• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Izzie

Ojoj. Herregud så mycket att läsa ikapp... Det har tagit timmar. Men jag har fått mig några asgarv under ikappläsningen. Slidkrampen var hysteriskt roligt tycker jag :-d

Lappis - trist med din resa! Oväntade utgifter så här innan jul är ju bara aptrist!

Telis - Gulle dig för att du fixat galleriet! Ska bli så kul att se bilderna när jag fått länken. Jag har mailat dig!

AM - Klart maken kan vabba! Stå på dig!

Mrs B - Vad kul att ni kunnat äta middag tillsammans! Känns som barnen verkligen blivit stora då! Hoppas det löser sig med ögonen fort. Ni har ju haft er beskärda del av sjukdomar nu tycker jag.

BS - Hoppas det går bra hos sjukgymnasten och att du äntligen får hjälp nu.

Ja, det var ju massor jag tänkte på när jag läste men nu har jag förstås glömt en massa.

Ja, här har vi iaf haft en skön helg så här långt. Julbord med kompisar i fredags, babysim i går morse, följt av en runda på stan och sedan lunch på restaurang med svärföräldrarna. Sen hyrde vi lite bluray-filmer och köpte en stor påse godis och toppade sedan det med lite pizza på kvällen. Matmässigt en katastrofdag, men vad gott det var. Har inte ätit vare sig pasta el pizza på över två månader...

I morse vaknade M tidigt, men maken gick upp och jag fick ligga kvar i sängen. Så skönt! Sen var de trötta när jag väl kom upp och efter en gemensam frukost gick de båda och la sig. Så nu har jag fått två timmar för mig själv framför datorn! Toppen!

I eftermiddag väntar pepparkaksbak och en runda till gymet. Måste slå in de sista julklapparna och få iväg dem till USA med innan det bli försent. Bäst att ta tag i mitt liv och göra lite nytta.

HA en fortsatt skön helg alla! Kram!

• nennesjuttioåtta

hej alla!
    *eko*

Maken funderade lite flinande varför det alltid var så lite att läsa ikapp på helgerna...?

Hjälp från inredningsguruna i tråden efterlyses!
    Jag måste bara slänga ut en fråga.... Vi enades ju om att vi skulle sätta upp råplank/spånt som fondvägg istället för en maffig tapet. fint så. Men tydligen har inte maken och jag samma vision om hur resten av rummet ska se ut. Jag hade ju tänkt mig en enfärgad tapet (ljuuuuuuus men lite varmgrå kanske?) men mannen här har tänkt sig en ljus tapet men gärna med mönster. Medaljonger eller snirkelikrokar (men lite gammeldags). Fast blir inte det kaka på kaka???

Igår hade vi makens gamla kollega på besök och efter sjömansbiff och några flaskor rödvin så blev det full kräm på Singstar till kl 2. Och idag har hans familj varit här med flyttgröt på husesyn (tror det blev väl godkän!). Sen sov vi middag i soffan. Nu slipar jag spacklet och maken inspekterar avluftningen i avloppsröret som verkar ha pajat. Yeii.

• viktualia

Nenne - jag tycker ni ska gå på enfärgad tapet.. annars missar man nog den coola fondväggen...

• nennesjuttioåtta

Vickan
    Tack! Precis min tanke också. Men maken fick medhåll från sin familj som pratade om kommunalgrå känsla men det tror jag inte alls att det blir med enfärgat. Men men, vi får stånga oss blodiga först.

• Telemarkgrrl

Nenne, hälsa P att jag håller med honom. Jag tror på en ljus tapet med diskret mönster.

• viktualia

Näee jag tror inte att det blir kommunalgrått - vi har en varmgrå nyans på våra sovrumsväggar!

• Lapinette

nenne - en fråga vilken färg tänkte ni måla råplanket? Antar att det är vitt och då kan jag nog tycka det kan vara läckert med en vit tapet med lite diskret mönster.

• nennesjuttioåtta

Maken hälsar att han gillar er, Lappis och Telis.

Hmmm.. och sen bah FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJT!

• nennesjuttioåtta

Lapinette by the way
    jo men visst ska det bli vitt.

• nennesjuttioåtta

Åh vickan jag gillar ju dig å

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!