• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

Vår dagisinskolning går framåt; idag ska Moa sova på dagis för första ggn. Få se hur det går... Hon är extremt lättsövd nu för tiden (för oss) men jag undrar hur det går i en ny miljö med en massa andra barn. Förhoppningsvis somnar hon och vaknar inte för tidigt av ngt annat barn, annars blir det kämpigt i kväll.
    Igår när maken lämnade vid dörren så vinkade hon lite tveksamt och tittade lite ledset på honom typ "ska du gå nu?". Han fick lite ont i hjärtat men stålsatte sig och gick. Och idag började hon storgråta... MEN vi har redan gått igenom det här en gång. I början när min mamma tog hand om Moa själv och både jag och maken försvann samtidigt så började hon storgråta men vi visste ju från min mamma att 5 min senare så lekte hon glatt. Så jag hoppas på samma sak här... Men visst värker det till lite.

• fru AM

Mugglan: Enligt min man så värker det lite i föräldrahjärtat även när barnet bara coolt vinkar lite över axeln och säjer hej då lite svalt. Han känner sig lite bortglömd & undanskuffad.

• Telemarkgrrl

Nej, alla chefer är inte idioter! Jag låg inatt och gjorde en liten sammanställning.

Av mina tio chefer som jag har haft genom åren har två varit riktigt bra som chefer, en har varit okej, fem har varit odugliga som chefer men iallafall trevliga som människor, och två har varit riktiga fullblodsidioter varav den jag har just nu tar priset alla kategorier.

Så egentligen är det bara psykopatvarning på två av tio. Fast att bara tre av tio har varit bra eller okej är ju ett klart underkänt resultat.

Nåja, till roligare saker. Kan vi ta lunchen antingen halv tolv eller efter halv ett? Jag kan bara vara borta en timme och då är det så tråkigt att behöva stå i kö jättelänge för att sen behöva kasta i sig maten.

• fru AM

Telis: Halv tolv blir väl bra! I närheten av dig - eller ska vi köpa sallad/macka/bakad potatis och käka hemma hos mig så slipper vi ALLA köer!? Cicci: hänger du på?

• muggles

Telis: haha! Jag såg en gång ett tv-program där de försökte utredan om inkompetenta människor fattar själva att de är inkompetenta och försöker dölja det el om de är lyckligt omedvetna om detta faktum. Det visade sig att de är helt omedvetna

Undrar hur det gått för Cicci..? Lite oroande att hon inte skriver ngt

• muggles

Förresten AM, det var en tröstande tanke på ngt vis...

• Telemarkgrrl

AM, det är helt upp till dig! Antingen hos dig eller nåt annat ställe i närheten skulle passa mig finfint. Var håller Cicci hus på dagarna nu, passar det henne också?

• Telemarkgrrl

Muggles, det var ytterligare en sak jag låg och tänkte på inatt! Jag kom fram till att sex av mina sju dåliga chefer antagligen inte hade någon som helst insikt i deras tillkortakommanden. En av dom tror jag dock insåg att det inte passade honom, han tog sen också ett kliv "ner" igen och avsade sig chefsansvaret.

Den första psykopatchefen jag hade blev, efter att jag slutat på företaget, personalchef för hela Sverigedelen (för ett stoooort företag). Han måste verkligen ha haft noll insikt.

• fru AM

Jag undrar om inte Cicci jobbar borta i Vasastan? Jag har annars ett nytt favvohak för luncher: Kjellsons på Birger Jarlsgatan. Det kan ju funka för henne också kanske? Eller är hon hemma med Vickevire (han har ju varit kräksjuk)?

• Ore

Liten: Usch, det låter jobbigt att de vill att du ska avtala bort saker för andra... Jag vet inte exakt vad det innebär dock, men jag var ju bara med på förhandlingarna kring organisation, inte när det började pratas bemanning av organisationen. Är avtalsturlistan ett sätt för företaget att kunna välja och vraka vilka som ska vara kvar oavsett anställningstid, eller? Jag vet att det här har gjorts vissa undantag från anställningstid pga kompetens, i de fall där en viss tjänst är väldigt knuten till en viss utbildning, t.ex. att ingenjörer, ekonomer m.m. ska vara utbildade, och på vissa svåra processer som det skulle ta år att lära sig så kan man inte byta ut folk hur som helst....

Vickan: Håller tummarna stenhårt för att tanten håller sig undan!

Angående ÄL så har jag ju köpt ÄL-stickor nu, så förhoppningsvis ska jag kunna se när ÄL är... Men hur lägger man upp det? Räcker det med att testa en gång om dagen? Jag har sju stickor, har haft en cykel på 25-29 dagar och då borde jag nog testa ungefär dag 10-16, eller borde jag köpa fler stickor?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!