• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Hej - hallå!
    Håller nog på Nennes varmgrå (jag har en snygg färgnyans på lager om det ska målas). (Medaljongmönster tror jag man ska se upp med - eller så är det bara jag som är trött på det.)

Stackars Lappis som är öm! Hur länge kan det hålla i sig?

Rullningsteknik har inte testats i helgen. Maken o jag är ännu bara på kramas-nivå efter bråket. Bra på att sura båda två ...

Imorgon ultraljudstitt! Numera får man DVD med underverket också. Ska bli spännande och (hoppas jag) kul. Det är ju nu de kollar att alla armar och ben och organ finns och sitter på rätt plats och ser bra ut ...

Sängram/sängavel - inte en susning: Vi har fortfarande inte hittat någon efter 3 år ... Vi vill ha en i brunt läder och har hittills varit för snåla för att punga ut med 8-10000 så sökandet fortsätter (och smaken kanske förändras - jag har föreslagit en orientalisk vikskärm i snidat trä men icke ...)

• _koko_

Tänk att det inte finns någon koll så man inte kan skicka tomma inlägg...

Sänggavel: Vi byggde vår, men då har vi en skumgummi- och tygklädd historia också. Den syns som bakgrund på julbilden på conny i galleriet.

"Garaget" - Jag tänkte direkt där BAK, och tyckte det var mer än lovligt snuskigt.

Tapeter till nenne - Gillar ju mönster och tror inte det behöver ta över om det är olika nyanser bara, dvs inte en vit tapet med brunt mönster, utan kanske ljusgrått eller silver. Typ.

Har träningsvärk i rumpan efter stående censurerade aktiviteter igår.
    Har varken tempat eller äl-testat den här månaden, känns skönt faktiskt. ÄL borde dock precis passerats, så jag borde börja med crinonen nu... Ska bli spännande att se vad den gör med mina spottings!

• Lapinette

Tänkte faktiskt samma sak ... garaget nääääh, där hittar man inga ägg.

Precis, vit tapet med en slags struktur, ingen stark avvikande färg. Min brorsa har satt upp en superläcker i sitt sovrum.

Nej, nu ska iväg och mysa med maken.

• Telemarkgrrl

koko, proffsigt att bygga upp spänningen på det sättet!

• viktualia

Intressant att även ni andra famlar i mörkret efter sänggavel... www.bjs.se innehöll en del intressant. Bygga själva ids vi nog inte....

• _koko_

Telis - Ja, nu är det bara resten jag behöver jobba på, dvs själva skrivandet...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!