• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Ore

Kan tyvärr inte kolla, eftersom någon varit smart och spärrat FB här... Som tur är har de inte spärrat BT...

• Ore

Åh hjälp vad jag pladdrar idag, många inlägg blir det...

Stoppa mig om jag blir föööör jobbig...

Nu måste jag nog jobba litet.

• Telemarkgrrl

Mugglan, ja tyvärr är det väl så. Synd att inte vi kvinnor kan få ett hjärntillägg.

På tal om det så fick jag ett mejl häromdagen som sa:

"Så här är det, inom det närmaste året ska fyra tunga positioner inom EU tillsättas:

en permanent ordförande för Europeiska rådet,
    en representant för utrikes- och säkerhetspolitik,
    en talman för parlamentet och en
    en ordförande för kommissionen.

I dagsläget är ingen kvinna aktuell för någon av dessa poster. Om det här uppropet får minst en miljon underskrifter så måste EU-kommissionen ta upp frågan, enligt principen för deltagandedemokrati i Lissabonföredraget. Tycker du att det är hög tid att få in fler kvinnor på de högsta positionerna i EU, skriv under genom att gå in på länken nedan!

Det går blixtsnabbt att gå in och registrera sitt namn och du ser direkt hur många som gjort detsamma.

www.femalesinfront.eu/default.asp "

Jag har skrivit på. Det borde väl finnas nån kvinna som är minst lika duktig som dom nominerade gubbarna.

• Ore

fru AM skrev 2009-01-21 11:07:54 följande:

Det skulle aldrig ha hindrat exempelvis Nenne! Nenne: Var ÄÄÄÄÄÄR du?
    Tja, förhoppningsvis så skulle väl det faktum att maken är en herrans massa mil bort stoppa även Nenne från att ha skidspårssex

Saknar också Nenne...
  • Liten med Mindre

Telis - möjligheten finns ju att företaget säger att om ni skriver på en lista för alla dessa människor, så får de xx mer pengar/månaders uppsägning eller något bra. Om de ska förhandla var och en så kanske de inte får något istället. Och då kan det ju löna sig att skriva på.

Men som det är nu har vi inte fått något incitament som gör det värt något för de som ev sägs upp - och då känns listan väldigt irrelevant att skriva på.

Vad gäller chef så ansåg jag att min chef - när han jobbade i en annan position - stämde så väl in på psykopatbeskrivningen som går att göra (shortcut hade någon lista i en tidning). Fast nu när han är min chef så tycker jag att han är sympatisk. Men jag kanske blir starkt manipulerad - för de är ju manipulativa de där psykopaterna...

• Liten med Mindre

Jag kan äta frukost på något mysigt hotell eller liknande på lördag morgon om någon vill dejta? Är själv med lilltjejen hela dagen, men en frukost på stan kanske kan funka.

Sen är vi borta flera helger i rad. Vill ju också gärna ses...

• Ore

Har skrivit på. Ska skicka ut länken till kompisarna också...

• fru AM
    Ore skrev 2009-01-21 11:12:04 följande:
    Tja, förhoppningsvis så skulle väl det faktum att maken är en herrans massa mil bort stoppa även Nenne från att ha skidspårssex Saknar också Nenne...
    Nenne skulle ha kastat sig i bilen ...! Eller hur, NENNEEEEEE!!!???
  • Ore

Japp, får jag böj så redan på lördagen kanske jag får överväga att kapa en bil (åker med andra dit) och sticka ner. Eller förresten... Bättre att jag ringer maken så får han kasta sig i bilen och komma till mig... (hittar inte fusklappen med smileysar så jag kan inte lägga in lämplig sådan...)

Äh, det kanske är lika bra att jag inte hoppas så mycket på detta försöket...

• Telemarkgrrl

Lite, aha, jag förstår, så dom kan försöka "muta" facket att skriva på.

Bra, Ore!

Frullan lyckades ju när hon kastade sig på tåget hem tidigare än planerat så det kanske inte är så dumt att försöka med det.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!