• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • kängu

EA- I en etta (!). Visserligen stor, men ändå.

• Fru E

gar den att dela av pa nagot satt sa att ni far fler rum??

• kängu

Nja, det är en etta i etage som är helt fyrkantig, så den är lite klurig att dela av. Egentligen trivs vi ganska bra, men känns jobbigt att inte ha några dörrar eller väggar någonstans när man ska ha bebis...

Tack för att du försöker muntra upp mig

Maken kom hem med en godispåse nu också så livet känns redan lite bättre

• Fru E

Kul att jag lyckades lite i alla fall
    En stor godispase brukar med hjalpa bra!
    Tankte kopa det pa hemvagen med men samvetet sa ifran

Man kan ju satta upp nagon skjutdorr eller en vagg av glasblock eller nat sa man skarmar av en liten horna kanske.....

• muggles

Sweet: jag glömde skriva ngt till dig förut, var tvungen att rusa till båten. Hade tänkt skriva att det är ju en chefs uppgift att hitta lösningar på att folk slutar etc, men det behövs ju knappast nu. Vad skönt att hon tog det såpass bra! Klart man förstår henne men samtidigt, det kan inte vara första ggn det här händer i forskningsvärlden och tja, det är ju tufft. MEN det är ju så strålande att du fick det där andra grymma jobbet (som jag förstår det ett jobb som verkligen är meriterande)!!! Och du blev head-huntad - KUL! Du måste vara duktig...

Ang välling så tror jag inte att det är nödvändigt alls för vår del att ge en vällingslurk på kvällen. Har märkt de ggr Moa är sjuk och äter mkt mindre att hon sover bra hela natten ändå. Men hon tycker ju att det är så gott att slurpa i sig välling innan sängdags så man har inte hjärta att ta väck det. Dessutom får hon bara välling på kvällen så det är verkligen en "sovsignal" precis som att ta på pyjamas. Men visst skulle hon rent matmässigt klara sig med en slurk ersättning el inget alls. Och visst är välling ett svenskt fenomen men ett ganska bra fenomen när barnen är mindre och behöver ngt kraftigare än ersättning/bröstmjölk för att sova hela natten.

AM: åh, har jag lyckats ge dig tips! Varsågod!!! På helgen tycker jag det är rätt viktigt att hinna ta en "latpaus" - det är typ när man ligger i soffan, lyssnar på skön musik och läser en tidning - FAST man borde dammsuga och plocka i diskmaskinen, men man bara skiter i det (det är svårt jag vet, men pröva)

kängu: det är normalt att humöret går upp och ner, det är ju en stor förändring ni står inför och mkt att tänka över. Det kan också vara lite oro inför hur ert förhållande ska ändras nu när en tredje person kommer in i ert liv. Ganz normal (för att citera AMs tysk - dvs som han skulle ha uttryckt det haha)

Liten: ja visst är det!

• muggles

Trist med tanter förresten! Här har hon också varit så hon har minsann fullt upp. Har precis börjat skriva upp när tant och ÄL är för att se hur lång cykel jag har nu, om den fortfarande är 28 dgr. Jag verkar inte kunna hålla i huvudet när jag hade tant el ÄL sist så jag skriver in det kryptiskt i Outlook

• viktualia

Mugglan - tack för att du förklarade lite av nyttan med välling.. det är inte helt lätt att haja allt när man inte är i branschen!

Sweetan - vad SKÖNT att det gick bra och att första bomben är släppt!

Kängu - tungt med liten bostad! Hoppas att ni reder ut det på nåt bra sätt!!

• BrudSommar2006

Usch vad tanten verkar hitta till alla, måtte hon bara inte komma hit förrän efter tisdag, usch nu blir jag nervös.

Jag tycker att det är trist med Iris dåliga humör och det har säkert att göra med att hon är trött efter dagis för hon sover nästan ingenting där fast alla de andra barnen sover men det absolut värsta är när hon ligger på skötbordet och man ska byta blöja och hon blir hysterisk och börjar sparka en i brösten, man har att välja på att på något sätt kränga på blöjan ändå medan man försöker brotta ner henne under flyktförsöket och bända undan åtminstone ett ben med armbågen eller att använda båda händerna till att hålla i benen på henne men då kommer man aldrig där ifrån eftersom man inte får på någon blöja. Jag känner mig helt blåslagen om brösten nu och det är två dagar kvar till maken kommer tillbaka, jag har sträckt ena armen av att försöka hålla i henne och jag har sträckt ena låret av att ständigt försöka få upp henne då hon kastat sig ner på olämplig plats och man måste försöka bära henne för att få hem henne. Jag har så dåligt samvete så jag nästan gråter men just nu tycker jag knappt ens om henne och det är två dagar kvar tills maken kommer hem. Jag klarar helt enkelt inte av henne mer. Då har ändå mina föräldrar hämtat på dagis två dagar redan.

• BrudSommar2006

Nåja, skönt att höra att det verkar vara en fas de går igenom så kanske att det ger sig snart, hoppas det.

Sweet, vad det gäller välling så skulle vi säkert lika gärna kunna ge ersättning, Iris tar inte napp men använder nappflaskan som tröst.

• muggles

www.varktimer.se/
    Vad skulle man göra utan internet????!!!!!!!!!!!
    Fick tipset att min kollega idag (han fick en son förra veckan).

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!