• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

BS: äh folk är för klena nu för tiden! De får väl dansa ändå - hur svårt kan det va?!

• FruCicci

Den däe laxen med gorgonzola har jag testat Mugglan, den är mumsig!
    Vi brukar köra en skåra i kycklingfilén och köra samma variannt, jätte gott med. Jag älskar gorgonzola!

• kängu

Oj nu blir jag hungrig av alla recept!!
    Kul med lite matinspiration!

• BrudSommar2006

Stackars, stackars Moa som hade så ont i magen! Jag tycker att det är hemskt att se lill-Iris lida.

• Lapinette

Telis - jag lovar att jag ska prova det! Själv har jag ett med fyllda zucchinis som jag gillar.

Mugglan - jag gör ofta lax med blåmöggel men till en sås på sherry, creme fraiche och massor av dill. Supergott! När jag bodde nere i Cannes letade jag förgäves efter sherry. Ingen jäkla fransman har en aning om vad det är ... tror jag pratar om körsbärslikör och är helt ute och cyklar.

BS - kör man Atkinson så är det helt ok med såser bara man skippar potatisen till (vilket jag och maken har gjort under vissa perioder ... samma sak til kycklingreceptet som jag gav innan).

• BrudSommar2006

Eftersom dagens aktivitet är att bläddra i senaste numret av Hem & Antik har jag nu fått syn på några vackra ormbunkar i ett av reportagen. Jag älskar ormbunkar men har inte haft någon på väldigt länge eftersom de bara blir bruna och risiga. Vet någon hur man får dem att hålla sig fina?

• BrudSommar2006

Sherrysås, undrar om jag tycker om det. Vi gillar inte sherry någon av oss så vi har det aldrig hemma men så där i en sås låter det gott. Receptet är sparat!

Vi ska äta lax till middag idag men det kan inte bli något spännande av det för några sådana ingredienser har vi inte hemma och inte har vi någon bil så att vi kan få tag på dem heller.

• Lapinette

Skulle aldrig dricka sherry utan har alltid en liten flaska i kylskåpet för just den såsen.

• Lapinette

Detsamma gäller cognac i min chokladfondant. Hellre där än i ett glas.. fast det är en fin cognac som hälls ned i chokladen .

• BrudSommar2006

Usch, nu fick jag ett mail från min väninna på Irland, hon undrar bland annat om Iris fick julklappen hon skickade, en tröja som var tre storlekar för liten. Tror jag bara säger att den var fin. Dåligt av mig att inte höra av mig och tacka tidigare, usch igen, nu har jag riktigt dåligt samvete.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!