• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Tinga

Lappis - eftersom jag inte läst ordentligt den senaste tiden har jag dålig koll på vad som hänt dig, men har fått uppfattningen att du haft ett tidigt MF? Var det efter ivf:en i så fall? Hemskt ledsen för din skull.

• Liten med Mindre

Välkommen hem Oms, sjukdom o kyla låter inte som någon höjdare. Hoppas det blir skönt att vara hemma då i alla fall.

Cicci - hoppas verkligen det är något annat mindre otäckt än slemproppen! *orolig*

För övrigt har konjunkturen nått även vårt företag med varsel på 12 personer av ett 60-tal. Trist! Sitter med i fackets lokalavdelning här, och ska sitta med och förhandla. Usch vad jobbigt!

• MSW

Tinga: roligt att höra ifrån dig! Tråkigt med matningen, men skönt att allt annat verkar funka!

• Fru E

*vinkar till Tinga*

Klart du ska unna dig en helt ny outfit nu när ni har det lite lättare

• Fru E

Välkommen tillbaka Oms, skönt med lite värme en annan fryser konstant vilket är lite jobbigt ibland

• Lapinette

Tinga - vad skönt att grabbarna mår bra och härligt med shopping. Gällande mitt mf så visste jag faktiskt inte själv om den förrän för 10 dagar sedan (och drygt 3 veckor efter själva mf) då jag testade svagt positivt.... så summa summarum så blev jag inte ens ledsen utan mer positiv och hoppfull. Något har ju faktiskt hänt!

Liten - trist med uppsägningarna!!

• Lapinette

Missade att omsan är hemma - välkommen till kylan!

• Fru E

Liten-usch va trist med uppsägningar vi har klarat oss än så länge och sitter relativt säkert känns det som...

• muggles

Piggelin: så skönt att allt faller på plats nu (dagis mm), spännande med huset och jag tror att det kommer att gå bra med lägenheten! Folk verkar mer sugna nu än i nov... Apropå lgh har jag tränat mig i att bortse från allt "fix" och kolla in planlösning mm istället. Jag tycker det är lite smaklöst på ngt sätt att ha med sin bebis i annonsen men folk gör väl allt för att sticka ut i ett sådant här läge?

Frejis: GRATTIS! Hur gammal blir du (jag blir 26 - hexadecimalt HAHA!)?

Cicci: lycka till på VUL idag!

BS: lycka till hos gyn!

Ore: snyggt kakel! En sak jag själv är lite tveksam till är att det är så mkt fog på mosaikkakel. Större plattor är lite lättare att torka av (om man ska vara praktisk).

AM: kul med hotellvistelse! Jag funderar på att boka en islandshästrittövernattning (vilket ord!) på Ven, bäst att passa på nu innan man (ev) blir gravid igen! Jag har drömt om det länge, att få galoppera/tölta fram på stränderna på Ven. Vi brukar alltid åka iväg på en överraskningsövernattning när han fyller år och det är alltid jag som bokar.

• Fru E

Ingen som har förslag på vad man kan hitta på när vi har 1-årig bröllopsdag nu i början av februari????
    Vi hade nog inte tänkt planera ihjäl oss men hade varit roligt att göra något litet i alla fall

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!