• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Frejis - Intressant det där med ÄL-stickan. När jag testar nästa gång så ska jag dra ut och kolla.

Vickan - Attans vad plussitivt det låter!

Kängu - får man fråga vilka namn ni kommit fram till?

Liten - jag hade tänkt att bli få barn 2009 och vara borta tills lågkonjunkturen är över men tji fick jag! Låter jobbigt med din arbetssituation just nu, är inte avis.

AM, Cissi och Telis - jag har fått den första massagetiden på morgonen (om 10 minuter ... men var är vår massör??!) så om inget oväntat dyker upp här kvistar jag nog förbi Kjelssons kl 11:30.

• Liten med Mindre

Lappis - vi har ju fortfarande möjlighet att hinna båda två. Men chansen att hinna bli uppsagd (eller att företaget konkar) innan det inträffar är ju ungefär lika stor.

Nåja, har nog samlat mig lite tillfälligt. Lyckades kommunicera med skruttchefen ifråga utan att börja gråta eller fräsa. (Inte min chef alltså.)

Det är för övrigt märkligt hur fort det går med små barn. Från att inte ha släppt taget och gått självmant förrän i söndags em, till att numera nästan inte krypa alls, har det ju gått otroligt kort tid. Mindre nästan småspringer när det är nåt hon vill ha. Nästan så att det är en främmande liten tjej varje kväll när jag kommer hem för att det är så mycket som händer. Så underlig känsla. Vemodigt och glatt samtidigt!

• BrudSommar2006

Blä, kan fortfarande inte andas och sitter hemma i soffan idag också.

Izzie, nej då, inget speciellt kön önskas men tanken slog mig väl vid något tillfälle att om man lyckades få till en kille fanns kanske chansen att man skulle må lite bättre under graviditeten. Annars vore det ju mysigt med en liten tjej till.

Liten, trist situation på jobbet men kul att Mindre springer runt hemma nu!

• Liten med Mindre

BS - dags för lite nässköljning à la AM?

Själv idkar jag varm dusch med fokus på näsan, men främst kanske att snorta saltvatten när det är snorigt. Sen gör ju otrivin menthol underverk i desperata situationer (utom en gång när jag var höggravid, förkyld och ledsen och för täppt för att ens få in nässprejen - den rann ut. )

• FruCicci

hej tjejer

Här sitte jag med pevaryl i musen och är nöjd Ha ha ha.... lite svamp kontra slempropp var det....

AM, Telis och LAPPIS (KUL) jag kommer så fort jag kan. Vi har ju tid kl 11.00 idag för vårat UL och det brukar ta runt 20 minuter, sen hoppas jag att de inte är försenade! För då bli jag sen! Men jag kommer och jag tar en kaffe iaf om jag inte hinner äta.

BS, ag detta med att få till en tjej innan ÄL, vi hade ju sex 2 veckor innan ÄL varje dag.... och 2 dagar efter ÄL, hur ska man tänka då. Det kan ju redan varit en simmare från en av omgångarna innan ÄL som stannade eller???

FRULLIS, hej gumman... ha ha ha vad jag skrattade åt att Vickevire skulle vara sjuk av all korv! Ha ha, det dröjer nog inte länge tills han blir det iaf.
    Han fick magsjuka i söndags och sen hade han feber måndag + tisdag och i går kom en till kindtand uppåt, så han dregglade och var gnällig halva dagen.... Men han är på dagis idag. Jag tänke jag skulle sagt att ni kunde komma över, i och med att han var hemma bara för att han skulle ha en feberfri dag....men trodde inte ni vågade ifall ifall....

Liten här är det uppsägningar med!!!!! Fuck!
    20 personer, varav 9 som jobbar runt mig!
    Krismöte idag på morgonen!
    Nåväl, jag sitter iaf säkert.

Nu måste jag jobba undan lite så jag kan dra mig till stan om 40 minuter.

• Liten med Mindre

Cicci - hugaligen - såå många i ens närhet.

Lycka till på UL, hoppas ni får se mycket skoj idag!

• Izzie

Tinga - Så pop-rean har startat redan alltså... Hmmm Jag har gått och kollat in en grå stickad tröjtunika till M ett tag nu. Måste ta mig in till stan alltså. Tack för tipset!
    Sen kan man väl få vara lite mossig? Tycker det är helt ok!

Vilka äl-tester ska man ha för att kunna kolla strecken?

BS - Hoppas du kryar på dig nu! Det låter som du borde köra en runda med AM-sköljaren...

Liten - Skickar uppmuntrande kram!

Vickan - Hur går det???

