• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Sorry nenne, tycker makens idé låter bra. Killar kan faktiskt också ha bra smak . Fast jag känner igen den där fajten som ibland uppstår vid meningsskiljaktigheter i hemmet. Här har lite tavlor/foton åkt upp på väggarna i mitt arbetsrum. Känns mer hemtrevligt.

I övrigt så börjar jag tro att den här IVF'n inte funkade heller. I know, ska tänka positivit men det är så jäkla svårt!

• nennesjuttioåtta

Vi hade ju varmgrått i vårt gamla sovrum. ÅÅÅhh nej jag måste. Stå. Emot.

• nennesjuttioåtta

Lapinetteisen
    Men hallå! Det är ju långt kvar på ruvningen hörru!

Jag fick utslag på 37 grader imorse.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    jo jag vet, han brukar ha bra smak och jag vet ju att det inte kommer att bli helfel om det blir som han vill men det var ju inte så jag hade tänkt mig.

• nennesjuttioåtta

ÄL är alltså lite sen men jag måste fråga, tempen går väl inte upp om man inte haft äL alls, eller?

• viktualia

Själv har jag också ett inredningsprojekt - hitta en snygg sänggavel som är max 1 meter hög och som inte kostar som på Norrgavel (där ett alternativ finns).

Önskning: Sängram med tillhörande sängbord av något slag. Träfärgad - ek eller nåt trä med grått inslag...

Tips någon?!?

• nennesjuttioåtta

Tavlor och foton är bra för trivseln! Jag har satt upp lite grejer här och var på befintliga spikar bara för känslan.

• nennesjuttioåtta

Vickan
    hmmmmm sängram är svårt att hitta! Vi har två sängbord i ek som ser ut som ett T där man kan stoppa tidningar i stapeln, liksom (sernholt). Inköpta för länge sen men som vi inte velat sätta upp förrän vi slapp borra i betongen ännu mer. Nu är det dags! Funderar på en tygklädd gavel till det, men maken vill att vi ska ha en gammal förrådsdörr (jäääääättegammal, helt grå och skavd som ett strandfynd, skitsnygg men vilken kontrast!). Vi får se vad det blir.

• Lapinette

nenne - har du 37 grader så har du haft ÄL. Har ingen aning om hur tempen ser ut om man inte har ÄL? Själv har jag hittills alltid haft den de gånger jag checkat.

Själva övade vi rulltekniken idag men det var inte skönt ... för mig. Det gjorde ont ! Trodde att det skulle vara ok nu när en så där 6 dagar gått sen ÄP. Ville ju passa på innan svärmor kommer.

• nennesjuttioåtta

oki
    jag har haft 36,7, 36,5 och 36,6 dagarna före och imorse 37 blankt. Rätt intressant ändå!

Ajdå, trist om det inte kändes bra! Är du öm i magen liksom? Maken undrade förut hur man får ut äggen. Men jag vet ju faktiskt inte riktigt.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!