• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

BS: dels en allmän känsla, sedan gjorde hon ett tvärsnitt i rumphöjd där man såg lårbenen - då tyckte jag mig se tre streck - vilket enl. Familjeliv betyder kille ...

Nej just det, cellprov ska inte göras under mens. Vad konstigt att mensen dröjer,BS ... Det är ingen liten på g så där spontant?

• BrudSommar2006

AM, jag är avundsjuk på dig som är halvvägs redan, jag vill bara ha en andra graviditet överstökad så jag aldrig mer behöver funder på det sedan! Tänk när man kommit så långt att man har en söt liten ettåring och slitet är gjort!

Iris är så mysig nu (fast med temperament), hon har fått en julkalender med paket av mina föräldrar, eller ja, själva kalendern är min gamla, jättefin med tomtar som sitter fast med kardborre så man kan flytta runt på dem. Hursom, så får hon ett litet paket varje morgon och det första hon tänker på på morgonen numera är "öppa pesent", hon tycker att det är så roligt. Sedan har hon fått en chokladkalender också så att öppna lucka är minst lika roligt. Varje morgon tittar hon i samtliga luckor som redan är öppna och så ska man prata om vad det är i dem - läs! säger hon och det är så mysigt.

I morse höll kissen på att få pälsen antänd, vi blev så rädda så det är tveksamt om vi tänder adventssjusstaken något mer. Han brukar aldrig hoppa upp där den står men nu gjorde han så klart det. Annars har vi alltid värmeljus i lykta tänd i fall att.

• BrudSommar2006

AM, nej det kan inte vara någon liten på g, eller ja, helt säker kan man väl aldrig vara men det har inte skett några misstag hos oss på den fronten i alla fall. Jag har ju en cykel på 27 - 31 dagar så det kan ju diffa på fem dagar men det var länge sedan den var senare än dag 28 - 29. Jag bokade väl in lite väl snävt, tror att det är dag 30 idag, så jag får väl skylla mig själv.

Jippi, nu håller de på att sätta upp julgranar här på jobbet!

• BrudSommar2006

Aha, tre streck för en kille, hur många ska det vara för en tjej?

• BrudSommar2006

Apropå julgran, jag har sett skyltar överallt att de börjar sälja på lördag, jag sade till maken att jag tyckte att vi skulle ta in granen tidigt i år för att hinna njuta av den längre och för att vi åker bort en vecka över nyår så vi hinner ju inte mysa med granen så länge efter jul. Fast då tyckte han att det inte var kul med en gran som redan var halvdöd på julafton men går det så fort tror ni?

• fru AM

BS: Vad duktig Iris är på att prata! Öppa pesent är ju supertidigt att säga! Hon är ju bara 1 1/2!

Själv är blev jag nöjd när Livia i helgen glatt sjöng "Hå Hå Ja Ja" helt klockrent när jag sjöng "här kommer lilla Ludde" (inte lika klockrent). Eller när hon kröp intill mig i soffan i fredags och la huvudet på sned och sa "Va gööör du?" Det är nya favoritleken för henne förresten, att vi frågar varandra vad den andra gör och så måste man svara.

Vi ha en broderad kalender med fickor för varje dag där det får plats något litet - hon får bl a små ekologiska frukt-bars där, hon har blivit helt beroende. I söndags fick hon en bok istället och blev helt besviken så jag var tvungen att ge henne lite russin ...

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2008-12-08 11:00:03 följande:
    Aha, tre streck för en kille, hur många ska det vara för en tjej?
    Två tror jag - om man ska tro på knasfiorna på familjeliv

Vi belv väldigt förvånade att vi blev flyttade när gäller BF - jag hade alltså ÄL fyra dagar tidigare än jag trott tidigare. Alltså ca 10 dagar efter sista mensens första dag ... Så det kan diffa BS ... Inga symptom?
  • nennesjuttioåtta

Koko
    Nej, jag vet inte hur det är för dig men jag har enbart tillverkning av lastvagnar där och således exit only. Parkering enbart på framsidan!

• nennesjuttioåtta

Angående tapet. Blir nog ingen medaljong men väl något annat mönster ton i ton. Får se, vi måste bestämma oss ikväll. Jag har dock inte slängt in handduken än men måste fila på argumentationen.

Lapinette
    imorse hade jag 36,5 igen. Vad menas med det???

Telis
    WEHOOOOOOOOUUU!!! Hallelelujaaa!!! *fyrar iväg en för tidig nyårsraket*

BS
    Jobbigt att ryggen aldrig blir bättre men ge det en vecka till. Och vaaaaar är tanten?

• nennesjuttioåtta

AM
    Ojojojoj vad fort det går! Redan halvvägs! Grattis till fint UL! WEEEHAAAAAAAA! *foff*

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!