• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Lappis-va skönt att du är taggad för att försöka igen
    Är lite avundsjuk på er induktionshäll men vi kommer att byta när den gamla går sönder

• Liten med Mindre

Grattis till födelsedagsbarnen!

Piggelin - jo, den lägenheten satte lite myror i huvudet. Om rekvisitan alltid är så lugn kanske det vore något...

Inte lika lätt att använda samma rekvisita om 4 månader med plommonpuré i hela ansiktet + köket.

Undrar för övrigt hur mycket de hade tänkt på vilka kläder som hamnade på sängen?

• Lapinette

Absolut tar lägenheten och barnet ingår. Annars så tyckte jag inte om utsikten (rakt in i ett berg) så är det lägenhet utan kanelbulle + barn så går den bort.

• FruCicci

Hej och godmorgon!

Här har det varit diskussioner om inredning/ombyggnad som jag förstår, jag hoppade över allt för jag är inte ens i närheten av det själv just nu... hoppas ni blir nöjda med allt iaf

Lappis, ååå vad bra att akupunktören hört av sig, spännande att prova en ny med! Nu är det ditt år, 2009! Jag hoppas verkligen att det blir en lite eskimå innan året är slut!
    Stor kram till dig!

Grattis till födelsedagsbarnen!
    En av er har jag inte sett här inne på ett tag, kram!

Victor hade fortfarande hög feber i natt, men men han kryar nog på sig snart. Hoppas jag inte får skiten själv nu bara!

I dag ska jag förhoppningsvis till BM.
    Du undrade igår Lappis, det är så att jordens slemmigaste o längsta aladåb uppenbarade sig i går eftermiddag vid ett besök på ett mindre damrum
    Har sett liknande tidigare, fast då var jag gravid med Victor i vecka 32. Så vi ska bara utesluta att det inte är slemproppen, alltså delar av den, som ger med sig redan nu. Är det det så är det inte bra alls!
    Väntar på akut tid för vul under dagen eller i morgon.
    Sen ska jag på UL på torsdag igen.

Tjejnamn som passar med Victor och funkar på engelska tages tacksamt emot. Maken har 1 namn han kan tänka sig och det känns som det är det eller inget. Hoppas det är en kille till pga det för då är vi nog ganska överens

Skulle vi luncha på torsdag tjejer. Lappis, AM och Telis?

BS, hoppas det går bra hos gyn idag, håller tummarna för sig vännen! Tänk om de ser att du har ÄL till helgen eller så, hi hi hi, då får ni se till att dra en rövare i halmen!

Snart kommer kokosen tillbaka, på måndag var det va?
    Skulle vi ta en brunsch i mitten av februari eller vad var det som diskuterades?
    Jag är sugen på en go brunsch!

Nähäpp dags att förbereda ett meningslöst möte, måste hitta något som fyller ut en timme usch...

• MSW

Grattis på födelsedagen!!

Lägenheten såg juh verkligen stajlad ut!! Men 3,5m takhöjd?! Wow.. Jag skulle bara nå halvvägs.. (så kort som jag är)

Ehm... var det något mer...?

Vickan, håller tummarna nu, att tanten inte dyker upp!

• FruCicci

Just det Vickan, glömde skriva att jag håller tummarna för dig.

• Oms

hej tjejer... nu ä vi tillbaka i kylan igen...

haft en dålig internetuppkoppling och extremt lite tid så jag har inte varit online sen innan jag åke - typ 27 dec el ngt...

kan ngn ge mig en update på vad som hänt sen årskiftet typ? några plussare? *Hoppas hoppas*

resan har varit jobbig och rätt så seg faktiskt - alla dessa släktbesök hit o dit som man blir tokig på! Mathlida var dessutom riktigt riktigt sjuk den första veckan m start på nyårsafton så vi blev låsta "hemma" under en vecka ngt som stora dottern inte hade så kul åt... dock m peniccilin, diet och tålamod så gick det bra!

