• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Izzie

Telis - Superbra nyheter! Vad skönt att du slipper op!

AM - Grattis till ditt fina UL! Det verkar ju helt osannolikt att du är halvvägs redan... Tyckte du plussade nyss.

Cissi - Era stackare! Magsjuka som är det värsta oxå...

Nenne - Du måste absolut ta lite bilder på huset! Min tråkiga åsikt ang sovrummet är att det nog funkar vilket som... Snyggt med enfärgat grått (fast det är svårt att hitta rätt grå nyans tycker jag), men en snygg "svagt" mönstrad tapet kan nog funka lika bra. Kanske skulle jag undvika medaljongmönster, tror man tröttnar fortare, men det finns ju många andra fina mönster.

Vilka fina nya bilder det finns i galleriet förresten! Kul att vi har det igång igen och att vi kan uppdatera med lite nya bilder.

• BrudSommar2006

Liten, vad kul att Mindre gillade att hälsa på din mormor. Iris tycker tyvärr att det är läskigt att hälsa på hos min farmor, hon blir så blyg så hon börjar gråta så fort vi kommer dit, jättepinsamt. Sedan tar det en lång stund innan hon lugnar ner sig så pass att hon törs börja gå runt och undersöka lite och gå fram till farmor gör hon tyvärr inte alls. Pinsamt som sagt.

Lapinette, den tapeten var också jättefin men den ni redan har i vardagsrummet är ännu finare!

• BrudSommar2006

Cicci, usch vad hemskt, den där kräksjukan har ju precis gått på Iris dagis också. Hoppas att det är gjort för vår del nu den här vintern. Hur gick det för barnvakten, hon blev också sjuk då gissar jag?

• BrudSommar2006

Jag vill ju att Iris ska få lära sig att åka skidor men vi åker ju inte själva så jag vet inte hur det ska gå till. Det finns ju skidskola när hon blir äldre men hon vill väl inte åka själv och hon behöver ju hjälp i liften och så. Kanske kan hon åka lite med min bror men det blir ju inget regelbundet.

• Liten med Mindre

Vill ni inte börja åka då BS?

Mina föräldrar lärde sig samtidigt med oss när jag var 6. Lite mer ovanligt på den tiden kanske, men ändå.

• BrudSommar2006

Liten, nej, vi vill inte börja åka tyvärr, jag har försökt men jag är både höjd- och farträdd och dessutom livrädd för att bryta något. Det var inte alls något för mig och maken har aldrig varit lagt åt vintersporthållet vad jag förstår. Fortsatte dina föräldrar att åka?

• Liten med Mindre

BS - nu förtiden tror jag de åker oftare än vad jag gör. Säkert 6 år sen jag åkte - innan jag träffade maken. Och ändå gillar vi båda vinter och skidor. Men vi har prioriterat dykning...

Föräldrarna däremot åker både längd hemma när det snöat, och några dagar i fjällen med vänner någon gång per år.

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    oooh det var ju den vi hade i hallen i lägenheten, fast den svarta. Jättefint mönster!

Hej Izzie
    jo jag ska fixa en liten bildvisning åt er, ska bara....

BS
    Om hon åker i skidskola så lär hon sig ta liften också, men det är klart att det inte är så roligt att åka själv sen. Men ni kanske kan åka på skidsemester med din bror då? Eller om ni åker i någon backe runt sthlm så kan ni ju stå längst ned i backen och se henne åka hela vägen, det tycker hon säkert är jätteroligt att visa er. Fast det kanske blir aktuellt om några år först. Lite magstarkt att skicka iväg en 1½ åring...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!