• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • kängu

Intressanta diskussioner om blöjbyten och annat.. sparar denna konversation i minnet för framtida bruk.

Känner mig lite gladare efter massa godis... även om jag blev lite avis nyss när en kompis ringde och berättade att de köpt lägenhet.

Vickan- 75 min!!! Shit, det är långt det...

Vänner- du har nog rätt gällande "boandet". Och vi har tänkt att om vi inte hittar något annat innan maj (ska ju ha vid midsommar) så bår vi kvar här. Tror inte jag kommer klara att ta examen (i början av juni), vara höggravid och flytta samtidigt...

• start september

Vad lärorikt (och läskigt) att läsa om era 1 1/2-åringar. ´

Tack för ännu mer bra vällingreflexioner!
    A.M, min plan är att fortsätta morgonamma infektionssäsongen ut, alltså typ till mars/april. I övrigt ska jag trappa ner övriga amning snart och då är vällingen ett bra steg. Inser att kanske är lättare att sluta tvärt, men jag vill försöka.

Muggles, klokt skrivet. Den mysiga vanan och sömnen är vad jag vill åt. Sista dagarna har hon ätit sämre och vaknat supertidigt, så det behövs nog mer på kvällen.

• Blivande fru L

Tack för kramarna, ni är söta allihopa!

Vi har försökt i ett år och ska träffa läkare för att börja utredning på tisdag. Tur det, annars skulle jag vara riktigt nere nu. Jag jobbar ju som BM på MVC och börjar få lite svårt att glädjas med dem som ringer för inskrivning, särskilt när de är någon man är bekant med eller någon som knappt försökt och bara "Oj, hoppsan - jag är visst gravid". Känns inte helt ok att reagera så. Knäppt?! Ja. Känns inte helt ok men jag har förmodligen världens mest otacksamma jobb när det kommer till att vara (än så länge) ofrivilligt barnlös.

Tidigare var jag också helt inne på att inte försöka bli gravid i januari-mars för att undvika att få barn sent på året. Nu tar jag tacksamt emot ett barn på självaste jul- eller nyårsafton om det bara ville bli nåt!

sweetstreet skrev 2009-01-14 17:39:27 följande:
    Blivande FruL,Fan vad trist med tantbesök!!!Kram till dig! Hur är det har du påbörjat ngn utredning eller ska ni göra det nu?
  • start september

Blivande Fru L, trist med tant. Skulle ni börja utredning nu, eller har jag blandat ihop det? Fattade jag rätt om du jobbade som BM? Vilken sorts BM är du - jobbar du på förlossning eller med kontroller av gravida?

Kängu, det går upp och ner och jag förstår om det känns lite motigt med boendet. Men antingen hittar ni något, eller så får det gå bra ändå. Folk har fått barn i ettor förr.

• Vännerfan

Frugan, Usch, förstår verkligen att det känns otacksamt med ditt jobb just nu!! Men när du väl blir gravid kommer dina klienter säkert uppskatta att ha någon som är i samma sits som de själva. Men det hjälper ju knappast som uppmuntran nu... Bra att ni ska utredas. Hoppas de hittar nåt litet fel som är snabbt åtgärdat! Stor kram!

• Blivande fru L

Precis, komplett svar på alla dina frågor här ovanför!

• Vännerfan

Får nog gå tillbaka ner och se om jag kan vara behjälplig med nåt mer gällande renoveringen. Det går i en faslig fart nu när målaren är här varje dag. Och imorgon och på fredag kväll kommer jag smita undan lite, för imorgon ska jag börja på en danskurs för att jag saknar dansen så mycket och för att träffa ännu mer folk och på fredag är det fest! Med arbetskamraterna och det ska bli superkul! Länge sen jag var på fest, eller nej förresten, det var jag ju på nyår Men nu blir det ju BARNFRI fest!

• kängu

Blivande frugan- Måste vara supertungt att stöta på gravida hela dagarna! Nåväl, nu ska ni på utredning och snart kommer det säkert att ta sig för er!!!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!