• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Blivande fru L

Vänner - Tack! Ser faktiskt fram emot utredningen och hoppas på något enkelt fel som är lätt åtgärdat. Att jag hoppas på att något ska vara fel är väl egentligen fel sak att säga, men det skulle kännas ganska jobbigt att inte hitta något fel alls och inte få någon förklaring.

Maken peppar mig och säger att det ordnar sig och jag väljer att tro honom.

• viktualia

Blivande fru L - jaaa shit vilken sits att jobba som BM och än så länge vara ofrivilligt barnlös... risken att bli bitter kommer ju naturligt för alla barnlösa.. men jobbar man som BM måste det vara maxat!

Själv - ger jag upp excelarken och skuttar mot sängen... Och japp.. jag pendlar 14 mil t.o.r. om dagen.. det ÄR långt. Men tillvaron ger en inte så många andra vettiga alternativ.. kom igen när jag har den pendlingen OCH barn.. hm..

• kängu

start- jovisst är det så!!! Och ett jäkla i-landsproblem är det ju egentligen. Näe nu ska jag ta och rycka upp mig!!!!! Brukar vara väldigt positiv så fattar inte vad det är med mig- antagligen en kombination av grav. hormoner och tentavecka.

Kram på er alla! Ni ger så himla bra stöd här inne!!

• Blivande fru L

Tack kängu, det är jobbigast just de veckor när tanten har kommit. Annars gillar jag verkligen mitt jobb!

Blir er bebis en liten Ru, förresten?

• Blivande fru L

Vickan- Här på ön har vi inte ens 14 mil att pendla. Man får köra några varv runt i så fall.

• Blivande fru L

Håller med kängu, det känns fint med ert stöd!

• kängu

Haha ja Ru kanske vi skulle döpa till? Det är ju faktiskt ganska gulligt...

• Blivande fru L

God natt och tack för ikväll. Upprepar min tacksamhet till ALLA i tråden för stöd och uppmuntran, det behövdes idag. Kram!

• kängu

Godnatt, dags även för mig att avlägsna mig från datorn!
    Kram på er!

• Liten med Mindre

Blivande Fru - vilken jobbig situation med din typ av jobb. Vet ju hur mosig jag var av att gå till jobbet när tanten kommit. Och jag sitter ändå mest för migsjälv och skriver...

Kängu - en god vän bodde med sambo och bebis i en 1:a i säkert 6 månader. Hans lägenhet som de skulle flyttat till blev brandskadad och reparationerna drog ut på tiden. Men det gick nog rätt bra trots trängseln. Hon tyckte det var skönt att inte ha så stor yta att hålla ordning på.

Men jag kan tänka mig att det behövs lite utrymme när någon börjar krypa. Och får du ett barn med kolik kan ju en dörr att stänga vara grymt skönt.

Men - ni klarar det säkert tills en lösning kommer.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!