• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

Telis: ngnstans har jag även uppfattat att psykopater är överrepresenterade i maktpositioner. Och eg är det nog ingen nackdel att flytta dem uppåt i organisationen - ju mindre personalkontakt de har desto bättre? Visst är det ofta som man tänker att man skulle gjort sin chefs jobb bättre. Min man har faktiskt en riktigt bra chef (dessutom väldigt kompetent tekniskt) men själv har jag nog nästan aldrig haft ngn som varit riktigt bra.

• Ore

Apropå chefer så har jag hört att de oftast blir befordrade upp till den nivå de inte klarar av, och där blir de kvar... Ofta har de gjort så bra jobb att de blir högre och högre, tills de inte fixar det längre. Men då är de ju kvar i den rollen som de inte fixar...?

Kan känna det litet med min chef, men har även insett att jag måste ge honom mer tid. Förra högste chefen körde hela organisationen i botten med en viss grad av "skräckvälde", och det är fortfarande återhämtningsfas...

• Lapinette

Det finns bra chefer men de är sällsynta. Min jag har nu är ok på det viset att han låter mig bestämma och göra precis som jag vill dvs han är inte någon chef utan har bara den titeln (samt äger en stor del av företaget). Helt ok men ibland kanske man behöver få en kick i arslet för att få lite fart och styrriktning.

• muggles

Ore: jag har testat en enda gång med stickor (när jag ville bekräfta att jag verkligen hade ÄL, innan jag blev gravid). Då började jag testa på dag 10 tror jag (jag har 28 dgr cykel) och testade en gång på morgonen. Tror att jag fick utslag på dag 13-14. Så det räckte för mig att testa en gång per dag.
    Förresten så funderar jag på att boka Grythyttan för överraskningsövernattning istället!

• Telemarkgrrl

BS, lite pergo eller annan medicin kan nog få fart på äggstockarna igen, det är jag säker på! Krya på dig med förkylningen!

Liten, jag blir också nyfiken, varför skulle man som fackrepresentant vara intresserad av att skriva på ett sånt papper?

AM, det är också ett bra alternativ. Vi får väl se vad Cicci säger.

• muggles

Ore: jag känner snarare att det inte alls är de duktigaste som blir chefer utan de som slickar mest röv och är duktigast på att PRATA om hur duktiga de är. De som gör ett asbra jobb i det tysta blir aldrig chefer. Sedan har jag varit med om ett några få ggr att tex den duktigaste försäljaren blir chef som belöning men det innebär ju inte att han är bäst på att vara chef (han kanske borde fortsätta sälja istället)! Hur många ggr kollar de att den som ska bli chef verkligen är lämpad - dvs intresserad av att LEDA och utveckla personalen mm??? Många (manliga) chefer är bara intresserade av titeln, statusen och lönen. Och så skiter de i att ha utvecklingssamtal...

• Telemarkgrrl

Muggles, men borde man inte flytta dom neråt i så fall? En liten gemsorterare inne i förrådet kan väl inte ställa till med lika mycket förtret som en chef.

• Telemarkgrrl

Åh, tänk den som slapp utvecklingssamtal!

• Lapinette

mugglan - instämmer till fullo! Både när det gäller chefer och Grythyttan .

Själv är jag så nöjd! Har ÄNTLIGEN bokat tid hos tandläkaren (något jag har skjutit på i cirka 1 års tid). Så i nästa vecka blir det akupunktur samt tandläkarbesök.

• Ore

Hmm, jag har börjat se fram emot mitt nästa utvecklingssamtal... Jag börjar inse vad jag behöver och vill ha från min chef i form av ledning och stöttning, så det kommer jag ta upp. I och för sig skulle jag säkert bara kunna titta in där någon dag och ta upp det, han sitter ju i kontoret bredvid, men jag tror att det är bättre om vi båda är förberedda på diskussionen...

muggles: Det är nog också sant, på många ställen. Dock har jag inte sett det så mycket här, och jag har ju bara haft detta "riktiga" jobbet... Här säger de ifrån om de inte tycker att en person är lämplig som chef, bland annat tog de in en ny chef utifrån trots att de varslat folk, just för att de inte ansåg att det fanns någon som hade kompetensen (enda tänkbara kandidaten hade tackat nej, och de tyckte inte det var en bra lösning att få in en chef som tog jobbet för att inte riskera att vara utan jobb...)

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!