• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

nenne - tog du tempen senare igår? Det kan diffa en hel del på ett par timmar hit eller dit. Annars är du kanske som jag var förut, efter ÄL så åkte tempen berg- och dalbana.

• nennesjuttioåtta

vad var ddet mer jag tänkte kommentera...?

• nennesjuttioåtta

lappis
    jo, iofs. Men det första jag gör när jag vaknar (någotsånär). Får väl ställa klockan på samma tid då.

• Lapinette

Jag tar samma tid måndag - fredag, det kan diffa med 30 minuter om jag jobbar hemifrån. På helgerna blir det svårare att tempa.

• nennesjuttioåtta

Koko
    hahahha maken igår med mycket skeptisk min: Mäh har hon döpt ungen till CONNY?!?!?

• BrudSommar2006

AM, vad roligt med Lilla Ludde! Vi har en bok med sånger och ramsor som ligger framme och Iris gillar att bläddra i den, vi brukar mest prata om bilderna i den men jag gissar att mormor och morfar brukar sjunga med henne på eftermiddagarna när de hämtat henne från dagis för när bilden på trollmor dök upp igår så kom det aja, aja buff! från Iris. Annars är hennes favoritsång "Stjäna locka syn" och det är ju en bra sammanfattning på det hela.

• Telemarkgrrl

BS, min mamma hade problem med hälsporre och fick kortisonprutor. Hon tyckte inte heller att den första hjälpte men sen efter den andra blev det snabbt bättre. Det kan nog ta lite tid för kortisonet att verka.

Imorgon ska jag gå till en ortoped för min rygg - måtte jag slippa den där bakvägsundersökningen! Jag hade ingen aning om att dom kanske skulle ha något intresse av att titta där innan du berättade om det, BS!

• Telemarkgrrl

Men AM, är du redan halvvägs nästan?! Det är ju inte klokt vad fort tiden går. Grattis till det fina UL:et!!

• BrudSommar2006

Nejdå, inga symptom här och mensen är ju inte ens ovanligt sen för mig än, bara olyckligt att det skulle vara den längsta cykeln i stan just den här gången när jag bokat så klantigt.

• nennesjuttioåtta

Oki, ja vi får se vart det barkar imorgon då. Men jag kanske inte har någon ÄL den här gången för aladåben har inte heller visat sig. DOH!

Koko
    F ö är ju Connys s k smeknamn "vårt namn" tills makens kusin fick sin första son och snodde det iskallt (helt ovetandes från hennes sida och nu är det ju 6 år sen det hände).

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!