• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • viktualia

Sweetan - Cheerleaders 2
    NÄR svensk tid ska jag pompoma för dig för att du ska palla mötet med chefen?!?!Hug 2- kram så länge!
    Cheerleader 2

och FruLlis - Celebrating Grattis till dagisplatsen och hoppas bebben i magen håller sig snäll och du får må bra!!

• sweetstreet

Hahaha Vickan!
    Jag hoppas kunna ha mötet med henne imorgonbitti (usa-tid) vilket väl är typ efter lunch svensk tid.
    Men jag kan lätt stöttas av dina dina pompom-tjejer i detta inlägget ovan!!

Gulledu!

• viktualia

I vått och torrt, Sweatan!!! Och efter lunch imorgon ska jag bara ha ett kort lattjo möte med min chef.. så då kan jag pompoma lite för dig samtidigt!!!!

• viktualia

oh! SnuskNenne kommer snart hitta dagens snuskkommentar...

...farligt... jag drar.. mot sängen... *vinkar*

Godnattkram till er alla!

• nennesjuttioåtta

oj, vad skönt att läsa Frullan!!!! Hurra!!! Och jag tror du ska ta skrocken med en dl salt.

Sweetie
    Jag har svarat på ditt mail. Lycka till imorgon och grattis igen!! Du är så värd det!!! Och om chefmuttan börjar mopsa så ...

MIn andra dag började sådär. Jag cyklade fel och blev lite sen. över 1 mil istället för 8 km (jaja, ingen större skillnad men det tog ju 10 minuter extra). Sen har jag suttit som en Prao-elev på en stol och stirrat på hennes dator (det är ju bara en tjej där än så länge, de har ju gjort sig av med en drös förra året...:-s), lyssnat när hon pratat med kunder och leverantörer... Suck.. Hon har så mycket att göra att hon inte hinner säta mig in i något jobb men jag har fått börja med en grej iaf. Men det är inte särsklit kul än så länge. Men jag är ändå glad att jag äntligen fick ett jobb och det var tydligen många som hade sökt så helt bombad är jag inte. Hur som, det blir nog bra bara vi kommer i ordning!

Sen cyklade jag hem i medvinden (rätt väg, hahah!) och möttes av maken och hans viltköttfärssås som var helt makalöst god!

Idag plockade vi av allt julpynt från granen utom ljusslingan. Han får stå kvar ett tag till, hela granen är ju full i skott som nu spruckit ut i ljusgröna små mjuka taggpluppar, 6-7 st på varje kvist! Å julen vara än' till påska!!!! jo det är faktiskt sant!

Telis
    tack gumman! Nu har jag progesteron fram till sommaren!

• nennesjuttioåtta

Nej... Jahaaaaaa nu fattar jag!

• nennesjuttioåtta

Fy fan vad roliga ni är, skriver hundra sidor mellan 8-17 och sen dör det ut fram till 8 ca. Maken bara flinar åt att vi jobbar så hårt om dagarna...

• start september

Vad bra FruLlan att allt ser bra ut med lill-borr. Men hoppas verkligen de hittar infektionen så att du kan få bli frisk! Klart vi vill vetá, vi har ju ropat försiktigt på dig hela dagen!

Sweetan, det verkar som att det är bra att vara inställd på att det kommer bli ett jobbigt samtal med de förutsättningarna. Men du gör helt rätt och det kommer chefen fatta efter ett tag också. Ett bra jobb så nära - du ska göra glädjeskutt och inte bli ledsen över vad tidigare chefen tycker!

Heja Nenne - det blir säkert bra när du kommer in i jobbet.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!