• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • ingenjörsbruden
    Kanelbullar mmmm Tur man har några extraveck att stoppa i!

Vårt KUBB är 24/2 o så ska jag till BM den 17/2 men då var det visst ingen UL....kasst de borde väl kunna kolla hjärtljuden åtminstone? Nåja det skiljer ju bara 1v!
    Får man nu äta parmesan? Blir helt förvirrad! VARFÖR står det inte samma saker?! Suck! Kommer nog att försöka hålla mig efter livsmedelsverket...deras förteckning o förklaringar var mer utförlig tyckte jag.

Passionis: Jo lite doftskillnad kunde jag nog osså märka! Hahaha sekretet har diskuterats här med jämna mellanrum så don´t be embaressed!

Ankis: Är osså lite eller mkt skeptisk till Angelsound.....funktionen är ju iofs bra o så men....läs in dig ordentligt innan ni köper ett. Bättre att betala för ett UL privat så är det under kontrollerade former.
    Skönt att illamående har försvunnit nästan helt!
    Det där med spökveckorna....visst att många symptomer kan försvinna.....men tex jag rör mig på ett helt annat sätt....o hormonerna gör att jag är lugn som en filbunke hela tiden....så försvinner inte de sakerna så kommer jag nog fortsätta att känna mig gravid.

*mumsar på Hvidiskanelbullar*
  • passionsblomman

Vaddå spökveckor?

Det är för länge sedan jag var gravid märker jag...

*kämpar febrilt för att bli unembarressed-det går dåligt*

• Hvidbrud

Spökvevor lär ligga omkring v12-13, coh alla gravsymptom minskar tydligt, så man nästan inte känner sig gravid.

Tror min livmoder har kommit upp över könsbenet nu. Käns anorlunda när jag böjer mig och där är en lite bula nu! (om det inte bara är kanelbullar vill säga..)

• Ninnispinnis

Vad söta ni är, generade eller ej!

Jag tror att jag har ÄL ungefär nu (hej hej Pasionsbomman).

Problemet är att min man arbetar borta ca 4 dagar i veckan, vilket gör det svårt att få till det "varannan dag veckan innan och efter ÄL" som det rekommenderas för att maximera chanserna... Han åkte imorse och jag vet inte riktigt när ÄL infaller men jag tror det är lördag-måndag nånting så vi får väl hoppas att det räckte

Jag vill inte heller involvera honom för mycket i ÄL- och BIM-snack, med risk för att det blir för mycket fokus på att göra barn, med press och prestationsångest som följd. Så ibland kan det vara lite svårt att få ÄL-mys att verka spontant och inte avslöja att det är ÄL på gång, speciellt om omständigheterna inte normalt skulle innefatta mys (typ att klockan är 00.00, vi är jättetrötta och klockan ska ringa 04.30, eller att vi befinner oss vägg i vägg med svärföräldrarna plus syskon med familjer)... Lite svårt att få det att verka troligt att jag helt spontant fick lust precis då

Försöker inte tänka så mycket på det, vi kan ju inte göra så mycket mer än att ha ett normalt sexliv när han är hemma, men det känns lite trist att inte kunna maximera chanserna...

• Ninnispinnis

*tar en av Hvidis varma kanelbullar och skjöljer ner med ett glas mjölk*

• Ankan80

Jaja....det blir inget angelsound. Vet att det kan vara skadligt och har sagt det till mannen som givetvis kom ihåg att det kunde vara så och då sa blankt nej

Har varit o simmat ikväll! Perfekt gravidträning och så var det så mysigt där. Det var nerdimmat, tända ljus och blå belysning i vattnet. I högtalarna spelades lugna låtar.

Jag skall definitivt gå 2 ggr i veckan nu när illamåendet är under kontroll...!

• Ankan80

Jaja....det blir inget angelsound. Vet att det kan vara skadligt och har sagt det till mannen som givetvis kom ihåg att det kunde vara så och då sa blankt nej

Har varit o simmat ikväll! Perfekt gravidträning och så var det så mysigt där. Det var nerdimmat, tända ljus och blå belysning i vattnet. I högtalarna spelades lugna låtar.

Jag skall definitivt gå 2 ggr i veckan nu när illamåendet är under kontroll...!

• Ninnispinnis

Åh vad mysigt det låter, Ankan!

• passionsblomman

*Skriver under här*

Ninnispinnis skrev 2009-02-09 20:13:12 följande:
    Vad söta ni är, generade eller ej!Jag tror att jag har ÄL ungefär nu (hej hej Pasionsbomman).Problemet är att min man arbetar borta ca 4 dagar i veckan, vilket gör det svårt att få till det "varannan dag veckan innan och efter ÄL" som det rekommenderas för att maximera chanserna... Han åkte imorse och jag vet inte riktigt när ÄL infaller men jag tror det är lördag-måndag nånting så vi får väl hoppas att det räckte Jag vill inte heller involvera honom för mycket i ÄL- och BIM-snack, med risk för att det blir för mycket fokus på att göra barn, med press och prestationsångest som följd. Så ibland kan det vara lite svårt att få ÄL-mys att verka spontant och inte avslöja att det är ÄL på gång, speciellt om omständigheterna inte normalt skulle innefatta mys (typ att klockan är 00.00, vi är jättetrötta och klockan ska ringa 04.30, eller att vi befinner oss vägg i vägg med svärföräldrarna plus syskon med familjer)... Lite svårt att få det att verka troligt att jag helt spontant fick lust precis då Försöker inte tänka så mycket på det, vi kan ju inte göra så mycket mer än att ha ett normalt sexliv när han är hemma, men det känns lite trist att inte kunna maximera chanserna...
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4