• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Telis, jag känner mig tveksam till ditt gurkrecept...

Men, alltså, såå ovanligt är det väl inte att folk har någon form av vapen på en vägg någonstans.

• muggles

Haha, jag kommer minsann ihåg att BS har vapen (det har hon avslöjat förut) *stolt*

Telis: det första receptet lät supergott - sparat! Men det med gurkorna - nja jag är skeptisk...

Lappis: jag håller med dig men ibland finns det ju vin även på caféer (brukar dock inte vara bästa kvaliten). Jag hra också en fil på hemmadatorn med BT-recept så nu var jag tvungen att skicka recepten till mig själv på hotmailen så att jag kan lägga in dem i filen därhemma...

Har haft bilen på service idag. Kass kvalitet tycker jag när en styrled (som kostar drygt 2000 pix) pajar efter bara drygt 2 år. Jag frågade hur länge det är garanti på sånt. 2 år sa de. Den var 2 år 15/12... Hade det varit min privata bil så hade jag varit asförbannad. Han såg lite skamsen ut faktiskt. Som tur är är det en leasingbil så företaget tar kostnaden. Annars hade det varit 6000 pix - smack bara! Dessutom har vi någon slags vibrationer på den som de aldrig lyckades fixa, så nöjd är jag inte. Inte konstigt att Volvo går dåligt. Jag menar, den kostade ändå nästan 300 000 och ändå är kvaliten långt ifrån perfekt.

Kängu: jag vill också veta! Grattis till sonen! Är du den första gbg-bruttan som får en son???

• muggles

6000 = service + styrled ifall ngn inte fattade mitt förvirrade inlägg

• muggles

Vi gjorde ett asenkelt laxrecept för ett tag sedan: ta en laxfilé (helst färskt men upptinad funkar också) och skär en skåra i mitten. Ös ner gorgonzola i skåran och grädda tills laxen är färdig i ugnen (kommer inte ihåg temperaturen men det kan man googla fram). Servera med fräsch sallad och pressad potatis/ potatisklyftor. Enkelt och jättegott! Kanske inte så nyttigt dock

• muggles

Moa har förresten åkt på första dagissjukan, hon hade magknip igår kväll och låg och vred sig i plågor stackarn. Eftersom magsjuka går på dagis (el gick förra veckan) bara väntade jag på en kastspya men den kom aldrig. Däremot hade hon 39 gr feber imorse så hon blir hemma både idag och imorgon. Men bara vi slipper magsjukan så är jag nöjd. Vi har ändå räknat med att det blir många sjukdagar nu i början. Fast idag har mormor ryckt in så vi kunde jobba och slippa vabba (slippa = dvs minimera det ekonomiska avbräcket).

• Telemarkgrrl

Ja, jag förstår att ni är tveksamma till gurkreceptet men det är verkligen synd, för då får ni aldrig tillfälle att prova nåt som är himla gott (med förutsättningen att man gillar fetaost förstås)! Jag bjuder på det ibland och folk brukar faktiskt tycka att det är supergott trots att dom är skeptiska innan (det var jag också). Till och med min kräsna mamma gillar det.

• BrudSommar2006

Lax och gorgonzola, det låter ju riktigt mumsigt så här i bantningstider!

Muggles, blev du av med bilen över dagen bara? Ser så fram emot att få tillbaka vår bil, förhoppningsvis på måndag. I helgen får vi hyra en bil men så klart glömde maken ta ur remmarna till bilstolen så nu har vi stolen men kommer inte att kunna sätta fast den i hyrbilen. Som tur är har mina föräldrar en barnstol i sin bil eftersom de har Iris en del och nu kan även lilla kusinen åka i den så vi får väl se om vi kan sammanstråla och få låna deras stol.

• muggles

BS: japp över dagen trodde jag men det blev i själva verket bara några timmar, snabbt fixat.
    Ja kör du Atkins så kan du ju äta laxen och salladen men skippa potatisen - och då är ju tom gorgonzolan ok

Annars kan man även göra laxfilé och filea grapefrukt och till det göra en sås (plus potatisklyftor om man vill det). Såsen i ursprungsreceptet är på creme fraiche, grädde och krasse men man kan ju göra en mkt smalare variant.

• BrudSommar2006

Hoppas Nenne tittar in snart, hoppas att hon inte cyklat vilse bakom en snödriva.

Vet någon hur det gick med Frullans magont?

Sitter och väntar på att auktionsverkets katalog ska läggas ut men inte än så klart bara för att jag har tid nu. Får väl bli efter att Iris har lagt sig ikväll istället.

Har sett att halva Let's Dance gänget blivit sjuka, vilken cliffhanger hörrni.

• muggles

Izzie: det receptet har vi gjort massor av ggr hemma

Telis: det är nästan så att man ska prova bara för att se om du har rätt! Jag gillar ju feta så... Men jag brukar inte gilla varm gurka.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!