• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

nenne jobbar nog ... m a o är inte som oss andra som sitter här! Men hon skulle säkert ha tagit en snabbis i skidspåret.

mugglan - jag har inte gjort något särskilt på FB för att få upp födelsedagarna (är totalt oteknisk). Den ligger under mina applikationer på höger sida (det där gråa fältet). Ingen aning om hur man får upp den (nu pratar jag om det gråa fältet!).

• muggles

Nenne kanske bara kan gå in på kvällen nu för tiden???

Telis: har självklart skrivit på! Inte för att jag tror det kommer att hjälpa...

Jag läser just nu boken Bitterfittan, hmmm intressant uttryck.

Nä nu är det sushi!

Ore: jo jag fattade att det var på min FB-sida och inte på mina kompisars men jag ser det inte. Mysko. Har verkligen granskat "till höger". Är det före annonsdelen till höger då el?

• Lapinette

muggles - jag har bara applications på höger sida när jag öppnar FB men å andra sidan är jag en sån där som tackar nej till allt som sänds till mig så min sida är nog väldigt "städad".

• Lapinette

Ahhh... och du ska stå på fliken HOME inte Profile.

• Telemarkgrrl

Muggles, jag är också skeptisk men vem vet.

Jag har också kollat i FB nu och har ser inte heller något sånt till höger.

• Ore

Ha, jag försöker få en del av mina manliga kollegor att skriva på. Går rätt så bra än så länge...

Nu MÅSTE jag jobba... Folk verkar inte fatta att det är dyyyyyrrrt att låta processen stå... Alltså ska underhållsstopp gå fortare än kvickt, inte läge att dra benen efter sig.

Då kan jag bli rätt förbannad om de är klara en halvtimme tidigare än beräknat, och tänker att "vi behöver ju inte ha bråttom igång, vi skulle ju stå till klockan 12". Tjenare...

Och jag är ju "bara" en ung tjej, och har absolut ingen rätt att skälla på dem som är 60 och har jobbat här i säkert 40 år, enligt dem då... Ibland är mitt jobb otroligt påfrestande...

• muggles

Aha, om man står på Hem/Home och går in på Evenemang till höger så ser man Födelsedagar. Men jag vill ju se dem på Home-sidan som du gör Lappis. Jag kommer inte komma ihåg att kolla under Evenemang varje dag. Jag kanske måste "städa" min sida för att det ska funka...?

• Ore

Alltså, jag ska fortfarande ge dem skäll... Jag måste bara låta någon annan framföra det, å mina vägnar, så att jag får legitimerat stöd. Jobbigt att behöva ha massa sådana tricks för sig, men det är en långsam process att få dem att inse att jag har en viss kompetens inom mitt område.

• fru AM

NU blir det heminredning i tråden:
    Vilken tapet ska vi välja till vår inre hall? Yttre hallen ska målas i lämplig kulör och sedan - där hallen breddas och vi har öppen (vitkalkad) spis och dörrar in till t ex matsal - ska det tapetseras:

Våra alternativ:
    www.tapetorama.se/display.php&category=Wallpaper

samt

www.tapetorama.se/display.php&category=Wallpaper

Som ni ser en svartvit tapet med ganska svulstigt blommönster. Passar i vår gamla våning och alla ärvda möbler och med parken utanför ... Någon som har ett annat tapetförslag? Mottages tacksamt!

Och i vilken färg ska vi måla trapphuset i fastigheten? Mörka trädörrar och brun marmortrappa. I dagsläget äckligt isblått.

• fru AM

Och vilken färg ska vi ha i "yttre hallen" - ska funka ihop med tapeten?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!