• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Grodan12

Vad skönt att få ett svar angående Malte! Det är så jobbigt att inte veta vad som är fel.

• Grodan12

För att återgå till ämnet inredning, någon som har ett bra tips på snygg lampa över matbordet? Antingen en lite större eller två mindre. Jag gillar ganska enkla, stilrena saker...

• Ore

Inredning är jag gärna med på... Fast jag har tyvärr inte kommit till lampor. Takpanel var ämnet för dagen. Jag är design och inredningschef för vårt bygge, och som sådan ville jag ha asppanel i kökstaket, med rundade kanter... Börjar lukta specialbeställning av det, som så mycket annat jag vill ha...

Kan också förvarna alla om att ifall det dyker upp något okänt nick som hävdar att hon har hittat mig, så är det nog ingen idé att förvilla bort henne. Då är det systeryster som har hittat mig här (litet tyvärr, men bara litet, får ju skylla mig själv som talade om att vi jobbade på bebis och att jag hängde i en rolig tråd på BT, man behöver väl inte vara ett geni för att hamna här så småningom då, och hon är inte dum syrran...)

• Mrs  B

Grodan
    Javisst är det skönt när man får lite svar...

Har dålig koll på er nya känner jag, bor du i Göteborg eller utanför någonstans????

Har sett en väldigt snygg vit lampa med fransar på ("tvåvåningslampa"), men vet var man kan köpa den, men snygg är den.
    Men kanske mer till ett finmatbord än till ett köksbord......hmm
    Luddigt.....

• muggles

Sept: ersättning är sötare än välling så börja du med det. Går det bra kan du blanda 50/50 och långsamt öka på vällingmängden sedan. Du kan även testa med att ge henne en tallrik gröt. Gröt/välling är likvärdiga när det gäller mättnadskänsla och tillsatser (mineraler, järn mm).

Frullan: vad bra att det inte var ngt fel på Borra! Kan det vara njursten/gallsten el ngt annat otrevligt som gör ont och som man inte tror att det är för att du är gravid?

MrsB: skönt med besked ang Malte!

• Izzie

Frullan - Vad skönt att höra Ciccis meddelande om din lilla miniborre! Hoppas du mår bättre nu och tittar in snart för en rapport.

Sweet - Stort grattis till nya jobbet! Det låter ju suveränt. Har varit lite orolig för dig, då du verkar behöva jobba som en galning och dessutom pendling på det. Nu blir det ju super med kort väg till jobbet! Och dessutom ett intressant uppdrag!

EA - Jag är supernöjd med min Teutonia Mistral S...

AM - Det där med äldreboendet tog verkligen priset Herregud. Då har man verkligen gått över gränsen...

Mrs B - Instämmer med övriga om att det så skönt att ni äntligen fått reda på vad som är felet med lille Malte! Nu kan ni äntligen börja behandla på rätt sätt!

Har precis haft besök av en av mina bästa vänner som ska ha sin bebis om två veckor! Spännande. Inte utan att jag faktiskt börjar bli lite sugen iaf. Nu när ni andra vittnat om att de är få som verkar ha känt den där lyckokänslan direkt efter "ploppet", så känner jag att jag kan lämna det bakom mig. Planerat snitt kanske inte vore så dumt ändå?

• Izzie

Sept - Bra tips från Mugglan! Precis så gjorde vi och det funkade jättebra!

• muggles

Izzie: det var så vi gjorde också Men Moa har ju alltid varit ett matvrak så det har inte varit så stora problem att få henne att äta (än).

Ang matvägran: jag är väldigt stark anhängare av att inte göra så mkt väsen av hur mkt de äter, att de inte äter, vad de äter och vad de inte äter. Ngtstans läste jag "föräldern bestämmer vad och när barnet ska äta, barnet bestämmer hur mkt" och det försöker jag hålla mig till. Sedan försöker jag också tänka logiskt att hunger är den största driften människan har (tror jag), och är man verkligen hungrig - då äter man vad som helst! Sedan verkar det som om små barn kan leva på nästan ingenting vilket självklart gör föräldrarna oroliga. Vår instinkt är ju att mata/föda dem! Sedan förstår jag såklart om man är mer orolig om ens barn väger yttepyttelite (vi har ju inte det problemet) så jag vill inte förminska folks oro. Men det blev för mkt fokus på att Moa skulle äta under jul (av bla farmor) och det slutade med att hon petade i maten... Hemma äter hon bra.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!