• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Ninnispinnis

Absolut! Om det nu tar ett år innan jag blir gravid så kan jag ju inte gå och må dåligt och känna stress under hela den tiden!

På så sätt är det ju egentligen "bra" att min man är borta som han är, för då kan vi ju inte påverka det själva, vilket gör att jag lika gärna kan sluta stressa över det. Det är ju inte heller någon större vits att köra med ÄL-tester (för att eventuellt få veta att jag har ÄL när han är borta), så jag tänker mer att vi myser när vi ses så får det blir när det blir.

ingenjörsbruden skrev 2009-02-10 08:26:35 följande:
    Ninnis: Tror att det där med att släppa den mentala biten är det absolut viktigaste...
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-02-10 09:22:09 följande:
    Absolut! Om det nu tar ett år innan jag blir gravid så kan jag ju inte gå och må dåligt och känna stress under hela den tiden!På så sätt är det ju egentligen "bra" att min man är borta som han är, för då kan vi ju inte påverka det själva, vilket gör att jag lika gärna kan sluta stressa över det. Det är ju inte heller någon större vits att köra med ÄL-tester (för att eventuellt få veta att jag har ÄL när han är borta), så jag tänker mer att vi myser när vi ses så får det blir när det blir.
    Låter som att vi har/hade samma inställning!
  • Ninnispinnis

Det bådar ju gott!

ingenjörsbruden skrev 2009-02-10 10:43:42 följande:
    Låter som att vi har/hade samma inställning!
  • lanovia 08

Helt rätt! Jag har också lugnat ner mig otroligt mycket. Orkar liksom inte riktigt bry mig just nu. Självklart hoppas jag att det tar sig men är heller ingen katastrof om det tar några månader till. Ni har fått mig att inse att jag inte håller på att nå Bäst före datum när det gäller att skaffa barn.
    Alltså skulle det inte ta sig innan juni så är det ingen katastrof, tråkigt ja, men då är det bara att söka hjälp.

Ninnispinnis skrev 2009-02-10 09:22:09 följande:
    Absolut! Om det nu tar ett år innan jag blir gravid så kan jag ju inte gå och må dåligt och känna stress under hela den tiden!På
  • lanovia 08

Kan någon spara det sista inlägget och visa mig om några veckor när mensen kommit igång och jag deppar ihop?
    Jag har dock klarat hålla den här iställningen ett tag nu. *stolt över mig själv*

• Ninnispinnis

Jag sparar och visar dig ditt om du sparar och visar mig mitt

lanovia 08 skrev 2009-02-10 12:06:52 följande:

Kan någon spara det sista inlägget och visa mig om några veckor när mensen kommit igång och jag deppar ihop? Jag har dock klarat hålla den här iställningen ett tag nu. *stolt över mig själv*
  • ingenjörsbruden

Det är rätt inställning tjejer!!

Kan säga att jag/vi skattar oss djupt lyckliga för varje dag som går att det gick så smidigt o lätt för oss. (So far so good...)

Min syster fick gå på hormonbehandling för båda gångerna hon var gravid. Syrran försökte i 4 år! Så jag har alltid räknat med att det skulle vara svårt o ta tid för mig/oss.
    Men maken har kanske kvicka simmare!

Min svåger o svägerska försökte i 15 månader innan de plussade.

• Lemonita

Hej, ny här!
    Jag har en liten flicka, nio månader. Hon är mitt allt...vi försökte i sex år innan hon kom till oss. Hade gett upp men....nu är hon här.
    Nu vill jag ha en till. Är såklart medveten om att det kanske aldrig blir ngn mer bebis.

ingenjörsbruden skrev 2009-02-10 12:57:13 följande:
    Det är rätt inställning tjejer!! Kan säga att jag/vi skattar oss djupt lyckliga för varje dag som går att det gick så smidigt o lätt för oss. (So far so good...)Min syster fick gå på hormonbehandling för båda gångerna hon var gravid. Syrran försökte i 4 år! Så jag har alltid räknat med att det skulle vara svårt o ta tid för mig/oss.Men maken har kanske kvicka simmare! Min svåger o svägerska försökte i 15 månader innan de plussade.
  • Ninnispinnis

Hej och välkommen, Lemonita!

Vilket litet mirakel ni har fått till Får man fråga om ni vet om det fanns någon anledning att det inte ville sig innan?

• passionsblomman

Hej hej! Och vad kul med en till här!

jag försökte länka en fin sak som dök upp i tanttråden igår, men den blev helkonstig i Glad-tråden...

Nu provar jag här: Till alla som längtar och hoppas och som har och inte har en sådan här:

www.youtube.com/view_play_list

Lemonita skrev 2009-02-10 13:06:17 följande:
    Hej, ny här!Jag har en liten flicka, nio månader. Hon är mitt allt...vi försökte i sex år innan hon kom till oss. Hade gett upp men....nu är hon här. Nu vill jag ha en till. Är såklart medveten om att det kanske aldrig blir ngn mer bebis.
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4