• Lennarts Fru

Unga Fruar/Blivande fruar under 30?

Undrar om de finns många av oss yngre brudar här som är under 30 år?

Själv är jag lyckligt gift i 3 månader och snart två veckor och är 20 år gammal ? =)

• Svar på tråden Unga Fruar/Blivande fruar under 30?
  • Tooticki
    Svanboet skrev 2008-11-24 19:47:53 följande:
    Jag måste få höra för jag såg just i en annan tråd att det är viktigt att vara ute i god tid när man vill ha lokal... vilken typ av lokal vigdes/ska ni vigas i (om det inte var i kyrkan) och var hölls festen? Hur långt i förväg bokades den och stötte ni på problem att få den tid och dag ni ville?
    Jag tycker att många här på bt överdriver när det gäller hur tidigt man måste boka allt, vi bokade kyrkan 6 månader i förväg och hade inget problem at få det datum som vi ville trots att det är en av Göteborgs mest populära kyrkor. Lokalen som vi hade vår mingelfest i är ingen lokal som hyrs ut till bröllop annars och den bokade vi 5 månader innan.

Sen skickade vi våra inbjudningar 3 veckor innan bröllopet och ingen visste något, trots det kunde alla våra (upptagna!) nära och kära komma!

Mitt främsta tips till alla blivande brudar är att ta det lugnt, det mesta löser sig och många av detaljerna som man lägger mycket tid på kommer ingen att märka. Gästerna fokuserar helt och hållet på er och det är det som är så underbart!
  • Svanboet

ok... ingen fara på taket än så länge med andra ord

• Leilani
    Jag måste få höra för jag såg just i en annan tråd att det är viktigt att vara ute i god tid när man vill ha lokal... vilken typ av lokal vigdes/ska ni vigas i (om det inte var i kyrkan) och var hölls festen? Hur långt i förväg bokades den och stötte ni på problem att få den tid och dag ni ville?
    Vi har antagligen redan fixat det mesta vad gäller vart vi ska vigas och vart festen ska vara. Då vi gifter oss under sommaren (Augusti 2010) blir det utomhus och vi har en ö som ska ordnas just inför detta ändamål.
    De som jag vet om som gift sig borgligt har bokat ca 3 mån innan medan de som gifter sig i kyrka har bokat mellan 6 mån och 1 år innan beroende på kyrka. Det beror ju på lite om man vill gifta sig på ett speciellt datum (som 080808 var ju svårt att få tag på tider) eller en speciell kyrka.
  • MyochErlend

min man kommer vara 26 och jag blir 25 3 mån efter bröllopet...
    Vi gifter oss 12 sept 09 och har då vart tillsammans nästan 2,5 år...

• CamillaMarcus

Jag kommer att vara 29 år, min blivande har precis passerat 30 år när vi gifter oss. Vi har då varit tillsammans i 10 1/2 år. Våra två pojkar kommer att vara 3 resp. 5 år.

• Diz

Hej på er! Jag hoppar la in här jag med...
    Jag är 25, kommer att vara 28 när vi vigs, då har vi varit tillsammans i 7 år. Min sambo och barnens pappa är 35 nu, alltså 9 år äldre än mig. Han har två barn sen tidigare och vi har två gemensamma, de kommer att vara 16, 10, 4 och 2 vid tiden för bröllopet. I likhet med många andra här så har jag aldrig känt mig bekväm med jämnåriga killar, vill ha en man!

Min m2b friade på nyårsafton 05/06 med orden "jag vet inte när vi kommer att ha möjlighet att gifta oss, men jag vill att du ska bära min ring". Att vi gifter oss nu är lika delar trygghet och kärlek. Iom att han har barn sen tidigare måste jag gå från huset om det händer honom något, eftersom jag då måste köpa huset av dem, vilket inte funkar. Vi har dock ett oförskämt bra förhållande, så giftermål känns som ett naturligt nästa steg.

Jag är nog lite bortskämd med att han har åsikter om bröllopet och är aktiv i planeringen och allt det där, trots att det är så långt kvar. Med fyra barn får man planera långt i framtiden för att hinna spara pengar och fixa allt... Jag låter honom koppla av med WoW, han låter mig få fantisera om bröllopet.

Är det förresten fler här som kommer att ha lite DIY-tema?

• Vi2iJuli
    Vi bokade kyrkan ca. 1 år innan eftersom att det är den näst populäraste kyrkan att vigas i efter nån kyrka i Sthlm.
    Vi ska ha middagen på en bygdegård några kilometer därifrån och den bokade jag i samma veva som kyrkan. Snubblade på målsnöret för att få den lokalen eftersom nån annan bokat den preliminärt. Men men, dom avbokade så då blev den vår.
  • Vi2iJuli

Ah, just ja! =)

Jag kommer vara 26
    Han fyller 27 en månad efter bröllopet
    Har varit ett par i drygt 5 år
    Har en son å 8 månader.

Svar på tråden Unga Fruar/Blivande fruar under 30?