• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

Frejis - det får bli frukost en annan gång.

Får se om vi kanske bara är hemma och plockar och går ut o leker. det är ju inte så mycket annat än frukostbufféer öppna så dags som jag vill ge mig ut, om man ska vara hemma till middagsluren (någon sover illa i vagn).

• BrudSommar2006

Iris sover inte alls i vagnen längre så vi måste alltid vara hemma till sovdags efter lunch. Alternativt vara ute och åka bil för där sover hon.

Muggles, löste det sig med folks födelsedagar på FB? Det verkar vara en sådan där application man installerar, Birthday Calendar, och när man väl installerat det så verkar man kunna gå in på edit application för att få det som man vill.

• fru AM

Muggles: Denna tapet såg jag idag i tapeaffären: www.tapetorama.se/display.php&category=Wallpaper
    Man kan tänka sig en fondvägg kanske ...?

Denna är jättefin om man gillar lite pippifåglar. Vet dock inte om kolibri är asiatiska ... Finns även med andra färger
    www.tapetorama.se/display.php&category=Wallpaper

Som ni ser är jag inte mycket för det diskreta när jag får drömma fritt...

• Fru E

AM-skönt att kunna få bestämma det man själv vill ha . Maken min hade ryst av sådana tapeter

• muggles

AM: tack för tips, du verkar ha koll på det här med tapeter! Första tyckte jag var lite för orolig, den andra var fin! Sedan blev jag faktiskt sugen på ditt förstaval till hallen, ngt med svart i skulle vara fint tror jag.
    Har du ngt tips på ett schysst (inte för dyrt) skrivbord, gärna asieninspirerat (hur nu det ser ut?!)? Vårt nuvarande skrivbord i gästrummet är ett gammalt köksbord i björk från Ikea, det ska ut och ett mindre - och helst snyggare - ska in.

BS: har du länken till den applikationen? Orkar inte leta känner jag...

Har just haft ett support case mot min man. Känns lite lustigt. Nära att man i svaret skriver 'Kram' el 'hur gick hämtningen på dagis' Alla våra support case hamnar i ett system där vem som helst kan läsa dem, så det känns ju knepigt att vara för personlig...

• fru AM

Haha det hade min make också. Försökte faktiskt en trevare med kolibritapeten till vår hall men ICKE. Lite förvånad att han godtog blommorna! Fast han vet inte hur jag tänkte möblera hallen heller ... Moahahahahahah!

• fru AM

Muggles - undrar om det inte finns nya fina skrivbord på Ikea faktiskt ...? Kollar lite

• BrudSommar2006

Är det någon i Sthlms-trakten som ska in på Duka tro? Mina föräldrar samlar på de här champagneglasen, Dukas Blåklocka:

www.duka.se/sv/Sverige/Produktkatalog/Vart-sortiment/Ata/Glas/Vin--Champagneglas/430003/

Tänkte ge ett par till mamma nu på hennes födelsedag men här i förorten verkar de inte ingå i sortimentet i butikerna längre. Det verkar ju i alla fall inte som att de har utgått ur sortimentet, kanske kan man beställa hem men det hinner jag inte till på lördag. Om de finns i stan någonstans kanske jag kan skicka maken.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!