• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Grodan12

Brukar också skära en skåra i kyckling eller lax och fylla med vad som finns hemma. Blir gott och är lätt!

• fru AM

BS: Jag gillar faktiskt också vapen! Fast är mest inne på tvåhandssvärd och armborst! Äger ingendera än så länge bara ...

Telis pasta-/kycklingrecept kan jag verkligen rekommendera - fick den stora äran att äta det förra onsdagen! MUMS!
    Ska göra gurkreceptet så fort tillfälle gives!

• Tinga

Vänner - min erfarenhet av Egypten är att man blir magsjuk där! Både maken och jag blev ordentligt dåliga när vi var där för några år sedan, och det satt dessutom i i någon vecka efter att vi kommit hem också. Men jag håller med - det är besvärligt med sol och värme i mars, om man inte vill åka alltför långt. Vi är väldigt veliga om vart vi ska resa, funderade länge på Florida, men dollarn är ju inte så billig längre. Just nu är vi lite inne på Guadeloupe, för Langley har resor dit. Det är så långt ifrån vår "vanliga" typ av resor, med charter och halvpension, fast vi känner att det är dumt att ta sig vatten över huvudet vid första resan med småttingarna, så därför känns det som ett vettigt alternativ. Muggles - åkte inte ni med Langley till Korsika i somras och var nöjda med det?

Angående Rom och barn så tycker jag inte att trafiken där är värre än i andra storstäder, så det funkar säkert om ni har Prinsen i vagnen vid de mest trafikerade ställena. Där finns ju mycket gågator också, där han kan härja mer fritt, och alla utomhussevärdheter som finns är säkert kalasbra när man har barn med. T ex Forum Romanum är säkert jättespännande för en liten kille, och där finns ju ingen trafik.

• Lapinette

Tinga - vill du ha Guadeloupetips hojta till ! Fast vi åkte reguljärt och hyrde bil i 10 dagar.

• Vännerfan

Tillbaka igen 4 1/2 timmes sömn och en lunch senare...

Mugglan, jag kan intyga att om det är influensa Let´s dance-deltagarna fått så kan de nog inte dansa Usch och fy, jag känner mig precis hur sjuk som helst. Hade tänkt att nästa gång jag blir sjuk ska jag bara ligga i sängen och läsa böcker och kolla på film etc. Nu när jag är sjuk mår jag bara så dåligt att jag omöjligen kan göra annat än sova, ha ont, jämra mig och sitta här. Fast att sitta här känns också jobbigt just nu, så jag loggar nog ut igen.

Pratade med maken och efter värsta sortens strul-natt sov Prinsen bara en halvtimme på dagis och vaknade väldigt orolig, så nåt är uppenbarligen fel. Är lite orolig för att han behöver vara hemma imorgon. Då kommer jag inte direkt kunna sova i 4 1/2 timme mitt på dagen då sängen står uppe i allrummet nu pga renoveringen.

Förresten Mugglan så glöm inte att din mamma kan vabba i stället för er. Alltså hon behöver inte passa stackars Moa gratis utan kan ju få ersättning! Om det är motsvarande den ersättning ni skulle fått eller om den baseras på hennes egen inkomst vet jag dock inte.

Har sparat ner en del recept, men är bara sugen på allt som går att dricka typ nyponsoppa, blåbärssoppa, saft, juice... Kan jag möjligen ha feber?

• Lapinette

Vänner - slänger över lite varm nyponsoppa som jag har här på jobbet och hoppas du krya på dig snart!

• Grodan12

Det låter verkligen inget roligt Vänner! Hoppas du blir bättre snart!

Resor i mars, Madeira kanske? Inte jättevarmt och inga stränder, men väldigt vackert!

• Vännerfan

Tinga, Tusen tack för tips!

Tycker ni gör HELT rätt som anpassar er lite efter barnen när ni reser. Själv tycker jag inte att barnen alltid ska anpassa sig efter föräldrarna a'la "såhär har vi alltid gjort och då fortsätter vi med det" (inte heller det omvända att man gör allt för barnen- de märker om ni inte tycker det är kul), utan vi kompromissar för alla i vår familj är viktiga!

Nu måste jag nog gå och dö en smula... Och käka Ipren.

• Vännerfan

Lappis och Grodan, tack!

Grodan, Ja, Madeira lockar mig. Vi var på Azorerna för 3-4 år sen och det gillade vi. Mmm, ska nog ha med det som alternativ.

• Grodan12

Jag blev väldigt förtjust i Madeira, är nu sugen på Azorerna. Kanske med egen båt om några år...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!