• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Vickan, jag menade så klart FB, även om jag gissar att du vet mer om BT också än oss andra!

• kängu

Godkväll på er alla!

Nu har jag maken suttit och spånat bebisnamn och kommit på två som vi är nöjda med.... (än så länge i alla fall). Imorgon bitti är det rutin-UL, förhoppningsvis kan vi få reda på vilket kön det är då... spännande!

Annars läser jag med intresse allt ni skriver om dagarna, men har inte så mycket att tillföra just nu. Huvudet fullt med tankar kring examensarbetet

Jo, skulle iaf säga att det var skönt Cicci att det inte var slemproppen, och att jag håller tummarna hårt för Vickan!

Nu är det dags för mig att sova, godnatt!!

• Izzie

Cicci - Gud vad skönt att det inte var slemproppen. Det kunde ju blivit en rysare att följa. Lite svamp känns helt plötsligt välkommet i det här läget

Vickan - SÅ himla spännande!

Tinga - Trist med larmet, men AMs förslag på lösning kanske inte är helt fel? Men de kanske inte kryper ännu? Har dom börjat med den stora rean på pop förresten?

Frejis - Bra tips! Ska jag lägga på minnet tills det är dags!

BS - Är det ett speciellt kön som är önskat till nästa gång?

Kängu - Spännande med namn! Inget du vill outa? *nyfiken i en strut*

Själv har jag äntligen gett upp och faktiskt skapat mig ett FB-konto. Har först tyckt att det var onödigt, men nu har jag hittat en massa gamla kompisar och inser att det ju är skitkul! Trög - jag? Inte alls...

Ska fixa tipset med födelsedagarna med en gång!

Annars har M gått och blivit förkyld igen. Trist! Hoppas hon sover bättre inatt. Åtminstone vet jag nu att det var förkylningen som var på g att bryta ut igår som gjorde gårdagkvällen hopplös... Nu är maken hemma igen efter tjänsteresan, så nu kan vi dela på det i natt. Skönt!

Ahhh två dagar kvar nu med måltidsersättningar! På lördag blir det äggfrukost! Yippie!

Gonatten!

• Tinga

AM - Så småningom hade vi tänkt barnsäkra deras rum och sätta en trappgrind i dörrhålet, så att man ska kunna t ex gå på toaletten i lugn och ro, även när man är själv med barnen, men nu finns det ju en annan lösning på problemet!

Izzie - japp, PO.P:s stora rea började idag. Jag gick bort till ett köpcentrum här i närheten strax efter att de öppnat, för där brukar inte vara så mycket folk då. Det var det inte heller - utom i Polarn-butiken! Och nä; Piff & Puff kryper inte ännu, så just nu är det hyfsat lugnt.

• Liten med Mindre

Men FruLlis - hur gick det med magvärken utöver dagiskaoset? Eller har det blivit foglossning av det? Stackare! Morotskaka är säkert en bra diet. (Själv tangerade jag nog 15 kilo sist, kände mig lagom rund o go på slutet. Maken saknar verkligen boobsen. )

Vickan - spännande! Är du värsta frögurkan kanske! (Undrar försynt om det hade gått lika lätt med vikten kvar - eller om kroppen nu passar på och gör det lätt för sig i ren lättnad???)

BS - pizza var ok igår, men jag vaknade jättetörstig i natt och kunde sen inte somna om (vaknar nästan aldrig mitt i natte nu förtiden annars). Så idag är jag trött, och då blir jag instabil(are), och bröt ihop när en av tjejerna jag mötte på väg till jobbet frågade hur det är. Sitter här med tårar i ögonen så fort jag tänker på situationen. Inte riktigt kaxigt och stabilt, som jag skulle vilja vara. Borde haft med lite mer smink till jobbet.

Grymt skönt att ha eget rum idag!

Undrar om det är ok att fråga min chef om bakgrunden till att en annan av cheferna vill säga upp en tjej utöver arbetsbristvarslen? Skulle vilja ha andra sidans åsikter med (jobbar nämligen ihop med både henne och honom - och just nu skulle jag inte klara att vara trevlig mot honom).

Jag är en sån blödig känslig rättvise-faschist.

Skulle nog behövt få mig en påle igår med för att glömma inför natten - det funkade ju häromdagen...

• muggles

Vickan: spännande med icke-tant! "se till att födelsedagar visas som ett event." - jaha, och hur gör men det då?! Jag kan söka efter event el lägga till ett själv. Inget av dem verkar passa på födelsedagar.

Tinga: nej inga syskonförsök ännu. Men tankarna på försök har börjat infinna sig. Skönt att inte känna sig helt anti som jag gjorde i våras...

• Liten med Mindre

Hmm...kanske skulle intensifiera barnalstringsförsöken ytterligare och bli gravid så att jag kan vara långledig igen och vänta ut konjunkturuppgången så att det blir lättare att söka nytt jobb???

Inte för att jag fick så mycket tid att söka jobb med Mindre, men i alla fall.

• muggles

Just det - Frejis: jag är imponerad av dina forskartakter!!!

AM: jo sekretär kan nog funka men skrivbord hade varit lite snyggare tycker jag, lite nättare.

• Tinga

Izzie förresten - jag är också en sådan där mossig person som inte finns på FB. Eller ja; du gör ju det nu, men jag fortsätter att vara mossig. Hinner ju inte ens med er härinne så som jag skulle vilja, så FB får vara för min del.

Mrs B - jag antar att det är skönt att ha fått en etikett på Maltes matproblem, även om det så klart inte är kul med mjölkproteinallergi. Funkar det t ex med burkmat då, eller måste man göra egen? Eventuellt har Piff också mjölkproteinallergi; han blev iallafall helt kajko i magen i somras när vi provade att ge Nan. Därför har våra barn fått Nutramigen istället. Än så länge har vi inte börjat med mjölkprodukter i någon större mängd, så vi får väl se hur det går när det är dags för det. Min bröstmjölk tål han iallafall och jag äter inte mjölkfritt, även om jag förvisso inte är någon storkonsument av mjölkprodukter (bortsett från hårdost, men det ska vara OK, enligt vad jag hört).

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!