• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Ore

De som du tänker på Hvidbrud brukar kallas Bola, gravidsmycke eller änglapinglor...

Här finns en del:
    www.lillamirakel.se/default.aspx
    www.babytime.se/se/grp/bola-gravidsmycken.php
    lillabebben.jetshop.se/default.aspx
    www.stellaris.se/webshop/maternity-breastfeeding-bolaspregnancy-chime-c-44_3.html

(Jo, jag skulle ha en sån för att göra ett eget sådant smycke till en gravid kompis... Men eftersom hon bor i ett land en bit bort, och inte talade om att hon var gravid förrän i typ sjunde månaden, så hanns det inte med...)

Är den generade gubbe så är det : - o

• Hvidbrud

Passionsblomman: Lite anorlunda tycker jag. Och kvaliteten är en helt annan. Mer äggvita, liksom...
    (tur man är anonym..)

• Ore
    Hvidbrud skrev 2009-02-09 17:53:43 följande:
    Ok!är du silversmed?
    Nej, inte riktigt... Även om jag vill lära mig silversmide!!! Jag är mer smyckespysslare i största allmänhet. Trä/sy med pärlor, böja metalltråd och litet lödning och silverlera är vad jag klarar av, i stora drag. Fixade dock mina smycken till bröllopet, bortsett från vigselringen... Tiara, armband och örhängen.

Så min tanke var egentligen att jag skulle ha ett sådant hänge, och "piffa" upp det litet... Annan kedja, litet pärlor osv...
  • Hvidbrud

Åh! Vad spännande! Har du någon bilde på dina smycken? Jag blir ju så nyfiken och ganska imponerad!
    Har en konstig pyssellust som kom över mig för ett par dagar sedan. Mest har jag lust att brodera!! Men vad? Och varför? det säger inte lusten nåt om. Så nu bakar jag i stället. Det får man nått gott ut av i alla fall.
    Nu är bullarna klara! Ska ta ut dem ur ugnen!

Bullar till alla!!!!

• passionsblomman

Ja, jag tycker det känns en tydlig doft...lite ssöt...nej fy!

jag blir generad! *håller för ögonen*

Hvidbrud skrev 2009-02-09 17:55:14 följande:
    Passionsblomman: Lite anorlunda tycker jag. Och kvaliteten är en helt annan. Mer äggvita, liksom...(tur man är anonym..)
  • passionsblomman

Jag?

Jo, det förstås, men inte mitt framför min 7-åring.
    (att redan ha ett barn minskar tillfällena till merproduktion ganska avsevärt har jag märkt...)

Hvidbrud skrev 2009-02-09 18:24:49 följande:
    Men gumman, vad gör du här? Ska du inte ligga i lite?
  • Hvidbrud

Nej, det kan man ju inte göra. Så får han nattas tidigt i kväll.

Åh! varma bullar är så gott!!! Har truckt i mig 3st på 7min! Hur ska jag kunna äta middag?
    Alla platser kommer ju vara upptagna av kanelbullar...

• passionsblomman

Här, precis här MELLAN de här två veken...ryms det precis ungeär två bullar...Tack så väääääldigt mycket! *mumsar nöjt*

Hvidbrud skrev 2009-02-09 18:30:44 följande:
    Nej, det kan man ju inte göra. Så får han nattas tidigt i kväll. Åh! varma bullar är så gott!!! Har truckt i mig 3st på 7min! Hur ska jag kunna äta middag?Alla platser kommer ju vara upptagna av kanelbullar...
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4