Gambia ligger ju i västafrika och har milslånga stränder längs atlanten som man gärna vill utnyttja maximalt men... det var så KALLT! shit vad blåsigt o kyligt det var nu, vi förs om nätterna och fm fram till 12 ungefär, sen blev det skönt, aldrig för varmt inte ens under solen och sen var temperaturen typ 20-25 grader fram till runt 7 då solen går ned och det börjar bli kallare igen, runt 9 måste man ha jacka på sig...

visst låter det konstigt? Afrika liksom, men jaja, även de ska väl påverkas av klimatförändringarna.

så update ngn?

jag har sovit mellan 06.15-09.15 inget mer inatt då det var så sjukt varmt o bullrigt på flyget så jag är lite mör och kommer nog inte logga in förrän ikväll tror jag

tjingeling!

• Lapinette

Cissi - hoppas det inte är någon fara och skönt att du får komma in på en kontroll.

Gällande torsdag så hade jag glömt bort att vi har vår massör här så det hela beror lite på vilken tid jag får tilldelad. Kan liksom inte bara missa denna månatliga njutning.

• Tinga

Hej tjejer!

Förlåt att jag är en så inaktiv trådis just nu, men jag fattar inte vart tiden tar vägen. Tror inte att jag skrivit sen nyår, men i min värld känns det som att nyår var i förrgår; så fort går tiden. Har inte ens hunnit läsa särskilt mycket, för nu håller jag på att dra ner på pumpandet och är nere i bara två gånger per dag. Gudarna ska veta att jag skriva hundratals inlägg i tankarna, men jag har inte hunnit skriva ner dem. Borde inte BT kunde fixa en funktion med inläggsskrivande genom tankeöverföring?

Här är annars det mesta som vanligt; killarna mår bra, men vi kämpar med maten. Vi var på neo på rutinkontroll häromdagen och läkaren tycker att deras viktutveckling är OK; hon har sett både bättre och sämre, som hon sa. Piff passerade precis 6 kg och Puff väger 5.6 kg vid 5.5 månaders ålder (korrigerat). Läkaren slipper dock vara med vid våra stökiga matningar, som jag tycker är ett större problem än mängden mat de äter. Jag menar, ska de nu bara äta lite mat kan de väl iallafall äta den på ett bra sätt? Vi har fått en remiss till ät-teamet, så får vi se om de har några bra tips att komma med. Puff gapar litegrann ibland, när han är riktigt hungrig, men Piff gapar i princip aldrig, utan föredrar att suga i sig maten från skeden, genom att öppna läpparna i en pyttesmal springa. Inte konstigt att det tar tid och blir kladdigt!

Utöver maten funkar allting jättebra; de är goa och glada killar, som utvecklas fint. Nattsömnen är underbar; de sover i princip från 21 till 07. Å andra sidan behöver jag själv en god nattsömn för att ha tålamod nog att orka med krångliga matningar. Hoppgungan är Puffs nya favorittillhåll; fick han själv bestämma skulle han stå där dygnet runt. Oftast somnar han i den på morgnarna, när det är dags för förmiddagsluren. Babysim har vi också börjat på och det gillas av båda två. Jättekul aktivitet tycker jag och maken också, så vi hoppas att det fortsätter på det bra sätt det börjat.

I förra veckan var jag en riktig "spender" och lade runt 10 000 kronor på mig själv i kläd- och glasögoninköp. Maken och jag var ute på rean och började med att gå till Boomerangbutiken här i stan. Efter att ha handlat för närmare 6 000.- där (merparten till mig ) bestämde vi att vi inte behövde gå till fler affärer. Aldrig förr har vi vid ett enda köptillfälle spenderat så mycket pengar i en och samma affär. Jag var iallafall i stort behov av nya kläder efter att ha gått ner till ungefär 5 kg under vad jag vägde innan jag blev gravid. Ska bara se till att lyckas hålla vikten nu, när jag slutar pumpa. Jag kom hem med tre par nya byxor, två blustoppar, en skjorta, en vanlig topp, en kofta och en "koftkavaj", så nu håller jag på att röja i garderoben för att få plats med allt. Lite förundrad är jag över att det var 50% rabatt på vanliga blåjeans; i min värld är det säsong för det året runt. Inte var det någon extrem färg heller; varken mörk eller ljus.

Glasögon var jag egentligen inte i behov av, men med nya kläder var suget skapat. (För den som är nyfiken är det Pilgrims modell 770091.) Har inte hämtat ut dem än, men ser fram emot att göra det. Får väl bli ett besök på jobbet sen i nya snygga kläder och med nya glasögon.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!