• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Men BS, vilket tråkigt förstabeskad! KRAM! Men det kan ju gå att fixa... Lite vikt nedgång, lite sån diabetesmedicin, kanske en gnugg på bidrottningsgeléburken? Jag hoppas för er skull. Kram igen!

• fru AM

När det gäller kökskakel så kan jag upplysa intresseklubben om att vi har 30x60-plattor. Inte mycket fog där inte. Chokladbruna med fläckig metallglans. Låter konstigt men det är jättefint på plats.

• Ore

BS: Som de andra säger så är det ju inte alls kört med syskon... Ibland kan det räcka med litet aktivitet, och om inte viktnedgång skulle hjälpa för att få fart på det (vilket dock är troligt) så finns det ju andra sätt att trigga ÄL... Kram!

• Mrs  B

Välkommen hem Oms!!!!!!!!!!!

Grattis till födelsedagsbarnen!!!!!!!
    (vilket även påminner mig om att jag måste ringa en kompis som också fyller år idag)

Hej Tinga!!!!!!!!!!!
    Kul med kläd och glasögonköp!
    Är också sugen på att handla, men kläder får nog vänta lite måste gå ner lite i vikt först.
    Glasögon ska däremot jag också slå till på.

EA
    Kommer nog ner och spanar lite ikväll , om nu maken kommer hem i tid.
    Om du inte vill ha en kopp te innan förstås????????????
    Vår första bröllopsdag spenderade vi på spa i Ystad, jättemysigt!

• Mrs  B

Vad säger du BS, ska vi försöka båda två och få ner vikten?????

• MSW

BS: Tråkiga besked, förstår om du känner dig nere! Men se det som en jäkla bra sporre att äntligen gå ner i vikt! (du har juh kommit iväg till sjukgymnast, så nu är det juh "bara" att köra)

• MSW

MrsB och BS: Kan juh sporra riktigt bra att ha någon att tävla med..

• MSW

BS: (alltså det här med vikt, särskilt viktnedgång taggar tydligen mig till 1000)Det GÅR att gå ner i vikt! Kolla bara på Vickan, och mig, jag har vägt drygt 20kg mer än vad jag gör nu!
    Bara man har en ordentlig motivation så går det! Och ett syskon till Iris är väl inte fel att ha som motivation!
    Finns det ingen motionsform som du kan ha med/hjälp av Iris? Eller så tar du träningen som en stund för dig själv, och lämnar Iris åt maken!
    Ett annat tips som vi "kör med" är att alltid bara laga precis så många portioner mat man behöver. Vi lagar alltid fyra portioner, och lägger upp två att ha till lunch dagen efter innan vi äter.
    Försök planera vad man ska äta för en vecka framåt.

• MSW

Nahe, nu ska jag försöka få något gjort, (typ plocka ur diskmaskinen...)

• Fru E

Mrs B-du är så välkommen att spana så
    Jag har kört upp till jobbet idag eftersom pappas bil inte var hemma, brukar annars åka buss hem till föräldrahemmet och sen ta bilen där och åka till Marie. Sover sen över i föräldrahemmet till nästa dag och tar bussen till jobbet. Nu gick det inte ihop med bussar till/från Marie och vidare ner så jag resignerade och tog vår bil även om det blir lite dyrare men men vill ju vara med ikväll så

En kopp te kan alltid slinka ner hade planen att jobba som vanligt och sen åka hem till föräldrahemmet och äta lite kvällsmat och sen till Marie

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!