• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Kängu-Eketorp är skööööööön att sitta i

• Mrs  B

Grattis Piggis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har för mig att vi är många som fyller nu i januari.

Här har man annars varit uppe mest hela natten och morgonen.
    Max är fri från sin hosta iaf, men Malte har det jobbigt.
    Han hostar, skriker, vägrar sova, vill inte ha välling och sköter just nu inte heller sin mage, vilket gör att det blir problem med uppstötningar igen.
    Usch så trött jag blir på allt...................

Har tvingat maken att köra inom apoteket idag så vi kan rensa ut Maltes tarm. Får hoppas det gör susen!

Precis innan vi gick till dagis idag öppnade jag dörren för att borsta av Max overall från torkad "gegga". Malte kröp runt och Max var på toaletten. När jag kom in igen (typ en minut senare) hade Malte klättrat upp i trappan och var halvvägs upp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Blir nog till att skaffa en grind till.

• Liten med Mindre

Glömde ju förut - GRATTIS på födelsedagen Piggelin.

Hmm...visst fyller Conny 1 år snart med? 17:e månne? Nåja - skickar ett GRATTIS till 1-åringen i Thailand. Kanske smygläser de någon av dagarna.

• Liten med Mindre

MrsB - vi använder Microlax när Mindre har jobbiga problem och inte får i sig nog med plommon/päron/olja. Kanske det maken skulle skaffa? Hoppas det blir ordning på torpet snart!

• Fru E

*fniss*
    min kollega är för söt
    När vi gick ner till fikat nyss så berättade hon att hon hade en julklapp till mig....jaha tänkte jag.......då berättade hon att när hon väntade sitt första barn så hade hon en väninna som då försökt få barn i många år men inte lyckats. Men sen när väninnan flyttade sin häst till min kollegas stall så blev både hon och hästen gravida! Så väninnan hävdar nu bestämt att det var min kollegas dricksvatten som gjort susen i musen eftersom de alltid drack te tillsammans. Så nu ska vi med få vatten hur det ska gå till......
    De vet att vi håller på och försöker och att det gått ett tag...

• Mrs  B

Liten
    Läkaren pratade om Mikrolax men tyckte att vi skulle prova Resulax först. Det var visst ännu mer effektivt. Just nu känns det som att inget funkar för hans mage.
    Håller på med Laktulos just nu......
    Innan blev det mycket päron, kiwi och aprikoser, så jag ska nog handla på mig lite till av det.

Max har aldrig haft problem med magen så detta är nytt för oss.

• kängu

Skönt att höra att flera tycker att den är skön- och att den dessutom går lätt att sälja!

MrsB: Låter som en jobbig natt! Stackars er

• Mrs  B

Kängu
    Ja, kul är det inte alltid men som tur är har man bra stunder också.

För någon dag sedan ringde en kompis till mig, jag bytte blöja på Malte så Max svarade. De pratade en stund och när jag var klar så lyssnade jag på vad Max egentligen sa och fick då höra att "Mamma har ett humör", WHAT????????????????

Han har nog lyssnat lite för mycket på vad maken ibland har sagt......

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!