• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • passionsblomman

Å hjälp! Jag läste "fönster hoppar" och fick för ett ögonblick för mig att du hade hamnat beyond deppig!

Jag läser rätt ofta fel märker jag. Och ibland, i vissa onämnbara trådar hoppas man att man läste fel....
    ...men det gjorde man inte)

Ore skrev 2009-02-09 13:07:29 följande:
    Än så länge "fönstershoppar" jag bara på nätet dock... Måste nog kolla läget med maken innan jag bränner över 10 000 kr på dator och kamera
  • Ore
    passionsblomman skrev 2009-02-09 13:20:40 följande:
    Å hjälp! Jag läste "fönster hoppar" och fick för ett ögonblick för mig att du hade hamnat beyond deppig! Jag läser rätt ofta fel märker jag. Och ibland, i vissa onämnbara trådar hoppas man att man läste fel.......men det gjorde man inte)
    Nä, såååå deppig är jag inte...
  • passionsblomman

Nej det får jag verkligen hoppas! (oj, nu kom det hoppa med i den meningen också...)

Det hade ju varit alldeles fuktansvärt...

Vad ska vi muntra upp dig med då? Baka en semla?

Ore skrev 2009-02-09 13:22:10 följande:
    Nä, såååå deppig är jag inte...
  • Ninnispinnis

Usch då, Ore, jag känner med dig! Det känns ju extra jobbigt om man har mer känningar än annars... Det är helt ok att deppa (och shoppa) lite, för att sen ta nya tag

*skickar över lite överbliven tårta och en kram*

• ingenjörsbruden

Ore: Åhh deppa du...det får man!! Skickar en bamsekram som lite tröst.... Fönstershopping är aldrig fel!! Jag brukar bara bli så himla sugen så att jag köper ändå!! Får väl sätta gummiband rund fingrarna o snärt när infallen kommer!
    Men ilningarn i tuttarna är väl ett gott tecken på att kroppen reagerar på hormonerna! Så lite positivt lyckades jag hitta!

Passionsblomman: Har du bokat tid hos BM?

Lanovia: Hur är det med magen? Forfarande ont mellan varven?

Ninnis: O hur är det med dig?

Här är allt bra....hade ont i "äggstocken" i tors-fre men det gick över i helgen...troligen en sträckning.

• Ankan80

Har gått in i v. 11 nu (10+1). Illamåendet har nästan försvunnit. Har fått lite halsbränna i stället och som en klump i halsen. Brösten är ömma fortfarande. Är väl snart i spökveckorna....

Funderar på en sån där angelsound. För tidigt för det ännu. Men jag är såååååå nyfiken.

Ingenjöris: När är ditt Nupp?

• passionsblomman
    ingenjörsbruden skrev 2009-02-09 16:07:06 följande:
    Passionsblomman: Har du bokat tid hos BM?

Men jag tror jag har ÄL nu i dagarna

(tycker ni att ni luktar annorlunda då? alltså hela den där sekret grejen-jag kankanappt tro att jag pratar om en sådan sak på internet...*rodnar')
  • Blivande fru L
    Ankan80 skrev 2009-02-09 16:22:15 följande:
    Har gått in i v. 11 nu (10+1). Illamåendet har nästan försvunnit. Har fått lite halsbränna i stället och som en klump i halsen. Brösten är ömma fortfarande. Är väl snart i spökveckorna....Funderar på en sån där angelsound. För tidigt för det ännu. Men jag är såååååå nyfiken.Ingenjöris: När är ditt Nupp?
    Ankan - tycker inte du ska köpa en angelsound. Läs här: hd.se/familjeliv/2009/02/03/onoediga-ultraljud-kan-skada/

Visst ska man göra rutinultraljud och andra ultraljud som behöver göras, men jag tycker att det är onödigt att göra det hemma också.

Förstår att du är orolig och gärna vill ha bekräftelse på graviditeten men försök att vänta tills din BM kan lyssna på hjärtljuden! Sen börjar du ju småningom att känna rörelser i magen och då blir det en annan bekräftelse.
  • Hvidbrud

Ore: Nejmen vad tråkigt. Det är vara att ligga i! Snart smäller det! När man minst anar det...

Ankan: Ja, gillar också tanken på en sån liten pingla, men bebisen hör ju inget ännu, så jag väntar lite. Har sett dem i en affär här i CPH, men tänkte kolla lite på nätet också. âr det Bula de heter i Mexico?
    Ömma bröst till tusen, men inte alls lika trött längre och det är jätte skönt!

Ingenjöris: Köpte en sån gravtidning i sverige igår och där stod det att man kunde äta parmesan även om den var opasoriserad!! Jippi! ska laga arrabiata i kväll med massor av parmesan!! Mums!!
    Och vad skönt att smärtan gick över!! Pust! Blev allt lite orolig här i min stillhet...

jag ska ta blodprover nästa måndag och UL den 26e, var det inte unjefär samtidig som du skulle göra det, ingis?

• Hvidbrud

Åh! ha ha! Så fel man kan ha det! Trode att det var en sån liten pngla som man har på magen, som bebisen kan höra. sen när den väl kommit ut, så känner den igen ljudet och blit väldigt lugn...
    Lite mer hippie än hightech!
    Nu ska jag läsa på bätter till n¨sta gång... :-I (hur gör man en sån generad gubbe??)

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4