• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

Nenne: jag håller på dig! Varmgrått ihop med vitt - såå snyggt och fräscht! Medaljongmönster - man får nog passa sig så det inte blir "penschis" (läs inte penis nu Nenne! )

Apropå sänggavel så gjorde vi så att vi spände upp ett tyg bakom en lång tavelhylla med häftpistol och sedan satte vi upp tavelhyllan bakom sängen. Andra änden av tyget sitter häftat på en list som är skruvad nere vid golvlisten (syns inte bakom sängen), på det sättet blir tyget spänt och bra. Så vi har lite foton på hyllan och sedan hänger tyget ner och skyddar väggen. Jag tycker det blev snyggt och tanken var att man kan byta ut tyget när man tröttnar (lite lättare än med fondvägg).

AM: bra med sextips!!! Förresten tycker jag din man ska vabba också. Klart du ska vara i din ateljé!

Lappis: klart du är gravid - irritationen förra veckan tyder ju på det! Nu denna gången får du lova att testa ngt nytt - tänka positivt!

Moa har förresten börjat trotsa - redan! Pust. *andas djupt 10 ggr...*

• Mrs  B

Muggles
    Välkommen i TROTS träsket!!!!!
    Max började när han var under året och har inte slutat än.
    Fast numera inte mer än några gånger per vecka.

Nu ska jag försöka baka igen, kommer aldrig igång känns det som, så mycket annat som ska göras. Men idag kommer en kompis på fika så idag måste jag ha något att bjuda på.....

• Lapinette

Intalar mig själv, tänk positivt, tänk positivt!!! Attans vad svårt det är. Vaknade imorse och kunde inte somna om MEN hör och häpna mina tankar snurrade inte kring gravid eller ej utan jag hade drömt en stressig jobbdröm som gjorde att jag låg och tänkte jobb. Positivt??!!

• Lapinette

P.S. Vi har stora medaljongtapeter i vardagsrummet (la in en länk i förra veckan). Har fått så mycket beröm för den väggen.

• MSW

Hej!

Verkar som ni har överlevt helgen!

Nu hörde jag att sonen är vaken.. på er!

• muggles

Lappis: ja jag tror att det är en fin linje mellan fräckt och penschis just med medaljongtapeter... Det kan nog vara hur fräckt som helst men även det motsatta (i mitt tycke).

• Telemarkgrrl

Jag vill bara förtydliga här att jag har ingenting emot Nennes förslag på varmgrått, bara att jag tycker att det skulle vara fint med lite mönster. Lappis tapet som hon länkade till förra veckan var ju alldeles underbar!

För mig sitter inte panschisvarningen i medaljongtapeten utan i möblerna man har till.

Jaja, jag tror att det blir jättefint både med enfärgat och mönstrat. Vi MÅSTE få se bilder sen, Nenne!

• Telemarkgrrl

Jag är tillbaka från VUL och jag hade bara en endocysta, praise the lord! Jag hade ställt in mig på tre-fyra stycken eftersom det var vad dom såg vid senaste ÄP:et men dom små måste ha försvunnit för nu var det bara en stor kvar. Men jag slipper iallafall operation just nu (tjohooooooo!!!!) och den ska inte påverka en ev. ÄD. Åh, så skönt!

• BrudSommar2006

God morgon!

Tycker också att Lapinettes tapet var helt fantatisk!

Lapinette, testade äntligen ditt laxrecept i fredags när mina föräldrar var över på middag efter att de hämtat Iris på dagis, väldigt gott! Gjorde en varm potatissallad till med rödbetor och rödlök.

Känner mig förresten inte det minsta bättre efter sprutan än, jag börjar misstänka att jag hör till de där 10% som inte blir bättre. Fast allt hopp är inte ute än, det kunde ju ta en till två veckor innan den fick full effekt.

Grrr, igår var vi och åt julbord, vi bokade enbart eftersom de annonserade med jultomte, små gåvor till barnen och julsånger. Fast det kom aldrig någon jäkla tomte, och alla barnen undrade. Vår sittning var klockan 13 och till sist frågade vi. Klockan 16 skulle tomten komma, då vår sittning precis var slut! Så länge klarade vi inte att sitta med Iris så vi fick skippa tomten. Tur att hon inte var gammal nog att förstå det i alla fall. Annars var i och för sig julbordet trevligt.

Nu ska vi till julmarknaden i Kungsträgården på söndag en sväng tror jag och se om vi kan träffa tomten där.

• BrudSommar2006

Telis, det låter ju jättebra!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!