fort! speciellt om dem är eftertraktade och i storstäder.

vad ska ni ha för färgtema?

• Sussii

Fenixx
    fotograf bokar jag min egna pappa som är fotograf så där är jag rätt lugn :P det är bara kyrka och lokal man är orolig över så jag kanske bör ringa nu början på nästa vecka redan :D
    MEN ursäkta vad säger man när dom svarar "Hej jag vill gifta mig" ;) Jag är en hatare på att prata i telefon emd okända :( kanske ska lämna den biten till min festman som han nu är? dock jobbar han dagarna och jag ledig om dagarna (jobbar kvällar)

Mysifer
    Jag tänkte med göra en del testkort låter klokt än att sitta sista dagen?!

TACK för denna underbara sida så jag trodde jga var snurrig i skllen som redan nu ville börja med en del små saker *för att ha det gjort*

Maj2010
    Klänning vågar jag inte heller köpa nu men jag är rba sugen då jag verkligen har hittat min jag tänker inte kolla på andra mera (hoppas jag)

• Fenixx

sussi>> eller så gör du som jag och mailar första gången du tar kontakt med dina kontakter. jag har själv lite svårt för att ringa.
    annars så säger du bara att hej vi var intresserade av att höra lite hur ni har/gör osv eran grej, för vi vill ha bla bla till vårat bröllop..ja du vet nåt sånt.

så bra med pappa som fotograf med!

• Sussii

Fenixx
    Ja det var ju smart :P
    jag får kolla det sen. mejlar eller ringer på måndag om dumma förskylningen försvinner. =)

Ja det känns lite skönt at tman har nått i familjen som man kan få gratis ;):)

Kanske man kan få min bror att göra en test brööllopstårta då han går bageri. då kanske man tjänar en liten peng och leverans/boknings tid med.

Vet ni hur era drömtårtor skall se ut? :) har ni nån blick om smack och utseende?

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5