• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Så irriterande, jag trodde att tanten skulle dyka upp i lördags eller igår eller allra senast idag men ännu inte ett spår. Så jäkla typiskt när jag ska till gyn på måndag, nu får jag väl omboka.

• Lapinette

Telis - åhhh vad skönt att du slipper operation!! Sen instämmer jag självklart (du har så bra smak) att har man bara moderna möbler så funkar medaljontapeter aldeles utmärkt.

BS - trist med tomten. Ska ni inte ha någon på julafton? Annars satt det en på Steninge Slotts julmarknad.

• fru AM

Hej alla!
    Tillbaks från Stora Ultraljudet! En helt underbar sköterska - Marianne Wåhlin på Mama Mia gjorde det. Väldigt noggrann, gick igenom massor med saker som jag aldrig förut varit med om att de redovisat: detaljer i hjärtat, hjärnan, ryggrad, huruvida överläppen är hel, magsäck, antal ben i underben och underarm - osv.

Cicci - du borde gå till henne och göra ultraljud sen, jag känner mig helt lugn nu! Äntligen!

Allt såg så bra ut - jag tyckte t o m att lilla skelettbebin var söt Fick - inte så förvånande - en känsla att det är en liten pojke. Jag är tydligen längre gången är vad jag trodde - v 19+1 idag. Ny BF 2 maj!

Förövrigt är jag nu förkyld (fast det är bättre än magsjuk i alla fall)

• _koko_

God förmiddag! Plugghästen tar en kort paus.

Heja Telis kropp, inga fler cystor nu!!!

Går ingen av er andra till gyn när ni har mens (minns att ni har diskuterat det tidigare)? Jag har gjort det flera gånger, men kanske inte de första dagarna när det forsar. Har frågat innan och det har inte varit några problem alls. Känns naturligtvis inte superfräscht, men gyn är ju varken kompis eller potentiell ligg-kamrat så jag försöker att inte bry mig så mycket.

• _koko_

AM - Vad skönt, nu är det bara att njuta!! Och roligt att få hälsa på där inne igen...

• fru AM

Heja Telis som bara hade en endocysta! Det går åt rätt håll! Kan det vara kosttillskotten som gör det?

• BrudSommar2006

AM, vad mysigt! Tyckte ni er se att det var en kille eller var det en allmän känsla bara?

• BrudSommar2006

Koko, jag har faktiskt ingen vidare lust att gå till gyn med mens så det har jag aldrig gjort. Fast den här gången så går det inte för man får inte ha mens när man tar cellprov sade de.

• BrudSommar2006

Lapinette, vi tänkte inte ha tomte hemma på julafton faktiskt, vi tänkte att Iris nog är lite liten än i år så att det inte spelade någon roll.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!