• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

har du länken till den ni hade i sovrummet igen, Lappis? Hittar den inte.

• nennesjuttioåtta

här snöar det för fullt nu!

• Lapinette

Tror inte jag har länkat in den vi har i sovrummet. Det är också en Boråstapet i deras serie Plain, är inte helt säker på numret men det kan vara 8788. Den är blå/grå.

• Lapinette

nenne - här regnar det för fullt och jag är så jäkla trött ... eftersom jag vaknade så sabla tidigt imorse och kunde omöjligt somna om.

• Telemarkgrrl

Ja, här i Stockholm är det banne mig kommunalgrått ute.

• muggles

BS: vad duktig Iris är på att prata - kul!

Lappis: den tapeten var snygg! Du är gravid, njut av det nu! Tids nog börjar du kräkas ha ha

AM: gött med UL:et, vad skönt!

Cicci: fy vad jobbigt med magsjuka hela helgen! Hur har det gått med Victors undersökningar som ni skulle få göra? Väntar ni på remiss el?

Ja apropå Moas trots (än så länge lindrigt men det ökar) är väl rätt tidigt va? Har läst att vid 1,5 år kommer det lite förtrots men hon är ju bara 15 mån... Ja ja det är bra för mig - jag får öva mitt tålamod... Rolig är hon iaf när hon klättrar upp i soffan och säger "å-hej!" Tur att hon är så gullig emellanåt så man förlåter de ggr hon är jobbig

• muggles

Förresten ska maken till Hemsedal i helgen, den lyckosten. Fast där är det inga metrar med snö än... Jag ska köpa ett nytt skidställ i år - TJOHOOOOOOOOOOOO!!!! Har haft mina (Everest)skidbyxor sedan 1996 - fatta bra kvalitet!!! De senaste 4 åren har jag tänkt varje år att jag ska köpa nytt ställ men det kostar ju en slant och pengarna har alltid gått till skidresor istället (konstig prioritering -jag vet ).

• Fru E

Känner mig ovanligt flitig som inte haft tid att logga in här förrän nu

Först arbetat som sig bör en måndag och sen varit hos fabror gyn och är nu hemma igen. Ska iväg om ett par timmar igen för att spinna bort lite god mat i helgen

Hmmm......min gyn undrade ifall jag ville prova på Pergotime denna cykeln för att få rätt på ÄL så har hämtat ut en omgång nu men inte tagit dem än. Ska börja idag på dag 5 tydligen så det var bra tajmat . Enligt honom kunde mina spottings och lite oregelbundna cykler bero på att ÄL inte var som den skulle så han tyckte jag skulle prova Pergotime för att se.
    Maken har även fått en fin liten burk som han ska "leverera" simmare i , sicket slöseri med den varan där gör de ingen nytta....

Så nu behöver jag lite expert hjälp/stöttning av er
    Känner mig lite orolig för att ta Pergotime samtidigt som jag nog tror att inget konstigt kommer att hända om jag äter dem men tycker inte om att stoppa i mig en massa hormoner i "onödan"...ska tillbaka dan innan julafton för att ta prover.
    Vet egentligen inte vad jag tvekar över........

• Fru E

*skickar över lite glögg, lussekatter och mörk choklad till dem som behöver piggas upp*

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!