• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Mrs B-haha där ser man vad barn kan snappa upp

• Ore

Izzie: Vi har inte försökt så jättelänge, det var fjärde försöket som tanten nu saboterade...

• fru AM

EA&MJ skrev 2009-01-14 10:13:50 följande:

*fniss*min kollega är för söt När vi gick ner till fikat nyss så berättade hon att hon hade en julklapp till mig....jaha tänkte jag.......då berättade hon att när hon väntade sitt första barn så hade hon en väninna som då försökt få barn i många år men inte lyckats. Men sen när väninnan flyttade sin häst till min kollegas stall så blev både hon och hästen gravida! Så väninnan hävdar nu bestämt att det var min kollegas dricksvatten som gjort susen i musen eftersom de alltid drack te tillsammans. Så nu ska vi med få vatten hur det ska gå till......De vet att vi håller på och försöker och att det gått ett tag...
    Tänk om det funkar! Då kommer hon bli rik - kan sälja vattnet på postorder! När får du första leveransen?
  • Mrs  B

Ja, Max är för rolig ibland.....
    Man får verkligen passa sig för vad man säger för han snappar upp det mesta.

Ett kompispar sa vid ett tillfälle innan jul att Max var en kille med humor och nog den roligaste de har träffat. En tuffing med humor alltså!
    Då blir man allt en stolt mamma!!!!!!!!!!!!!!!!

Liten
    Ja jag hoppas att det ska bli bättre med Maltes mage framöver.
    Olja i maten funkar inte här, då blir han bara mer förstoppad.

• Mrs  B

Izzie
    Fyller år om någon vecka.............

• Izzie

Ore - Jag minns vårt fjärde försök. Tungt var det minns jag. Men för ganska många av oss här i tråden tog det faktiskt på femte försöket! Hoppas att det gäller dig med!
    Ang ÄL-stickor så köpte jag oxå CB på apoteket. Har inte testat några andra så jag har tyvätt inga fler rekommendationer...

• Fru E

AM-jag vet inte riktigt än, vi blev avbrutna i samtalet och sen har hon varit i möte men ska definitivt höra mer med henna får väl sprida ut vattnet så jag dricker en kopp te varje kväll eller så beroende på hur mkt hon orkar konka med sig *skratt*

Ore-hoppas gör man alltid, med 4 försök avklarade så är ni rutinerade nu så nu går det säkert som på räls

• Fru E

Hemskt konstigt hur logiska råd man kan ge er andra men när det gäller en själv så är man ologisk till tusen!!

• fru AM

EA&MJ skrev 2009-01-14 10:57:20 följande:

AM-jag vet inte riktigt än, vi blev avbrutna i samtalet och sen har hon varit i möte men ska definitivt höra mer med henna får väl sprida ut vattnet så jag dricker en kopp te varje kväll eller så beroende på hur mkt hon orkar konka med sig *skratt*Ore-hoppas gör man alltid, med 4 försök avklarade så är ni rutinerade nu så nu går det säkert som på räls
    Jag tror på sånt där häxeri! Åk dit med dunkar och bunkra!
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!