• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Izzie
    FruCicci skrev 2009-01-22 13:35:17 följande:
    Hej!Vi gjorde ett extra UL idag, då fick vi BF 7 juni, och jag tyckte mig sen en stor snopp
  • MSW

Fast falukorvsreceptet tänkte jag göra med köttbullar ist.. Är inte så förtjust i sladdrig falurkorv!

• kängu

Jag behöver också middagstips!!!

Cicci- Tack! Skönt med extra UL, fick du reda på det du ville veta? Jag tror att du får en flicka (bara en känsla)
    Vår hade mest en stoooor pung, snoppen var rätt liten.

• MSW

Cicci: Spännande att få se den lill* igen...! Blir nästan avundsjuk....

Kängu: Du är nog den första jag vet som inte blivit flyttad åt något håll!

• MSW

...åter går till mat..
    Idag ska vi äta pannkaksvårrullar.. (heller inte prövat innan...)

• MSW

Kängu: Väldigt gulliga namn! Och jag vet ingen som heter något av dom.. Så helt vanliga bör de juh inte vara då!

• Izzie

Jättebra med mattips! Efter 16 dagar utan mat är jag nu väldigt fokuserad på mat och planerar för fullt i huvudet vad som ska lagas framöver...

Gillar både Ica och Arla till vardagsmaten. Både enkla recept och ganska få ingredienser. Nu när M börjar äta vår mat också får man ju börja tänka sig för lite. Har varit så dålig på att laga egen mat till henne. Gjorde förstås lite grönsakspuréer i början, men sen har hon levt på burkmat...

• kängu

MSW: Ja, jag är väldigt stolt över min exakta uträkning!

• Fru E

MSW-är med här men har varit på möte på förmiddagen och satt inklämd med en kollega på samma arbetsplats sen så vågade inte gå in här.....

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!