• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Grodan12

Oh, sushi är en stor favorit här. Ikväll blir det laxfilé, har inte riktigt bestämt hur den ska tillagas än.

• start september

Jättebra idé Izzie - vill också ha inspiration. Snurrar just nu ett fåtal rätter (och då räknas blodpudding som en rätt...). Vill också lära mig mer om vad småttingar kan äta, vi sitter också i burkträsket här, men såsmåningom är det ju dags att börja smaka vår mat.

• Grodan12

Kängu, vill jättegärna se namnförslagen också!

• fru AM

Hej i tråden!
    Grattis Kängu till pojkbesked, det är kul att vara pojkmamma! Också!

Tack Telis, Lappis, Cicci för trevlig lunch. Impad att Cicci hann dit så snabbt efter UL! Vi fick också hälsa på herr Telis som dök upp på restaurangen. Alltid kul att se hur era respektive ser ut (fast det är bara herr Telis och Herr Cicci som jag träffat ännu).

Telis: Sa åt hustomten att ringa er - han såg lagom skyldig ut och började flumma om kökskranar hit och rörmokare dit. Hoppas han lyder.

BS: JA visst var tapeten snygg! Vi har en del av en vägg i sovrummet där jag tror att den blir super. Huvudänden på sängen + sängborden är liksom inbyggda mellan två garderober - en på var sida, så det är som en stor nisch ...

Ni med nya fina nässköljare: Vi förväntar oss rapport efter debuten!!!

Middagstipset: Idag blir det dagens rätt från baksidan av SvD till middag - någon lammfärs med bulgur och youghurtsås
    www.tasteline.com/recept/kryddig_bulgur_med_lammfars_och_yoghurtsas
    Lät lagom enkelt för en torsdag.

Ny ska jag iväg på lite barnklädesrea. Spooky på Skeppargatan och kanske PO.P ...

tjing!

• Fru E

Pastasås är alltid lätt att göra, omelett, ugnspannkaka med valfri fyllning, woka

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-01-22 14:13:00 följande:
    Då kanske vi hinner hänga upp några tavlor, mina sablar och min yxa och fixa annat smått och gått som bara aldrig blir gjort på söndagen innan vi åker ut och hämtar henne, sitter här och smider planer utan makens vetskap, hehe.
    Dina SABLAR och din YXA - herregud, är du mästare i medeltida stidskonst eller? Att Iris vågar mucka med dig!? Många sidor som vi inte känner till hos varandra, vi härinne i tråden ...
  • kängu

Eftersom vi bara hade oskyddat sex en gång (eftersom det inte var planerat så skyddade vi oss i övrigt), och jag vet vilken dag det var så är det inte så konstigt ändå. Jag plussade på en dag, för jag tyckte det kändes mest sannolikt att det var ÄL dagen efter. (vet inte varför egentligen, bara kändes så). Så det är ju inte såååå konstigt som man skulle kunna tro ändå

Mailar dig Grodan!

• Fru E

*muttrar*
    vill med handla på barnklädesrea...

• Fru E

Kängu-blev du gravid på ett enda oskyddat????? Då får du allt sälla dig till skaran av frögurkor

• Grodan12

Piggelin: Måste säga att de lägenhetsannonserna nog har varit det mest extrema jag sett i fråga om styling och då har jag tittat på många annonser. Det är så himla utstuderat med kanelbullar/uppskuren melon på diskbänken, uppvikta tidningar, strategiskt placerade kläder och framförallt bebisar. Jag gillar det inte, det känns för imtimt tycker jag.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!