• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Vännerfan

Och BS, Blev så ledsen när jag läste om ditt besök hos gyn! Försök hitta lite jädrar anamma och se det som bra motivation till viktnedgång, hellre än att du blir ledsen. Tror gränsen skulle vara hårfin för mig själv, så jag skulle nog verkligen försöka bestämma mig för hur jag skulle (få) reagera. Själv känner jag nämligen ofta att det som funkar för andra inte funkar för mig och då är det lätt att känna att det bara är jag som blir "straffad", men jag försöker att inte se det så utan försöker hitta motivation till förändring i stället. Typ andra kan sova för lite, men gör jag det blir jag genast sjuk. Eller andra kan äta hur mycket sött som helst när de är gravida men gör jag det får jag göra glukos-belastningstest. Eller andra kan strunta i att träna, men gör jag det får jag ryggproblem. Osv... Kram!!

• fru AM

Vänner (och BS): Vilket klokt inlägg, Vänner!

• Vännerfan

AM. Håller med övriga om den första tapeten från igår och den du just länkade till var också fin. Är impad över dina insatser att hjälpa andra med sin inredning också! Ska använda mig av dig (och Mugglan och Frejis igen) så fort jag har nya frågeställningar. Ska visa hur sovrum och vardagsrum blev när det är klart också. Sovrumstapeten var kantstött och sen blev målaren sjuk och taklisterna såg inte ut som vi trodde, så de har vi inte köpt än, så just nu står renoveringen lite still tillfälligt.

• Vännerfan

Tack A.M. Svårt att få fram vad jag menar, men gjorde ett försök iaf. Nu ska jag gå och sova mig frisk!
    Natti, natti!

• MSW

Ang FB: Är heller inte med.. och har inte tänkt bli det heller.. Våga vägra!
    Har blivit lite skrämd av att man inte har kvar rättigheterna och har även hört att även om man avslutar medlemsskapet finns vissa saker kvar.. Och så känner jag inte att jag har så himla många gamla kompisar som jag vill ha kontakt med..

Tinga &Vänner & Frullan: ROligt när ni tittar in.. Även om det inte är så ofta..

• fru AM

Angående FB: Funderar på att försöka avregga mig, jag är sällan inne och när jag är det har jag inte roligt. Tacka vet jag BT!

• Piggelin1

Nu måste jag bara hoppa in & länka till hemnet igen: ingår barn i denna mäklarens affärsidé eller?

www.hemnet.se/beskrivning/beskrivning_header/347213.0

Hoppade in på mäklarens hemsida, jeeesus vad utsuderade bilder de kör med rent generellt.

En pocketbok som råkar ligga på golvet bredvid en fåtöl, en kaffekopp bredvid en fåtölj, innetofflor som av händelse står lite snett bredvid varandra, en tunika på en galge utanpå en garderob...
    www.alvhemmakleri.se/

Smygläser mest annars jag med - har inte så mkt att tillägga känner jag

Ore förresten - jag håller med Muggles i hennes kommentar ang små/stora kakel/mosaik. Vi har små vita avlånga i vårt kök idag, typ 1,5 x 5 cm. Det är otyg med all fog när man ska torka av. När det skvätter ism matlagning så fastnar det mkt hårdare i fogarna än på kaklet. Så att ha större plattor var prio ett för oss nu när vi skulle välja till huset. Vi funderade länge på att köra en glasskiva med tapet bakom istället för kakel, men det hade inneburit att vi var tvungna att göra det jobbet själva (Skanska fixar inte en ev glasskiva) & då tyckte vi att kristallmosaikplattor (10x30 cm) funkar minst lika bra.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!