Hej tjejer!
Förlåt att jag är en så inaktiv trådis just nu, men jag fattar inte vart tiden tar vägen.
Tror inte att jag skrivit sen nyår, men i min värld känns det som att nyår var i förrgår; så fort går tiden. Har inte ens hunnit läsa särskilt mycket, för nu håller jag på att dra ner på pumpandet och är nere i bara två gånger per dag. Gudarna ska veta att jag skriva hundratals inlägg i tankarna, men jag har inte hunnit skriva ner dem.
Borde inte BT kunde fixa en funktion med inläggsskrivande genom tankeöverföring?
Här är annars det mesta som vanligt; killarna mår bra, men vi kämpar med maten. Vi var på neo på rutinkontroll häromdagen och läkaren tycker att deras viktutveckling är OK; hon har sett både bättre och sämre, som hon sa. Piff passerade precis 6 kg och Puff väger 5.6 kg vid 5.5 månaders ålder (korrigerat). Läkaren slipper dock vara med vid våra stökiga matningar, som jag tycker är ett större problem än mängden mat de äter. Jag menar, ska de nu bara äta lite mat kan de väl iallafall äta den på ett bra sätt?
Vi har fått en remiss till ät-teamet, så får vi se om de har några bra tips att komma med. Puff gapar litegrann ibland, när han är riktigt hungrig, men Piff gapar i princip aldrig, utan föredrar att suga i sig maten från skeden, genom att öppna läpparna i en pyttesmal springa. Inte konstigt att det tar tid och blir kladdigt!
Utöver maten funkar allting jättebra; de är goa och glada killar, som utvecklas fint. Nattsömnen är underbar; de sover i princip från 21 till 07. Å andra sidan behöver jag själv en god nattsömn för att ha tålamod nog att orka med krångliga matningar. Hoppgungan är Puffs nya favorittillhåll; fick han själv bestämma skulle han stå där dygnet runt. Oftast somnar han i den på morgnarna, när det är dags för förmiddagsluren.
Babysim har vi också börjat på och det gillas av båda två. Jättekul aktivitet tycker jag och maken också, så vi hoppas att det fortsätter på det bra sätt det börjat.
I förra veckan var jag en riktig "spender" och lade runt 10 000 kronor på mig själv i kläd- och glasögoninköp.
Maken och jag var ute på rean och började med att gå till Boomerangbutiken här i stan. Efter att ha handlat för närmare 6 000.- där (merparten till mig
) bestämde vi att vi inte behövde gå till fler affärer.
Aldrig förr har vi vid ett enda köptillfälle spenderat så mycket pengar i en och samma affär. Jag var iallafall i stort behov av nya kläder efter att ha gått ner till ungefär 5 kg under vad jag vägde innan jag blev gravid. Ska bara se till att lyckas hålla vikten nu, när jag slutar pumpa. Jag kom hem med tre par nya byxor, två blustoppar, en skjorta, en vanlig topp, en kofta och en "koftkavaj", så nu håller jag på att röja i garderoben för att få plats med allt.
Lite förundrad är jag över att det var 50% rabatt på vanliga blåjeans; i min värld är det säsong för det året runt.
Inte var det någon extrem färg heller; varken mörk eller ljus.
Glasögon var jag egentligen inte i behov av, men med nya kläder var suget skapat.
(För den som är nyfiken är det Pilgrims modell 770091.) Har inte hämtat ut dem än, men ser fram emot att göra det. Får väl bli ett besök på jobbet sen i nya snygga kläder och med nya glasögon.