• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

BS: usch det låter jättejobbigt. Har det varit såhär länge el blivit nu på sista tiden??? Har du prövat att ge henne ngt intressant att undersöka på skötbordet så att hon blir distraherad av det medan du byter blöja? Avleda avleda avleda... Ibland ger jag Moa tex en kajalpenna (så ligger hon där och tar av och på locket). Förr var det tandkrämstuben som var intressant

• muggles

Nenne: hohoooooo! PITT! *försöker locka fram henne*

• muggles

Häääär sitter man i sitt anletes svett och BT:ar men ingen Nenne. Nähä, hon rider väl på diverse pålar förstår jag. Hur har det varit med pålridningen på sista tiden, ngn annan som praktiserat?!

• muggles

kängu: jag såg en lösning med ett draperi som avskärmning på www.styleroom.se (som Vänner tipsade om) men hittar det tyvärr inte igen. Annars kanske en skärmvägg (el vad heter de där vikbara) kan funka?

• viktualia
    muggles skrev 2009-01-14 20:21:18 följande:
    Vickan: är du ironisk nu eller???
    Nääe! Helt allvarlig! Jag började grubbla över varför vi svenskar proppar i våra ungar välling men du svarade bra!
  • Vännerfan

Hej tjejer!

Oj, vad mycket jag tänkte kommentera. Undrar hur mycket jag kommer ihåg...

Skönt att det inte var nåt fel med Borrens lill*!

Kängu, Det finns ju en fas när man är gravid som innebär att man "boar". Många kvinnor känner tydligen av det, dvs. att man vill fixa till boet till sin lilla avkomma. Så det kan ju vara något sånt högst vanligt du känner. BM brukar dock avråda att man flyttar i slutet av sin graviditet då stressen kring det kan gå över till bebisen. I början kommer ni ju ändå leva i symbios, åtminstone du och bebben. Blir det mycket skrik på nätterna kan det ju bli jobbigt för din make förstås, men då får han väl ta fram öronpropparna.

Sen måste jag ju skriva nåt om detta med humöret hos barnen kring Victors/Prinsens/Iris m.fl. ålder. Jag kände också igen det. Det märktes en markant skillnad rätt vad det var. Plötsligt började han göra motstånd, lägga sig platt ner etc. när det var nåt som inte gick hans väg. Och det har inte släppt än, men enl. allas vår Anna Wahlgren är 2-åringar synnerligen tillfreds, precis som Livia verkar vara. Så räddningen är nära! Jag försöker tänka att det är jobbigast för Prinsen själv och så farligt har det inte varit heller för oss. Inte ens ett "utbrott" per dag. Får han vara med och hjälpa till brukar han skärpa sig väsentligt. Lägga upp varor på bandet i affären, plocka in i kylen, sätta ihop skåp genom att langa skruvar, vad det än kan vara när han får vara med. Men han testar ju gränser och har slagit till mig i huvudet med kladdig hand några gånger med vilje (när han suttit i barnstolen och jag ska torka golvet t.ex), vilket gjort mig jättearg. Slänger mat på golvet gör han också, men det har vi lärt oss är en signal på att han inte är hungrig, så då åker maten bort illa kvickt.

Sen appropå matvägran ger vi aldrig nåt annat om han inte äter sin mat (om inte vi t.ex. äter macka vilket han älskar, för då tycker jag att det är vi som gjort fel så då får han.). Däremot får han ju nästan alltid nån frukt till efterrätt (borde man sluta med det förresten?? De verkar inte få det på dagis?) och har han inte ätit får han då t.ex. lite keso i mosad banan. Så att det mättar lite. Men så länge det inte är en signal om att "gnäller man får man nånting annat" tycker jag det är helt ok.

Sen kan jag ge hopp ang. detta med tandborstning, som länge var vårt största dilemma. Nu går det som en dans. Han gapar stort. Det hela ändrades när han fick en ny tandkrämstub med Skalman på som han fick hålla under tiden. (Att vi fortfarande använder den med Bamse på på tandborsten håller vi tyst om. )

• Vännerfan

BS, Prinsen sparkar både mig och maken allt han kan i magen när vi byter blöja. Och det spelar absolut ingen roll om vi igonerar eller blir jättearga och gormar, han bara skrattar. Annars är han ju supermysig och glad och så, men ibland kommer de här test-grejerna fram och det är jobbigt! Jag undrar om han fattar att det gör ont, eller ej. Men säger man "Klappa fint" eller "blås" så gör han det för att trösta.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!