• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Lapinette, glömde säga häromdagen förresten att min syssling ringde, kanske var det i förra veckan, minns inte, hursom så fick jag så dåligt samvete för att det var hon som ringde och inte jag. Fast jag har ju funderat på när det är lämpligt att ringa och jag minns själv att första tiden hemma med Iris var det aldrig lämpligt för antingen satt jag fast i soffan om hon somnat på amningskudden och kunde inte komma upp och svara eller så försökte jag sova medan hon sov.

• BrudSommar2006

Iris har lyckats byta bild på skrivbordet på min dator åt mig, det blev faktiskt riktigt bra! Hon vill ofta sitta framför datorn en kort stund och titta på bilder på sig själv, "titta Iris", och igår lyckades hon lägga up en jättesöt bild på sig själv sex månader gammal, jättefint blev det. Innan hade jag en bild på henne som nyfödd där hon skriker och ser riktigt sur ut, har hela tiden tyckt att det stämmer så bra in på hennes humör fortfarande men nu ska vi tydligen ha en mer positiv syn på tillvaron för nu blev det en bild där hon skrattar och viftar med armarna som uppenbarar sig varje gång jag slår på datorn!

• Lapinette

BS - hon ringde mig med, hon t o m försökte nå oss flera gånger så tillslut vart det jag som såg hennes nummer och ringde upp. Hon sa att ni hade pratat. Vilken förlossning hon hade.

• fru AM

BS: Hon är inte dum den flickan!

Har nu fått tid för att gå och böna & be om kejsarnitt .. om ca en månad. Har redan förberett mitt underlag. Väldigt akademiskt upplagt med bakgrund, anledningar, slutord osv. Kanske biter på dem?

• fru AM

fru AM skrev 2009-01-21 14:57:27 följande:

BS: Hon är inte dum den flickan!
    Då menar jag givetvis Hacker-Iris!
  • BrudSommar2006

Haha, Hacker-Iris! Då blir maken nöjd. Hur var det nu AM, vet de varför det verkar bli sug-klocka hela tiden? Det verkar ju inte vara så kul att bli uppskuren i magen heller menar jag. Vet i nuläget inte vad jag skulle föredra.

Lapinette, ja visste man att det skulle bli en sån förlossning så behövde man ju inte oroa sig.

• fru AM

BS: Nej det är ingen som brytt sig om att fundera på, eller i alla fall berätta för mig, varför det blir sugklocka. Jag är kanske bara dålig på att föda barn (själva slutklämmen alltså, det innan klara jag galant och snabbt också). Har numera en massa skelettförändringar i ryggen också (fogarna är förbenade) vilket gör mig orolig för en vaginal förlossning. Få se vad kejsarsnittsguden säger 19 februari ...

Att bli uppskuren och få barnet utplockat under narkos (vilket det förmodligen blir i mitt fall) är verkligen inget drömscenario. Jag som dessutom har som nästan största skräck att de ska blanda ihop bebisar på BB. Men om det blir så får jag lita på att de har ordning på sifferremsorna ...

Hellre en kejsarsnittskonvalecens än ett brutet bäcken eller en bebis som fastnar på vägen ut ... Usch.

• fru AM

NU ska jag pipa ut på stan och byta min felaktigt lila kudde mot en orange (om ni minns mitt fåtöljdilemma ...)

Viktiga grejer!

• Lapinette

Pippa du på stan! Själv sitter jag och försöker komma på en mysig restaurang till mig och väninnan (som jag inte sett på drygt ett år) tills imorgon.

• fru AM

Lapis:

Piiiiipa

Hur är det med restaurang Mooncake nuförtiden? På Luntmakargatan. Har för mig att den är mysig och god. Eller var. Eller Brasserie Bobonne på Storgatan? Där är det gott och franskt.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!