• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Skelettförändringar, hu. Hur har de upptäckts? Vad innebär förbenade fogar? Javisst ja, du gjorde läskig röntgen utan panikknapp. Varför tror du att det blir under narkos, de flesta planerade verkar ju göras med ryggbedövning? Du får se till att maken inte släpper det lilla trollet ur synfältet!

• BrudSommar2006

Ja fy sjutton vad läskigt med eventuell syrebrist för ett barn som fastnar på vägen ut, sådana skräckhistorier har man ju läst tillräckligt av.

• BrudSommar2006

Har missat historien med den lila kudden?

• Lapinette

Tack AM, kollar upp dessa ställen. Ville att hon skulle förslå något men hon är inte så initiativrik (det har alltid varit min roll). Och själv vill jag inte gå till de där "gamla vanliga" ställen som jag och maken eller mina andra väninnor alltid går till. Vill prova något annat!

• muggles

AM: du är ju ett geni på att hitta inredningsdetaljer! Precis sådana enkla svarta skrivbord tänkte jag på, hade ingen tanke om att Ikea kunde ha den stilen.
    Annars tänkte jag lite mer på den här stilen av tapet till vårt asieninspirerade gästrum: www.tapetorama.se/display.php&category=Wallpaper
    Fast just den här var för rörig. Detaljbilden är fin men helhetsbilden blir för plottrig enl mig. Men färgerna hade passat med det svarta som jag har tänkt mig.

• Telemarkgrrl

Lappis, har du varit på kubanska La Habana på Sveavägen? Så himla god mat!

• muggles

Förresten - Hacker-Iris!!! Vad stolt jag skulle vara om Moa klarade det! Respect!

• Lapinette

Telis - var där för tusen år sedan med BS syssling och attans vad jag fick snurra ..... (dansa kanske det skulle stå?). Åt dock inte utan gled in för att ta en öl men jag minns inte om jag någonsin hann dricka den.

• muggles

BS: tack för länken - nu funkar det hos mig! Men när jag skulle välja personer ur min vänlista så tog det stopp vid 20 (you have already chosen 20 persons) men sedan när jag tryckte "send invitation" verkar det ha gått ut till alla i vänlistan iaf(?). FB är mysteriöst ibland. Jävla programmerare!

• muggles

Sovandet gick förresten bra på dagis - hon somnade efter 5 min och sov i nästan 2h. Gött! Men däremot åt hon inget till lunch (får jag gå med i klubben Cicci?! ). Det var visst korv med mos och det är ju inget konstigt men hon vägrade tydligen äta det. Däremot åt hon en clementin till efterrätt. Hon har blivit tveksam till viss mat nu, förr åt hon leverpastejmacka med bravur men nu imorse vägrade. Ost skulle det vara. Jaja, hon har ju att ta av än så länge...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!