• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Har var det lugnt ikvall.....

Kom nyss hem fran en trevlig fika med Mrs B med barn och sedan man och svarmor . Hoppas jag inte stannade "for lange" Mrs B men tiden gick verkligen fort , kom vid halv fem och akte vid sju. Kul att fa ett ansikte pa fler personer i traden.

Nu har allt inhandlats till kompisens doptarta och pappas tarta i helgen sa det ar bara att tuta och kora

Vickan-iiiihhhhhhh tank om det blir ett plus

• Fru E

BS-den manaden jag tror att AL inte kom sa var cykeln langre an vanligt och tanten segade igang....

• Fru E

Frejis-gor ny ett nytt forsok denna manaden eller vantar ni??

• Mrs  B

EA
    Hej hej!!!!
    Tack för senast eller vad säger man!!
    Det gjorde absolut ingenting att du stannade ett tag, det var bara trevligt, men måste få bjuda på lite mer nästa gång.
    Pinsamt lite på bordet idag.......
    Jättekul att träffas och tiden sprang verkligen iväg.
    (hoppas du inte har ont i öronen efter allt mitt prat, man blir sån när man inte träffar så många dagtid )

Ja, nu vet du hur ,maken och svärmor ser ut.
    Och barnen förstås........

• Fru E

Mrs B-tack sjalv!!!!! Hade enormt trevligt med allt prat och hade kunnat prata lange till fniss.
    Har ni vagarna forbi har sa ar det bara att kika in

Gick bra att kora ner och har hamtat makens blender med

• BrudSommar2006

EA, jag tycker att tanten har segat igång varje gång de senaste gångerna men hon har inte nödvändigtvis varit sen.

• Mrs  B

EA
    Ja, det var väldigt trevligt, men var tog tiden vägen???!!!
    Ibland är vi i era krokar så nästa gång kommer vi inom.
    Skönt att det gick bra att köra hem för jag pratade precis med en kompis och hon sa att det var halt på vägarna.

• Fru E

BS-oki min cykel blev faktiskt lite battre forra manaden med Pergon eftersom tanten kom mer direkt nar hon val kom.....Men kan inte din kortisonspruta paverka det hela med???
    Be annars att fa prova Pergo

• Fru E

Mrs B-det var minusgrader nar jag korde och i det var lite halt pa de mindre vagarna men battre pa de storre. Korde forsiktigt anda

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!