• Izzie

Usch ja Cicci, vad jobbigt. Skönt att åtminstone du sitter säkert. Har du jobbat där länge?

• Vännerfan

Hej på er!

Säger som Tinga, jag hinner mest bara skriva inlägg i huvudet numera! Men följer er så gott det går.

Hmmm, vad var det jag skrev om sist...? Det var detta med tv-reportaget som Izzie och Nenne undrade över och sen var det nåt mer också. Reportaget hade (givetvis!) redan gått de gånger det skulle gå på tv när jag skrev inlägget, hade aldrig vågat skriva om det här innan! Det var nog det mest nervösa jag gjort. Är inte helt nöjd med min insats heller, är väldigt självkritisk, men alla andra verkar jättenöjda. Själv missade jag när det sändes (men Prinsen såg och utropade "Mamma!!!")och har bara sett det på nätet. Så nog om det.

Vi har fått en ny på avdelningen nu efter en av de två som slutar! Och döm om min förvåning när jag insåg att det är en släktning till mig som ska börja! Avlägsen sån och vi är båda ingifta så egentligen är vi inte släkt men våra barn är och vi träffades senast på släktkalas i söndags. Blir nog kanonbra. Hade ett långt telefonsamtal med honom igår. Kul! Maken och jag har flera gånger sagt att vi borde träffa honom och hans familj oftare nu när vi bor här nere för att de är så trevliga och det lär vi ju få göra nu!

Så varför sitter jag då inloggad såhär dags?? Jo, för att jag har influensa! Usch och fy!!!!! Inatt var det dessutom nåt som inte var bra med Prinsen, han skrek som en tok och kunde inte komma till ro. Inte förrän jag gett honom näsdroppar (han verkade ha jobbigt att andas) och ny blöja och Alvedon somnade han. Sen var han pigg som en mört i morse, men det var ju inte vi direkt... Så nu är han på dagis, för det verkar inte som att det är nåt fel på honom trots allt. Märkligt. Ska bli skönt när han kan säga vad som är fel!

Glömde förresten berätta en sak appropå att Lappis hamnade bredvid nån på en fest som sa åt henne att slappna av så skulle hon bli gravid. Jag kan omöjligen hålla tyst numera när jag hör sådana kommentarer, då jag vet hur kränkt man kan bli av en sån kommentar. Så jag MÅSTE liksom göra mitt för att föra ut budskapet att det inte är så och jag förstår att det inte är lika lätt för er som är drabbade att göra det, så då känner jag mitt kall. Senast på nyårsfesten när en kompis sa att hon nog blev gravid så fort med 2:an för att hon slappnade av mer. Men ska nog ha en lite mildare framtoning nästa gång, jag blir lite väl upprörd på barrikaderna och vill att hela Världen ska få veta hur det ligger till.

Kul att av dig Tinga! Vart går 2-veckors-resan? Har själv googlat en massa på resor, men vi vill bara vara borta i en vecka och då finns inte mycket att välja på om man vill ha sol (kring mars, senast april). Hade kunnat tänkt mig Egypten, men maken tror vi kommer bli magsjuka där. Sen har vi ju Kanarieöarna, men så desperat har jag inte blivit ännu. Känns så himla tillgjort där och vi var ju där för ett år sen. Att det är turistigt stör mig inte, men varenda palm är ju planerad! Var inne på Rom ett tag, för dit vill vi gärna, men trafiken ska var så hetsk? Minns inte det från när jag var där, men då var jag typ 24 och singel, så lite trafik störde mig liksom inte då. Vad säger du om barn (springandes sådana) och Rom Tinga? Ni var väl där rätt nyligen?

Cicci, Skönt att det var svamp! Och Mugglan, kul att dagis verkar funka bra!

Just det, Cicci igen. Jag pratade lite med en tjej om detta att V inte äter på dagis. Hon sa att det var likadant för henne med hennes dotter. I hennes fall var dottern för trött vid lunchtid och så var hon petig också, så de sa till henne att hon kunde ta med sig välling som de kunde ge henne. Till slut åt hon.

Bäst att posta nu innan inlägget försvinner.

• fru AM

Kul Lappis om du kommer och lunchar!

Vickan: har inboxat dig om huset och färgen ...

Jag har legat och grunnat på färger och mönster halva natten. Vi har väl mer eller mindre bestämt oss för allas favorittapet. Frågan är bara vilken färg vi matcha tapeten mot när vi ska måla i yttre hallen ... Vi är lite oense jag och maken. Jag är lite djärvare om man säger så ...

Alla som är snoriga: NÄSSKÖLJ!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!